Според Ралф Хамерс, главен изпълнителен директор на UBS, технологиите трябва да подкрепят дейността на хората
Един от най-големите мениджъри на богатство в света не смята, че изкуственият интелект може да замени ролята на финансови съветници. Ралф Хамерс, главен изпълнителен директор на UBS, заяви, че технологии като изкуствения интелект (AI) са по-подходящи за извършване на ежедневни функции като откриване на сметка или извършване на сделки, отколкото консултиране на клиенти.
По време на виртуалната среща на върха на CNBC Evolve той каза: „Нашите финансови съветници всъщност трябва да бъдат подкрепени от технологиите“, добавяйки, че AI може да се използва за осмисляне на изследванията и други данни, за които консултантите нямат време.
„Това е, което изкуственият интелект може да направи, защото дори нашите съветници на клиенти не могат да прочетат всички налични изследвания“, каза той. „Нашите съветници не могат да разберат всички налични опции за продукти.“
През последното десетилетие в европейската банкова индустрия се наблюдава радикална промяна, като нови участници като Monzo, Revolut и N26 се появяват, за да поемат действащите позиции с цифрови услуги.
Covid-19 допълнително ускори дигиталната трансформация в банковия сектор, като много заемодатели се надпреварват да се отдалечат от застаряващите си ИТ системи към облачна технология. Някои си партнират с технологични компании като Microsoft, Amazon и Google, както и с финтех изживявания, за да ускорят процеса.
Хамерс каза, че UBS се стреми да възприеме „опита на Netflix“, при който клиентите имат достъп до „табло за управление“ на различни проучвания и продукти, от които да избират.
„Нещата вървят в тази посока и именно там UBS прави следващата стъпка по отношение на работата с технологиите, за да предостави много по-добра услуга за нашите клиенти“, добави той.