Швейцарската компания ABB е един от най-големите производители на енергетично и автоматизирано оборудване в света, оперира в повече от 100 държави и разполага с над 145 000 служители. България е една от локациите, в които концернът ABB има производствени бази, а компанията е една от най-бързоразвиващите се в производствения сектор у нас. Тя оперира в България с централа в София и офиси и клонове в пет локации. Производствените бази се намират в Раковски, Севлиево и Петрич, разполага и със сервизна база за турбокомпресори във Варна. Броят на служителите й в България надхвърля 1 500.
Кои са ключовите компоненти в процеса на обучение?
Павел Хронк, HR мениджър на ABB за България, разкри какъв модел в обучението и развитието на служителите прилага компанията по време на Международната конференция по управление на човешките ресурси в автомобилната и технологичната индустрия в България, която „Аутомотив Клъстер България” (АКБ) организира в София.
„Моят опит показва, че всичко което научаваме, след това го забравяме. И то доста бързо. Според немския психолог Херман Ебингхаус в рамките на един ден ние забравяме повече от половината от това, което сме научили, освен ако нямаме възможността да го приложим“, посочи Хронк. Той отбеляза, че най-важните неща в процеса на обучение са мотивацията, амбицията, знанието как да учиш, практиката, подкрепата и да осъзнаеш наистина защо го правиш.
Какъв модел на обучение и развитие на служителите използва ABB?
Именно на това е базиран и моделът на обучение и развитие на служителите, който следва компанията. Развитието обикновено започва с осъзнаването на нужда и мотивацията да направиш нещо, за да я задоволиш.
ABB използва модела 70:20:10, който не е ноу-хау на компанията, а глобална концепция. Най-голяма част от времето за обучение (70%) е пряко свързана с естеството на работата - решаване на реални задачи или проблеми. Или накратко - учене чрез практика. 20% е допълващо обучение по време на работата – учене и съвети от колегите, менторство и подкрепа от мениджърите. И 10% от времето е за обучение, което е извън работата – курсове, самообучение и др.
Какво да очакваме от новия Терминал 3, как ще се трансформират Т1 и Т2, ще имаме ли регионална летищна академия и какви са най-новите тенденции при въздушния трафик разказва Хесус Кабайеро, изпълнителен директор на „СОФ Кънект“
Със SoftUni AI учим хората как да ползват AI инструменти във всички сфери на живота и на бизнеса - Светлин Наков, съосновател на СофтУни, пред Economy.bg