петък, 29 март 2024   RSS

Извънземни може да се придвижват в Космоса, изстрелвайки лазери в черни дупки

Учени смятат, че човечеството също може да разчита на подобна технология за придвижване
    28 март 2019, 10:36 a+ a- a

Астроном от Университета в Колумбия предложи нова теория за това как хипотетични извънземни форми на живот се придвижват из Космоса. Според него съществува вероятност те да разчитат на бинарни черни дупки (черни дупки близнаци, които обикалят около орбитата си). Техниката наподобява тази, която НАСА използва в рамките на няколко десетилетия.

В момента земни космически кораби се придвижват в Соларната ни система, използвайки гравитационни кладенци за ориентир. Апаратите се придвижат до планети или спътници, използвайки гравитационното им поле, за да наберат скорост. Правейки това, космическите кораби изпращат малки частици от енергията на планетите в Космоса. Ефектът е толкова малък, че е почти незабележим.

Същите принципи могат да бъдат приложени и в гравитационните кладенци от наситена енергия около черни дупки. Те изкривяват посоката на движение не само на солидни обекти, но и тази на светлината. Ако протон или светлинна частица достигне до определен регион в близост до черна дупка, той ще извърши една частична обиколка около космическото тяло, след което ще бъде изстрелян обратно в същата посока. Учените наричат тези региони „гравитационни огледала“, а фотоните, които отблъскват – бумеранг фотони.

Този тип фотони се движат със скоростта на светлината и не набират допълнителна скорост по време на пътешествието си около черни дупки. Въпреки това те улавят енергия. Тази енергия заема формата на увеличена вълна на светлината , тъй като бумеранг фотоните съдържат повече енергия отпреди да навлязат в огледалото.

В проучване, публикувано в списание arXiv, астрономът Дейвид Кипинг от Университета в Колумбия предположи, че е възможно космически апарат да изстреля лазер в гравитационното огледало на бързо въртяща се черна дупка, която е част от бинарна система. Ново заредените фотони от лазера ще бъдат върнати обратно към кораба, който да ги абсорбира, превръщайки енергията в движение. Впоследствие апаратът изстрелва фотоните обратно, за да получи по-голям тласък и постоянно движение.

Системата има голямо преимущество пред други подобни „светлинни платна“. Тя не се нуждае от голям източник на енергия. Настоящите предложения за подобен тип придвижване изискват огромни количества гориво, за да задвижат космическия апарат до скорости, подходящи за космически превоз. При новия метод енергията ще идва от черни дупки, вместо от гориво на борда. Разбира се, системата има лимити. В определени моменти апаратът ще се движи толкова бързо и надалеч от черните дупки, че няма да може да абсорбира енергията, за да набере още по-голяма скорост. Преодоляването на този проблем е възможно чрез преместването на лазера от черната дупка върху близка планета. Прецизната настройка на апаратурата би позволила на планетата да отрази светлинния лъч до черната дупка и обратно.

Според Кипинг извънземни цивилизации може вече да използват системата, за да се придвижват из Млечния път. В Галактиката ни има достатъчно черни дупки, които позволят това. Придвижването чрез лазери би разстроило орбитите на черните дупки, което от своя страна би помогнало на учените да открият подобни цивилизации.

ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon