петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2927 прочитания

    По-кратко е по-сладко и по-ясно

    Откъс от „Как да общуваме на работното място“ от Лейл Лоундз
    25 октомври 2019, 16:53 a+ a- a

    Когато задам въпрос по време на семинарите ми, повечето присъстващи обикновено дават стегнати отговори, но има една група, която отказва да млъкне. Някои хора са влюбени в собствения си глас. Сигурно си имате един-двама такива индивиди в собствената си фирма.

    Никого няма да забравя дърдоркото в една компания клиент, където присъствах на няколко техни срещи. Ръководителят на екипа попита:

    - Имахте ли някакви трудности при работата по този проект?

    Тъкър, който явно отдавна работеше за организацията, си прочисти гърлото и започна:

    - Е, както всички знаят, не искам да създавам проблеми, но...

    Един-двама от колегите му се разсмяха жлъчно. Явно Тъкър обичаше да е център на вниманието и това беше пределно ясно на всички. Размахвайки пръст във въздуха, той продължи:

    - Хората никога не ми отговарят. Пиша имейли на производството, маркетинга и продажбите -  и никой никога не ми отговаря. Изпращам втори и трети път и какво получавам? Нищо! Затова започвам да звъня, но никой не вдига телефона. Затова пробвам пак и...

    След пет минути Тъкър продължаваше да говори и на този етап никой не можеше да го спре. Усетих, че неколцина започват да винят ръководителя, задето оставя Тъкър да им губи времето и не държи контрола над срещата. Подобни приказливци може и да имат дар слово, но когато говорят твърде дълго, дарбата им се превръща в грабеж – грабеж на ценното време на слушателите.

    Докато седях там, а той не спираше да дърдори, ми се искаше да кажа: „Тъкър не схващаш ли? Колкото по-дълго говориш, толкова по-неубедителен си. Не виждаш ли, че колегите ти не слушат и те обвиняват, че си отклонил темата на срещата? Не се изненадвай, ако следващият път те пропуснат в списъка на присъстващите за срещата.“

    Тъкър можеше много по-ефективно да се изкаже в едно изречение: „Имам проблем с получаването на отговори на имейлите ми.“

    Независимо дали говорите по време на оперативка, или си бъбрите в стаята за почивка, използвайте „правилото на едноминутната запушалка“, както го наричам. Когато започвате да говорите, си нагласете въображаем таймер и колкото и да е интересна идеята ви, след минута поощрете някой друг да вземе думата. Погледнете някой от събеседниците си и попитайте: „Арън, ти какво мислиш?“. Или: „Ванеса, твоето мнение какво е по въпроса?“. С други думи, когато ви свърши времето, млъкнете! Ако редовно давате думата на другите, колегите ви ще са по-склонни да ви изслушат, когато отново заговорите.

    Откъс от „Как да общуваме на работното място“ от Лейл Лоундз (ИК „Хермес“)

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 минути
    IWG продължава да разширява присъствието си у нас
    Доставчикът на гъвкави работни пространства откри няколко нови локации в Пловдив
    преди 28 минути
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 1 час
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 2 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 2 часа
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS