Целта е популяризиране на българския бизнес в цял свят
Нов проект, който ще популяризира българския бизнес в цял свят, стартира „ТОС Академия Тоскана“.
„България – новата индустриална зона на Европа“ има за цел да обедини усилията на държавни институции, браншови организации и работещи производствени компании във всички сфери, като скъси веригите на доставки и намери нови пазари на стоки от различни сектори.
„Днес запазването и създаването на над 1 млн. нови работни места и намирането на нови пазари е основна цел на българския бизнес.“, каза на пресконференция Мартин Йорданов, основател на „ТОС Академия Тоскана“ и инициатор на проекта. „Ако ние всички споделим своя професионален опит и използваме инструментите на ТОС (Теория на Ограниченията), и не се делим на различни индустрии, заедно можем да запазим и създадем над 1 млн. работни места. Да, форматът на всеки един от нас ще бъде различен, но моето послание е: Да се обединим в една обща цел – излизане на нови пазари!“
Според инициаторите на проекта пред България днес се отваря огромен потенциал, а много компании по света вече не искат Китай да е единственият техен доставчик. България има много добри предприятия. Благодарение на европейските проекти през последните години родните фабрики разполагат с едни от най-модерните машини в света и добра организация. По-голяма част от производствата досега са били доставчици на световни компании, но ако излязат на пазара и покажат своите капацитети, възможности и продукти, ако имат ясна визия и стратегия, бързо и ефективно ще намерят собствени пазари.
„За да се постигне това, трябва всички заедно да работим за една обща цел – излизане на нови пазари“ – категоричен е Мартин Йорданов. - Всеки от нас ще има различен подход, но целта ни не трябва да се променя. През 50-те години на миналия век Япония е използвала стратегията да разшири своите пазари в цял свят и така значително е повишила стандарта на цялата държава. Нека да използваме успешният опит на Япония и да го приложим днес в България.“
На срещата с българските бизнес медии Мартин Йорданов предложи няколко бързи решения:
- Организиране на пресконференции в различни европейски държави, които ще помогнат за по-голяма информираност и реклама на българската индустрия.
- Покана към компании от Европа, Русия, Америка, Близкия и Далечния изток, да дойдат на бизнес тур в България и да открият своите доставчици.
- Партньорство с туристическия бизнес за създаване на бизнес туровете - бизнес туризмът е ниша, която чака да бъде запълнена.
- Реализиране на бизнес мисии – изложения на стоки и услуги във всички държави.
- Увеличаване бюджета на българските търговските аташета от всички посолства в цял свят, които да помагат за създаването и развитието на бизнес контакти в държавата, в която се намират.
- Активиране на българските емигрантски общности. Те могат да бъдат посланици и търговски представители на българския бизнес.
- Конференции и нетуъркинг срещи, на които ще бъдат обучавани предприемачите на принципите на ТОС.
Следваща стъпка на проекта е реализиране на мащабни конференции с партньорите на ТОС в Русия, Германия и Румъния, където вече се провеждат информационни събития и срещи с медиите.