„Alibaba – империята, която Джак Ма изгради” от Дънкан Кларк излиза в България
Как се ражда Alibaba - една от най-успешните и ценени компании в света, която промени световната икономика завинаги? Отговор на този въпрос дава „Alibaba – империята, която Джак Ма изгради” от Дънкан Кларк (Locus Publishing), която излиза в България.
Джак Ма, човек със скромни възможности, започнал професионалния си път като учител по английски език, основава и само за петнайсет години превръща Alibaba в една от най-мощните компании в света, от която зависят стотици милиони потребители.
Джак Ма е икона на процъфтяващия частен сектор в Китай, Рокфелер на своето поколение, ухажван от изпълнителни директори и президенти по цял свят.
Дънкан Кларк се запознава с Джак през 1999 г. в малкия апартамент, в който е основана Alibaba. Освен на безпрецедентен достъп до огромно количество нови материали, включително ексклузивни интервюта, Кларк се позовава и на опита си като консултант на Alibaba в първите години след основаването й, както и на двайсетгодишното си пребиваване в Китай, когато следи въздействието на интернет върху страната. Резултатът е тази достоверна, завладяваща история за възхода на Alibaba.
Как Джак успява да преодолее скромния си произход и първоначални провали и да постигне огромен успех с Alibaba? Как съумява да надхитри конкурентите си предприемачи от Китай и Силициевата долина? Може ли Alibaba да запази 80-процентовия си пазарен дял? Съществуват ли ограничения пред амбициите на Alibaba? Какво е отношението на китайското правителството към възхода на компанията? Ще разшири ли още дейността си Alibaba на чуждестранните пазари, включително в САЩ?
Кларк разказва историята на Alibaba в контекста на изключително значимите икономически и социални промени в Китай и за пръв път хвърля светлина върху този необичаен корпоративен титан.
Ето част от отзивите за книгата:
„Забележителна и задълбочена книга.” - The Economist
„Задължително четиво за всеки, който иска да се ориентира в новата икономика на Китай.” - The Financial Times
„Всеки, който смята, че в Китай просто се копира или краде технология от Запада, трябва да прочете тази книга и да преосмисли мнението си. Джак Ма е една част Бил Гейтс, една част Стийв Джобс, една част Лари Пейдж, една част Сергей Брин и една част Марк Зукърбърг, съчетани в едно.” - Сър Мартин Сорел, изпълнителен директор на WPP
„Това увлекателно и отлично написано представяне на Ма и неговата роля в корпоративния свят ще допадне на огромен брой читатели.” - Library Journal
„Проникновена и завладяваща история… Кларк пише с усет и дълбочина.” - Wallstreet Journal
Дънкан Кларк e бивш инвестиционен банкер в Morgan Stanley, владеещ мандарин, живее и работи в Китай вече повече от двайсет години. Ръководи екип от над сто души в BDA China, инвестиционна консултантска фирма, която основава в Пекин през 1994 г. Кларк е експерт за Китай в областта на интернет. Бил е гостуващ преподавател в Станфордския университет, където приветства Джак Ма на сцената като главен лектор, заедно с ръководителите на други водещи интернет компании в Китай, включително Baidu, Sina и Tencent.