събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12103 прочитания

    BPO компаниите в България: Pontica Solutions

    За работата в компанията, възможностите за развитие и заблудите в сектора разказва Камелия Атанасова, Chief Administrative Officer в компанията
    19 март 2024, 10:24 a+ a- a

    Камелия Атанасова, Chief Administrative Officer в Pontica Solutions. Снимка: Economy.bg

    В новата рубрика на Economy.bg „BPO компаниите в България“ водещи работодатели от аутсорсинг сектора разказват какви възможности за кариерно развитие предлагат и развенчават някои от големите митове в индустрията. Подходящи ли са аутсорсинг компаниите за първа работа, какви позиции предлагат и какви умения търсят? Това са част от въпросите, на които отговаря Камелия Атанасова, Chief Administrative Officer в Pontica Solutions. Ето какво сподели тя:

    Разкажете ни за Вашата компания – по какви проекти и с какъв тип клиенти работите?
    Pontica Solutions е изцяло българска компания, предлагаща аутсорсинг услуги с висока добавена стойност. Колегите извършват дейности предимно на различни чужди езици като client support, техническа поддръжка, back-office, social media support, data analysis. Партнираме си с известни брандове от Западна Европа, САЩ и Азия, като клиентското ни портфолио е диверсифицирано в няколко индустрии- високи технологии, логистика, дистанционно здравеопазване, разработка на видео игри, онлайн търговия, възобновяема енергия и онлайн разплащания. Основна разлика е, че ние не правим т.нар. project-based аутсорсинг, a стратегически. Работим дългосрочно с нашите партньори и заедно растем през годините, надграждаме добавената стойност на услугите, които предлагаме, оптимизираме процесите на работа, предлагаме по-гъвкави решения, така че да повлияват положително и на техния растеж. Неслучайно и мотото ни е We grow together.

    Име: Pontica Solutions
    Сектор: Outsourcing, CX (customer experience)
    Създадена: 2015 г. от Иван Георгиев и Евгени Борисов
    Офиси в България: HQ - София, Офис Х, бул.“Черни връх“ 51, Варна, Бургас
    Основна дейност на компанията: Pontica Solutions e аутсорсинг компания, специализирана в работа с клиенти на различни езици. Компанията работи с глобални клиенти от Европа, Азия, САЩ, опериращи в сферата на високите технологии, ритейл сектора, онлайн търговията, гейминг индустрията, логистиката, възобновяемата енергия, онлайн разплащанията и дистанционното здравеопазване.

    Какво можете да правите в аутсорсинг компания? Какви видове позиции има във Вашата компания?
    Аутсорсинг компаниите са прекрасно място както за старт на кариера, така и за доразвиването на такава. Освен в различните екипи за наши клиенти, където може да се развиеш като експерт в клиентско обслужване, проверка и анализ на данни и други, имаш възможности за развитие в административни отдели като човешки ресурси, обучение, измерване на качество, проектов мениджмънт, маркетинг, подбор, бизнес развитие. Възможността да преминаваш от една индустрия в друга, да имплементираш методологии по управление на хора и процеси, да се докосваш до различни сфери от бизнеса, прави аутсорсинг компаниите желан работодател.

    Подходящ ли е BPO секторът за първа работа и защо?
    Категорично да. Нашият сектор всъщност е най-големият университет в страната, даващ възможност на млади, амбициозни хора да започнат кариера без 1 ден опит, да бъдат обучени и да станат експерти в дадена област, работейки за международни компании, често от комфорта на собствения си дом. Много от позициите предлагат и гъвкаво работно време, което позволява на един току-що завършил млад човек да съчетае учене с работа и да усъвършенства меките и твърдите си умения в корпоративна среда.

