вторник, 16 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    909 прочитания

    За 11 години Телерик Академия е обучила близо 17 хил. ученици

    Близо 70% от работещите пълнолетни възпитаници на Училищна Телерик Академия са наети на експертна позиция или като младши експерти
    07 март 2022, 11:06 a+ a- a

    Училищна Телерик Академия обяви, че от 2010 до днес близо 17 000 ученици са взели участие в програмите ѝ и са надградили знанията си по програмиране и дигитални технологии. Мащабът на инициативата се е разраснал многократно от средно 12 населени места на година, в периода 2010-2017, до 41 населени места през 202.

    „Вече над 11 години осигуряваме безплатни обучения на учениците в цялата страна. Изключително щастливи сме да споделим, че делът на учениците ни в областните градове нараства от около 10% на 55% през последните три години, а този на учениците от по-малките градове и села е нараснал от 1% на 10% за същия период. В Училищна Телерик Академия се стремим да достигаме до все повече деца във всички населени места и да им предоставяме полезно учебно съдържание, за да изградим необходимите им умения и знания в дигиталната сфера, подготвяйки ги за успешно начало на тяхната кариера“, коментира Петър Шарков, изпълнителен директор на Училищна Телерик Академия.

    83% от възпитаниците на Училищна Телерик Академия, които в момента са пълнолетни, споделят, че програмата им е помогнала да осъзнаят интереса си към IT и го е засилила и подпомогнала за останалите 17%. Те посочват, че са използвали уменията и знанията, придобити по време на школите в средното (60%) и университетското образование (54%). За учениците от 4.-12. клас - програмата е помогнала на 58% от тях да осъзнаят/открият интересите си в сферата на IT и за други 38% е задълбочила интереса. 85% от участниците в 4.-7. клас и 67% от възпитаниците в 8.-12. клас твърдят, че участието в школите им е помогнало да се представят по-добре на състезания.

    През последните две учебни години (2019-2020 и 2020-2021) 39 от общо 64 медала от национални състезания по информатика са спечелени от ученици, преминали през програмите на Училищна Телерик Академия.

    85% от родителите на ученици, на които им предстои кандидатстване в ново училище след 7 клас, казват, че участието в школите на Училищна Телерик Академия влияе върху планирането и формирането на техния избор, а при 44% от тях е в голяма или много голяма степен. Освен практическите умения по програмиране (създаване на уебсайтове/ игри и др.), добавената стойност на програмите за учениците в 4.-7. клас е, че обучението в школите на академията повишава увереността на децата при работата с компютър и интернет. Други положителни аспекти са: повишаване скоростта на учене и възприемане на информация от децата и възможността да се срещат и общуват с хора, с които имат сходни на техните интереси. Според родителите, колкото по-дълго децата им участват в школите, толкова по-положително това се отразява на развитието на специфични умения.

    Постиженията на възпитаниците на академията са впечатляващи. От навършилите пълнолетие, 65% работят и 58% учат, което показва много силно професионално развитие за групата. 78% от работещите се занимават с дейности, които са свързани с компютърни технологии и програмиране. 68% от работещите пълнолетни възпитаници на Училищна Телерик Академия са наети на експертна позиция или като младши експерти. Това е разбираемо, тъй като повечето възпитаници на академията съвсем скоро са завършили гимназия и тепърва навлизат на пазара на труда, а също и защото техните умения предполагат експертна работа. Няколко са достигнали старши експертни позиции или са в ролята на ръководител на екип, мениджър или директор. Последните предимно са по-възрастни алумни.

    Видовете позиции, които заемат, са разнообразни, но най-често срещаните професии са: разработчик на уеб приложения, разработчик на настолни приложения, фронтенд разработчик, уеб дизайнер, преподавател, разработчик на мобилни приложения, системен администратор и предприемач. Повече от половината от тези, които работят на позиция, която не е свързана с компютри и технологии, споделят, че използват в работата си уменията, придобити в програмите на Училищна Телерик Академия. Това показва, че програмата развива умения за 21. век, които са приложими за широк спектър от работни места и дейности.

    Академията успява да окаже силно влияние както върху подобряването на уменията на децата, интересуващи се от информационни технологии и програмиране, така и върху подобряването на уменията на учителите. Според получените данни, въздействието на програмата върху преподавателските подходи на анкетираните учители е силно. Те дават оценка 9.10 по скалата от 1 до 10 за степента в която са съгласни, че в следствие на програмата са развили нови умения. Учителите смятат участието си в програмите за полезно както за приноса им в развитието на децата в IT сферата, така и за развитието на собствените им умения като учители. 94% от респондентите споделят, че прилагат наученото в ежедневната си практика в училище. Училищна Телерик Академия постига много високи нива на удовлетвореност от обучението и подкрепата, предоставена на учителите. Над 90% от учителите са съгласни, че програмата е допринесла за подобряване и усъвършенстване на преподавателските методи, които използват.

    За да измери ефекта от дейността си, през последната година Училищна Телерик Академия си сътрудничи с изследователската агенция Глобал Метрикс и Фондация „Америка за България“, които организират независима оценка за постигнатото. Оценката има за цел да провери ефекта от програмите на Училищна Телерик Академия върху развитието на техните възпитаници, преподавателите и местните общности, в които работят. Тя се основава на качествени и количествени изследователски методи, с които са събирани данни от възпитаници на Училищна Телерик Академия, техните родители и учители. Използвани са и вторични анализи на данни от личните проучвания на академията сред учители и ученици преди и след участието им в обученията. За целите на проучването бившите възпитаници на програмата са разделени на три изследвани групи: 1/ ученици 4.-7. клас; 2/ ученици в 8.-12. клас; 3/ възпитаници на възраст над 18 г. (бивши участници, които са били на 18 или повече години към момента на оценяването).

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    На децата в Лондон ще бъдат предложени допълнителни ваксини срещу полиомиелит
    Вирусът е открит в отпадните води на града, както и в тези на Ню Йорк
    преди 9 часа
    Sofia Angels Ventures с инвестиция в Digistain с технология за борба с рака
    Това е четвъртата инвестиция на българския фонд
    преди 11 часа
    Годишната инфлация през юли е 17,3%
    От началото на годината инфлацията е 11,3%, показват данните на НСИ
    преди 12 часа
    София е домакин на FinX
    Най-голямото събитие у нас за инвестиции и иновативни финансови технологии ще се проведе в SoftUni
    преди 12 часа
    SeedBlink с офис в България придобива Symbid
     Двете платформи са допринесли с над 110 млн. евро инвестиции в 250 стартиращи предприятия
    преди 13 часа
    Германия отбелязва 75% ръст на пътуващите с влак на къси разстояния
    От части това се дължи на въведения евтин билет от €9 месечно
    преди 14 часа
    Китай понижи две основни лихви
    Китайската народна банка инжектира и значително количество пари в брой в икономиката