Космическата агенция ще инвестира до 2.6 млрд. щ. д.
Последният път, когато НАСА посети Луната, бе с „Аполо 17“ през декември 1972. Сега Космическата агенция планира да се завърне отново на повърхността на спътника и предлага до 2.6 млрд. щатски долара на девет американски частни компании за осъществяването на нови мисии.
За разлика от предходните мисии, в които НАСА сама разработи космическите апарати, изстреля ги и ги управлява по повърхността, новите мисии ще целят да предоставят възможността на частни компании да сторят това.
„Правим нещо, което не сме предприемали до сега. Щом стигнем до луната Искаме да сме един от многото клиенти, заплатили за осъществяването на тази мисия, изграждайки стабилен пазар между Земята и Луната“, разказа Джим Бриденстийн – управител на НАСА.
Крайната цел е окуражаването на повече мисии за изследването на Луната, в които участват частни компании. Първите мисии ще започнат още през 2019 и ще продължат до 2022.
Ето и деветте компании, които НАСА смята, че могат да се справят с възложените им задачи:
•Astrobotic Technology
•Deep Space Systems
•Draper
•Firefly Aerospace, Inc.
•Intuitive Machines, LLC
•Lockheed Martin Space
•Masten Space Systems, Inc.
•Moon Express
•OrbitBeyond
Космическата агенция сподели още, че скоро ще позволи на повече компании да участват в проектите.