    Как и за колко време може да израснеш в аутсорсинг компания? Какви са възможностите за развитие във Вашата компания?
    За последните две години над 30% от колегите в Pontica Solutions са променили кариерния си път чрез вътрешен подбор. Изключително много ценим таланта, който е изграден вътрешно и винаги даваме възможност първо на колегите, преди да активираме външен подбор. Това ни помага да изградим силна културна идентичност. Времето на израстване зависи от самата позиция и уменията на всеки. Имаме примери с колеги, които започват в компанията без никакъв опит в сферата и за 2 години израстват до мениджърски позиции, на които управляват колеги в няколко локации. Миналата година разработихме и собствен компетентностен модел, усъвършенстваме платформа ни за Обучение и развитие, позволяваща преминаването през различни курсове за придобиване на допълнителни умения. Ще имплементираме серия от общовалидни курсове за всяка едно ниво и екип, вътрешни и външни обучения за твърди, меки умения и лидерство.

    За хора с какви езици и умения има най-голямо търсене при Вас?
    Много хубав въпрос. Уменията са тези критерии, които правят човек конкурентноспособен и това ще се развива все повече в бъдеще. На първо място са важни желанието за развитие, мотивацията и високото ниво на адаптивност, тъй като секторът е един от най-динамичните особено през последните години и с навлизането на редица нови технологии. Поради типа на работата, изискваме компютърна грамотност и знание на чужд език, като най-често търсим английски, френски, испански, италиански, немски.

    Какви са условията на работа във Вашата компания? Как се формира заплащането и има ли бонуси?
    Средната възраст е 28 г. и работим с колеги от над 30 националности, което ни прави един млад, цветен екип с неспирни идеи и енергия. Държим на здравословна и продуктивна работна среда, насърчаваме екипния дух и се забавляваме заедно. Организираме вътрешни уебинари на различни лайфстайл теми, обучения за първа помощ, стимулираме и подкрепяме социални каузи на ниво компания, но също даваме свобода на всеки да следва своята лична с 2 допълнителни дни отпуск за доброволчество. Едновременно ангажираме колегите с ценностите и начините на работа както на клиента, така и с тези на Pontica, което е едно от най-големите предизвикателства от гледна точка на култура. Ключова роля в този процес играе мениджмънтът на всички нива. При нас той има по-скоро подкрепяща, отколкото само изискваща роля и вярвам, че това се оценява и подпомага изграждането на култура на взаимодействие и креативност. Споделянето на знания, опит, идеи и на обратна връзка е предпоставка за прогрес, затова стимулираме двупосочната комуникация в компанията, опитваме постоянно да подобряваме процеси, начина ни на работа, да се адаптираме бързо спрямо глобалните промени, идеите на нашите колеги и бизнес нуждите на клиентите ни. Относно заплащането - формира се според позицията, за която се кандидатства, ниво на компетенциите и опита, когато говорим за мениджърски позиции. Най-често то се оформя от основна заплата и допълнителен бонус, който може да е на годишна база или месечен, на база представяне. За да можем да измерим успеваемостта на всичко, което правим, и да го подобряваме, освен резултатите на компанията вземаме предвид метрики от етапите на преживяването на колегите чрез регулярни вътрешни проучвания.

    Кои са най-големите митове за BPO сектора?
    Най-големият мит е, че BPO секторът е с дейност на колцентър. Буквално преведено Business Process Outsourcing означава изнасяне на бизнес процеси. В зависимост от компанията и клиентите услугата може да изглежда по различен начин - техническа поддръжка, управление на дигитални разплащания, тестване на игри, анализиране на данни, организиране на обучения, модериране на съдържание за социалните мрежи, разработка и поддръжка на софтуер, преглед и верификация на документи – дейности, които се извършват по няколко комуникационни канала, отвъд умението да правиш само обаждания. На фокус са опитът в дадената индустрия и високата технологична експертиза или потенциал да развиеш такава.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Pontica Solutions в JOBS.bg

    Вижте още от рубриката BPO компаниите в България:
    BPO компаниите в България: Foundever

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години