сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6812 прочитания

    Ерик Шмид: Роботите никога няма да завладеят света

    Според председателя на Google напредъкът на технологиите ще създаде вълна от нови професии и възможности
    23 януари 2015, 10:35 a+ a- a

    Ерик Шмид, Wikimedia Commons

    Роботите никога няма да завладеят света, а напредъкът на технологиите ще създаде приливна вълна от нови професии и възможности. Това коментира председателят на Google Ерик Шмид по време на Световния икономически форум в Давос.

    Той отбеляза, че по-евтиният достъп до интернет и развитието на силна дигитална икономика ще повишат човешките възможности както в развития, така и в развиващия се свят. Шмид посочи също, че зад всяко работно място, създадено в сектора, стоят още седем непряко свързани с технологиите роли.

    „Основният въпрос е икономически. Можем ли да си позволим да не се възползваме от технологичните и бизнес възможности, за да работим по-ефективно? Всички икономически закони гласят, че глобалните решения, които повишават ефективността подобряват благосъстоянието на всички“, отбеляза Шмид, цитирин от британския вестник Telegraph. 

    „Но какво ще се случи със закриването на работни места? Същото нещо, което се случи, когато хората спряха да обработват сами земята и започнаха да използват трактори. Появиха се нови умения и услуги“, каза Шмид. Според него идеята, че само богатите ще се възползват от технологичния напредък, а всички останали ще пострадат, е абсолютно погрешна.

    Шерил Сандберг, главен оперативен директор на Facebook, коментира, че технологиите са едновременно и „създател и унищожител на работни места“, но заяви, че ползите надвишават негативите.

    Къде са най-големите възможности за работа в бъдеще? 

    Неотдавна Американският Институт за бъдещето очерта най-важните качества за успешно реализиране на пазара на труда в бъдеще.  Ето и кои ще бъдат най-търсените умени:

    1. Критична мисъл. В бъдеще все повече ще се ценят уменията за осмисляне на проблемите  и вземане на адекватни решения.

    2. Социална интелигентност. На преден план излиза способността на човек да преценява емоциите на хората и провокира определени реакции и желани взаимодействия. Това означава да усещаме околните и напасваме начина си на общуване към техния тон, жестове и стил. Умението за общуване е ключово за професионален успех, независимо дали става въпрос за комуникация с колеги, мениджъри, клиенти или бизнес партньори. 

    3. Умения за работа в различна културна среда. Глобализацията означава, че все по-често ни се налага да работим с хора от различни страни, култури и етноси. Знанието на чужд език вече не е достатъчно – налага се да бъдем толерантни към различията и търсим общ език, въпреки тях.

    4. Свързаност. Социалните медии превърнаха света в едно глобално село. Те вече започнаха да променят начина, по който работим и комуникираме на работното място, а в бъдеще тази тенденция ще продължи с пълна сила. 

    5. Широка специализация. Тясната специализация е мъртва. В бъдеще все повече ще се ценят интердисциплинарни умения. Познанията в различни области и овладяването на нови умения ще са най-важното оръжие в битката на пазара на труда. Необходимостта от „учене през целия живот“ ще е по-голяма от всякога.

    6. Селективност. В бъдеще все по-важно ще бъде умението да отсяваме това, което наистина ни е нужно и полезно от тоновете информация, които ни заливат всеки ден.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 14 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 14 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 16 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 18 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант