Какви умения и поведение се очакват от днешните ръководители - експертът по лидерство Ейми Едмъндсън дава практически съвети
Живеем във време на непрекъснати промени и несигурност, които изправят лидерите пред сериозни предизвикателства. Да водиш в криза като днешната, изисква от ръководителите напълно различен подход и качества. Независимо дали става въпрос за главен изпълнителен директор, оперативен мениджър или директор на училище, във видеото по-долу експертът по лидерство Ейми С. Едмъндсън дава практични съвети, които могат да са в помощ на днешните лидери.
Тя очертава три ключови качества за успешното управление на организациите, подкрепени с примери от практиката:
1. Откровеност. Когато имаме ограничена информация, да се преструваме, че знаем отговорите, е безполезно. Днес лидерите трябва да споделят това, което знаят, и да признаят това, което не знаят. Парадоксално е, но тази откровеност създава повече психологическа безопасност за хората, а не по-малко. Нещо повече - много по-важно е лидерите да общуват, когато нямат отговорите, отколкото когато ги имат. Ефективните лидери във време на състресения не стоят в сянка.
2. Спешни действия въпреки липсата на информация. Ако признаете, че нямате отговорите, не означава да не предприемате действия. Въпреки че е естествено да искаме повече информация, бързите действия често са единственият начин да получим повече информация.
3. Съхраняване на ценностите въпреки промените в ситуацията и целите. Ценностите могат да бъдат пътеводна светлина, когато всичко останало се разпада. Ако най-важното за вас е потребителското изживяване, не го пренебрегвайте във време на сътресения. Ако основна ценност са здравето и безопасността, поставете ги в центъра на всяко ваше решение.
И не последно място, съветва Едмъндсън, споделяйте власт с хората си и им гласувайте доверие. В кризисни ситуации инстинктивно искаме да държим нещата още по-здраво и да контролираме повече, но това има обратен ефект.