вторник, 21 януари 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    23974 прочитания

    BHTC: Планираме да разкрием до 800 работни места през следващите 5 години

    За плановете на германската компания у нас - Христо Ненов, генерален мениджър на BHTC за България, пред Economy.bg
    06 декември 2013, 09:39 a+ a- a

    Христо Ненов е генерален мениджър на BHTC за България. Има над 20-годишен опит в производствени предприятия, в голяма част от които на ръководни позиции. Преди да се присъедини към BHTC, той е бил генерален мениджър на ITW Bulgaria. Бил е и оперативен директор на WATTS Industries Bulgaria, както и мениджър поддръжка в „Подем Габрово”. Има магистърска степен по инженерство от Технически университет в Габрово.
    Плановете на германската компания за изграждане на завод у нас станаха ясни преди година. BHTC ще е първата компания в държавната икономическа зона в Божурище. Компанията е сред ключовите производители на оборудване и контролни системи за климатици за автомобили. Сред клиентите на BHTC са големи производители на автомобили, като Lamborghini, Рorsche, Bugatti, Volkswagen, Ford и Renault. Освен в Германия, компанията има подразделения в САЩ, Китай и Индия. В тях работят над 1000 служители.

    За решението на BHTC да инвестира у нас

    Защо BHTC реши да инвестира в България?
    Основната причина е доброто икономическо развитие на България в последните години, добрата инфраструктура, благоприятната среда за развитие на бизнеса от гледна точка на корпоративния данък, наличието на добре подготвени инженерни кадри. Това е от голямо значение за бъдещето развитие на компанията в България, тъй като плановете са и за изграждане на развоен център.

    Сред кои страни компанията избра България и кой беше решаващият фактор за избора на страната ни?
    Страните, сред които BHTC извършваше своя анализ, бяха Сърбия, Македония, Румъния, Полша, Унгария, Чехия. Основната причина за избора на България беше отзивчивостта на българските власти, които съдействаха да се избере най-доброто решение за BHTC.

    По какъв начин властите ви помогнаха?
    Агенцията за насърчаване на инвестициите оказа много голямо съдействие. Също и Национална компания „Инфраструктурни проекти”, която управлява проекта в Божурище. От Министерството на икономиката също ни съдействаха при стартиране на бизнеса. Фирмата получи сертификат за инвеститор клас А, което също е доста голямо предимство за BHTC и е нещо, което ги мотивира да започнат работа в България.

    Защо BHTC се спря на Божурище като локация за завода?
    Фирмата имаше възможност да избира между София и Пловдив. София и Божурище бяха избрани, тъй като стратегията предложена от Агенцията за насърчаване на инвестициите беше много добра, а в Божурище се създава много сериозна технологична зона, което е от интерес за BHTC. Там ще има компании от ранга на BHTC, които се очаква да започнат строителство в началото на следващата година и с които ние ще си взаимодействаме.

    За стойността на инвестицията, стартирането на производство и пазарите

    На каква стойност ще бъде инвестицията?
    Инвестицията в първия етап ще бъде на стойност около 43.5 млн. лв. След това в рамките на около 3 до 5 години ще има разширение на завода. В началото ще стартираме със 7500 кв.м. След това ще има увеличение на два етапа по още 5000 кв.м. производствени помещения. Така че инвестициите може би ще стигнат 100 млн. лв. в рамките на около пет години.

    На какъв етап е строителството на завода и кога се очаква да заработи той?
    В момента се извършва грубият строеж на завода. Вече е направена бетоновата конструкция. Работи се по покрива. Извършва се монтаж на стенните панели. Очаква се заводът да функционира в началото на юли 2014 със стартиране на производство.

    Какво точно ще се произвежда в завода и за кои пазари ще се изнася продукцията? Производството ще бъде основно за Западна Европа. Ще произвеждаме климатични системи за автомобили. Основните клиенти на компанията са Audi, BMW, Volkswagen Group, Mercedes, Bentley, Lamborghini.

