петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3162 прочитания

    Какви са тенденциите при играчките?

    Последните новости очертават експерти от „Хиполенд“
    06 юни 2019, 16:46 a+ a- a

    И играчките вече са инфлуенсери. Те имат собствени социални медии - Facebook страници, YouTube канали със сериали и сезони, Instagram и уеб страници, чрез които влияят на малките потребители по света. Това е една от петте тенденции, които наблюдават от „Хиполенд“.

    Плачещите кукли Cry Babies например имат фейсбук страница, инстаграм, ютюб канал с 12 епизода, уеб сайт и на български език – с истории, за подреждане на пъзели, оцветяване на картинки или избор на украса за рожден ден. Представянето им е едновременно off-line, в Музея за модерно изкуство в Лондон, и on-line – от „инфлуенсерка“ с 9 милиона последователи, която показва първо как са опаковани играчките. Само за 4 седмици първите 3 епизода за куклите, които плачат с истински сълзи, имат 1.5 милиона гледания в YouTube.

    На социалните медии разчитат и играчките за момченца. Едно от най-новите попълнения в Ben 10 колекцията например е представено от YouTube инфлуенсер, който показва на феновете си как караваната на Бен се превръща в игpaлнa плoщaдĸa нa 3 нивa, изcтpeлвaч нa cнapяди, завъртаща се на 360 градуса маса, ĸaмepa зa превъплъщаване в 10 извънземни и асансьор за другоземци. 

    Като използват новите технологии световните производители добавят все повече вторично за една играчка съдържание, за да подсилят изживяването. Кукли, пъзели, роботи и дронове имат QR код или мобилни приложения за повече интерактивност. Някои Barbie например още преди 5 години са с QR код, който може да доведе до спечелване на истински дрехи, изработени от моден дизайнер. Barbie не е вече просто кукла, а YouTube “vlogger” с 5 милиона последователи. Чрез мобилни приложения, а не чрез кино-очила, 2D пъзелите стават 3D. Безплатните приложения на най-популярната компютърна игра Fortnite се актуализират седмично, като се добавят нови функции и присъждат награди. Роботът Boxer се учи да танцува чрез дистанционно, но свърже ли се чрез приложение, задейства 25 дейности, сред които пускане на диджей сетове.      

    Когато избира играчка, детото вече не знае какво точно ще получи, за да може изненадата, а и желанието за повече, да са по-силни. „Могъщите бобчета“ Mighty Beanz, които се търкалят, скачат и преобръщат, но винаги остават прави, са в непрозрачна опаковка. За да разбере кое точно му се е паднало, детето трябва да спука капсула и да разпръсне бобчетата на земята. Освен насоки за състезания с приятели, играчката има и “ръководство за колекциониране“. 24 миниатюрни бебета, дрешки, аксесоари и “сертификат за осиновяване“ са скрити пък в грахови шушулки Pea Pods Babies. За да узнае кое от двете дузини бебета ще получи, детето трябва първо да избута зрънцата от шушулката. Разопаковането на играчката вече е част от играта.  

    Образователните игри стават все по-интерактивни и развиват все по-разностранни умения. Интерактивна карта на света дава информация за 78 държави – географски регион, архитектури и паметици, официален език и флаг, както и забавен факт. Нещо повече – тя говори на български и на английски.   

    Киното и телевизията продължават да диктуват модата в играчките. В най-новия сериал от поредицата - „Възходът на Костенурките Нинджа“ - костенурките са с различен външен вид, по-закръглени. Такива са и фигурките с тях на световните производители. От „Хиполенд“ наблюдават и още нещо интересно: някои играчки „не дочакват“ премиерата на филм на малък или голям екран, а се появяват веднага след пускането на видеоклип или игра в YouTube. Световната премиера на „Игра на играчките 4“ е на 28 юни 2019 г., а LЕGO с героите от новия филм вече се предлага в много държави, включително и у нас.  

    Според публикация на в. Guardian от 2019 г. около една пета от 100-те най-добри канали в YouTube са за играчки. Видеата в тях с тях се гледат от милиарди деца по света. Миналата година 8-годишен инфлуенсер в YouTube спечели 22 милиона щ.д. В световната индустрия на играчките дигиталното е цар.  

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 15 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 20 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 21 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 21 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам