понеделник, 29 ноември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2867 прочитания

    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?

    Историята на компанията научете от Милен Маринов, изпълнителен директор, и от Елена Диамандиева, Head на Order to Cash
    14 октомври 2021, 15:30 a+ a- a

    Индустрията на бизнес услугите и технологиите е една от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за кариера. Страната ни е притегателна дестинация за световни гиганти, които откриват свои офиси тук, така и добра среда за развитие на местни компании, които днес са сред водещи работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В новата рубрика на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първите стъпки, първите служители, първите проекти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира Глобалния Център за споделени услуги на Atos в България, разказват Милен Маринов, изпълнителен директор, и от Елена Диамандиева, Head на Order to Cash.

    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Милен Маринов: Atos е глобална ИТ компания с бизнес в 73 държави, над 105 хил. служители и генерира годишно оборот от 13 млрд. евро. Atos в България към днешна дата има 1200 служители. Има много интересна история на развитие. Настоящият център е Atos IT Solutions and Services, а другото звено е Atos Bulgaria Competency Center. Дейността започва през 2011, когато Unify – компания от групата на Siemens, установява център за техническа поддръжка в България. 3 години по-късно, през 2014, Unify взема решение да разшири обхвата и установява център за финансови споделени услуги. Към този момент започва реалната дейност на Центъра за споделени услуги, който е в основата на Atos IT Solutions and Services. През 2015 Atos купува Unify от Siemens. И за период от около 2 години се взема решение Unify да бъде напълно интегриран в редиците на Atos.

    Какви бяха първите служители?
    Елена Диамандиева: Аз стартирах през юни 2015 като бизнес анализатор. Спомням си, че като влязох за първи път във фирмата, беше едно малко тъмно пространство на 5-тия етаж в ЦУМ. Сега 5 години по-късно имаме 2 етажа, в центъра на града и един изключително модерен и светъл офис.
    Милен Маринов: Компанията стартира с един изключително малък екип, който нараства през годините, като в момента служителите в Центъра за споделени услуги надхвърлят 550 души. Първият служител на компанията е Ния Димитрова. Тя е все още сред нас и към днешна дата и много по-високи отговорности отпреди 5 години. Тя отговаря за цяла глобална функция в световен мащаб.

    С какви функции стартира компанията в началото у нас?
    Милен Маринов: Започнахме с 5 функции – финанси, treasury, supply chain, order to cash и финансови операции. Какви бяха първите трудности?
    Елена Диамандиева: Първите трудности са свързани с прехвърлянето на функции и знание от държавите, в които Unify оперираше. Предизвикателство в началото беше и да изградим доверие към нас и способностите ни. Ключова роля изигра мотивацията на хората, които създаваха екипите, установяването на вътрешна бизнес култура, и изграждането на здравословна среда.

    Как се стигна до растежа в България?
    Милен Маринов: Изключително горди сме с нашия екип, тъй като този растеж е благодарение на качествената услуга, която предоставяме, и отдадеността и ангажираността на служителите ни. За три поредни години – 2019, 2020 и 2021, нашият център е сертифициран като Great Place to Work. В момента имаме над 40 служители, завършили в Германия, Италия, Нидерландия, Великобритания, които се връщат обратно в България и започват първата си работа тук. Повече от 80% от служителите ни владеят 2 западни езика и имат поне едно висше образование. За миналата година процентът на текучество при нас е едва 8. Всичко това е гаранция за успех.

    Какво представлява компанията днес?
    Милен Маринов: Към днешна дата имаме над 1000 процеса, които се извършват тук. Обслужваме 40 държави, работим на над 10 езика.
    Елена Диамандиева: Успяхме не просто да съкратим разходите с над 100 млн. евро от 2015 досега, но ние оптимизирахме голяма част от процесите, които взехме. Разширихме обхвата на работа и привлякохме много нови роли и ключови клиенти.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на АТОС АЙ ТИ СОЛУШЪНС ЕНД СЪРВИСИС ЕООД в JOBS.bg тук

    Вижте още:

    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    АИКБ: Сивият сектор у нас е 21,5%
    Методика за превенция на недекларираната заетост ще помага на работодателите да не допускат сиви практики
    преди 8 часа
    Хапчето на Merck е значително по-малко ефективно от първоначално съобщеното
    Според новите данни ефективността му срещу хоспитализации и смърт е 30%
    преди 9 часа
    109-ият магазин Lidl отвори врати в София
    Обектът е построен на мястото на някогашната Къпалня „Чайка“ на бул. „Тодор Александров“ в ж.к. Разсадника
    преди 10 часа
    eMAG стартира програмата „От България“ в подкрепа на малките производители
    От програмата могат да се възползват малки местни производители, НПО и занаятчии
    преди 11 часа
    30% от бизнеса в сектор „Търговия, транспорт и ресторантьорство“ отчита намалени приходи
    През октомври почти 30% от нефинансовите предприятия у нас отчитат намалени приходи