    За работните места, търсените умения, трудностите с намирането им и сътрудничеството с университетите

    Колко хора ще бъдат заети в завода?
    Първоначално при стартиране на производството ще започнем с до 100 човека. Впоследствие с разширенията плановете са те да достигнат до 800 души в рамките на пет години.

    От хора с какви умения ще имате нужда?
    Бих казал от всякакви. Започвайки от работниците, които ще изпълняват елементарните монтажни операции, и се стигне до хора, които ще извършват специфични дейности като писане на софтуер. Ще са ни нужни софтуерни и хардуерни инженери, тъй като ще имаме и развоен център. Набирането на персонал за този център вече стартира. Първите членове на този екип вече са в Германия на обучение и се надявам в началото на март той да започне да работи.

    За R&D центъра колко хора ще са ви нужни?
    В началния етап за R&D центъра ще работят около 50 души.

    На какъв етап е подборът на кадри?
    В момента извършваме усилено подбор на кадри. Някои от позициите вече са покрити. Все още има и такива, които не са, но сме в процес на подбор.

    Имате ли проблеми с намирането на подходящи кадри?
    Има известни проблеми и те са свързани с нивото на познание на английски и немски език. Срещат се проблеми и с техническите познания. Но бих казал, че по отношение на софтуерните и хардуерните инженери нивото е доста добро.

    Планирате ли да си взаимодействате с университетите по подготовката на кадри?
    Да, вече имахме няколко срещи с Техническия университет в София. Ректорът проф. Марин Христов ни оказва много сериозно съдействие. Имаме и договорки с университета в Пловдив. Надяваме се сътрудничеството ни да бъде успешно. Предстоят разговори с университетите в Русе и Габрово.

    За конкуренцията на малък пазар като българския

    През последната година България привлече няколко чуждестранни компании от автомобилната индустрия. Какви предимства и недостатъци виждате от концентрацията на повече компании на малък пазар като нашия?
    Конкуренцията е добро нещо, тъй като стимулира развитието както на хората, така и на бизнеса. Може би единственият проблем в началото е да се подготвят необходимите кадри. Тъй като в срещите, които имаме с университетите, виждаме, че и самата база не е подготвена да посрещне сериозен интерес от инвеститорите. Съответните специалности все още не са широко застъпени и няма подготвени достатъчно хора. Но от Техническия университет в София изразиха голямо желание да се работи в тази посока. Мисля, че концентрацията на такива компании на нашия пазар ще мотивира учащите в чужбина да се върнат и да започнат да работят в България.

    Какви са очакванията Ви за 2014?
    Нямаме кой знае какви очаквания, тъй като започвайки производство в началото на юли, това ще бъде стартът за нас и планът, който имаме е достатъчно амбициозен и изпълним. Смятаме, че ще бъде една добра година за стартиране на бизнеса.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Брюксел: Британски фирми може да не получат достъп до европейския пазар
    Търговията между Великобритания и Европа ще е възможна само, ако страната се съгласи да спазва някои от изискванията на Съюза
    преди 4 часа
    Япония ще разработва 6G
    Системата трябва да влезе в експлоатация през 2030 година
    преди 4 часа
    Сърбия и Косово възстановяват полетите помежду си
    Директен полет от Белград до Прищина ще има за първи път от над 20 години насам
    преди 5 часа
    Макрон и Тръмп сключиха „данъчно примирие“
    Двете страни ще търсят изход от напрежението, свързано с въвеждане на нови данъци и повишаване на вече съществуващи такива
    преди 5 часа
    Кои са 10-те топ риска за бизнеса в България и в света?
    Вижте какво разкрива глобалното проучване „Алианц Риск Барометър“
    преди 7 часа
    Японската централна банка повиши прогнозата за икономиката
    Лихвените проценти ще останат непроменени или ще бъдат допълнително понижени, докато страната не достигне 2% инфлация