неделя, 19 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9601 прочитания

    Вижте модела на обучение на ABB

    Какъв е той, разкрива Павел Хронк, HR мениджър на швейцарската компания за електрическо оборудване
    08 октомври 2014, 12:56 a+ a- a

    Коя е ABB и каква е дейността й в България?

    Швейцарската компания ABB е един от най-големите производители на енергетично и автоматизирано оборудване в света, оперира в повече от 100 държави и разполага с над 145 000 служители. България е една от локациите, в които концернът ABB има производствени бази, а компанията е една от най-бързоразвиващите се в производствения сектор у нас. Тя оперира в България с централа в София и офиси и клонове в пет локации. Производствените бази се намират в Раковски, Севлиево и Петрич, разполага и със сервизна база за турбокомпресори във Варна. Броят на служителите й в България надхвърля 1 500. 

    Кои са ключовите компоненти в процеса на обучение?

    Павел Хронк, HR мениджър на ABB за България, разкри какъв модел в обучението и развитието на служителите прилага компанията по време на Международната конференция по управление на човешките ресурси в автомобилната и технологичната индустрия в България, която „Аутомотив Клъстер България” (АКБ) организира в София.

    „Моят опит показва, че всичко което научаваме, след това го забравяме. И то доста бързо. Според немския психолог Херман Ебингхаус в рамките на един ден ние забравяме повече от половината от това, което сме научили, освен ако нямаме възможността да го приложим“, посочи Хронк.  Той отбеляза, че най-важните неща в процеса на обучение са мотивацията, амбицията, знанието как да учиш, практиката, подкрепата и да осъзнаеш наистина защо го правиш.

    Какъв модел на обучение и развитие на служителите използва ABB?

    Именно на това е базиран и моделът на обучение и развитие на служителите, който следва компанията.  Развитието обикновено започва с осъзнаването на нужда и мотивацията да направиш нещо, за да я задоволиш. 

    ABB използва модела 70:20:10, който не е ноу-хау на компанията, а глобална концепция.  Най-голяма част от времето за обучение (70%) е пряко свързана с естеството на работата - решаване на реални задачи или проблеми. Или накратко - учене чрез практика.  20% е допълващо обучение по време на работата –  учене и съвети от колегите, менторство и подкрепа от мениджърите. И 10% от времето е за обучение, което е извън работата – курсове, самообучение и др. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    17 май 2024, 14:22
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    17 май 2024, 11:28
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    17 май 2024, 10:37
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    17 май 2024, 09:19
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    17 май 2024, 08:53
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари