вторник, 03 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    39848 прочитания

    Как протича интервю за работа в Walltopia?

    Научете повече за процеса и очакванията към кандидатите от Виолина Петрова - специалист „Човешки ресурси“ в Walltopia
    02 февруари 2015, 14:51 a+ a- a

    Виолина Петрова - специалист „Човешки ресурси“ в Walltopia

    Walltopia („Уолтопия“ ООД) е световен лидер в изработването на изкуствени катерачни стени. Компанията има над 15 години опит и реализирани проекти в 42 страни на шест континента.

    Централният офис на Walltopia е в София, а производството е базирано в Летница.

    Какви специалисти най-често търси компанията, през какви етапи протича процесът по подбор и какво да очакваме на интервю за работа, разказва Виолина Петрова  - специалист „Човешки ресурси“ в Walltopia.



    Колко и какъв тип специалисти работят при вас?

    Общо към момента в „Уолтопия“ са заети над 380 служители. Те условно са разделени на три групи - производство, монтаж и централен офис в София.
    Повечето от служителите, ангажирани в произвоството и монтажа, са със средно специално образование. Тук, в София, имаме отдели по архитектура и дизайн, инженеринг, проджект мениджмънт, финанси, търговия, маркетинг, логистика, администрация. В общия профил това са специалисти с най-ниска завършена степен „Бакалавър“ и минимум един чужд език.

    Име: Walltopia (Уолтопия)
    Сектор: Производство
    Създадена: 1998
    Брой служители в България: 380
    Офиси в България: Централният офис на управление е в София. Производството е базирано в Летница, обл. Ловеч.

    Основна дейност: Производство на изкуствени катерачни стени, устройства за осигуровка, подова настилка за спортни съоръжения, интерактивни стени, въжени градини и др. Основни пазари - САЩ, Канада, Западна Европа.

    Какви хора най-често търсите? Какви качества са важни за вас?
    Имаме няколко основни личностни характеристи, с които не правим компромис - отговорност, проактивност, смелост, енергичност и чувство за хумор. Това е основата, от която тръгва всеки разговор с кандидат за работа при нас. Тези качества са отражение на ценностите, които сме избрали да следваме като компания.
    Бързите ни темпове на растеж през последните 3-4 години, вкл. стъпването на нови пазари и разширяване на портфолиото ни, е причина вратите ни да са отворени постоянно за таланти. Най-често търсим професионалисти с опит в сферата на развойната дейност, търговията, инженеринга и архитектурата.

    Как протича типично процесът по подбор - колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    Процесът по подбор преминава в три етапа. Първият е одобряване на кандидати по документи. Тук обръщаме голямо внимание на детайлите - формат на изпратената автобиография, форматиране на текста, правописни грешки и пр. Четем мотивационните писма, защото те ни показват кой реално иска да работи точно при нас и не е копирал сляпо някой образец в интернет.
    Вторият етап е среща с представител на „Човешки ресурси“ и/или мениджър на отдела, към който спада позицията. Кандидатите ни преминават през писмена проверка на език и логически тестове. За някои позиции (счетоводство, графичен дизайн) има и специализирани тестове, които целят да покажат основата на кандидата. Според позицията и отдела може да следва и междинен етап с поставяне на конкретни задачи. Така виждаме кой как се справя с поставени срокове, кой дава повече, отколкото сме поискали, как е структурирана информацията и т.н. При ключови позиции следва и среща с изпълнителния директор на „Уолтопия“ - г-н  Ивайло Пенчев.

    Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Продължителността на едно интервю може да е от 10 минути до час и половина. Зависи от кандидата и колко потенциал виждаме в него.
    Целият процес може да отнеме от 3 седмици до 2 месеца или повече в някои случаи. Отново зависи колко спешно ни е да си попълним позицията и дали сме готови да правим компромиси, в случай че на пазара няма кандидат с търсения от нас профил.

    Какво да очакват кандидатите на едно интервю?
    Могат да очакват нестандартно интервю. Ние търсим личности, а не просто хора, които да свършат даден обем от работа. Поради тази причина обръщаме голямо внимание на личностните характеристики на кандидатите: какви виждания имат за света, какви са мечтите им и по-важното - как действат, за да ги осъществят. Професионалните постижения и планове за развитие също имат важна роля и са неизменна част от разговора. Тестваме логическа мисъл и езикови познания.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Мечтатели. Хора на действието, с ясна визия за това, какво могат и какво още искат да научат. Хора, които са поели отговорността за съдбата си в свои ръце.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Точно обратното. Кандидати, които търсят причината винаги в някого другиго - колегите, фирмата, средата, държавата, все някой друг им е виновен, че не им се получават нещата. Мрънкачи.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Стараем се всяка една наша обява за работа да дава ориентир на възнаграждението. Разликата между минимума и максимума зависи от опита и личностните качества на всеки кандидат и очакваме той или тя да могат да защитят позицията си относно желано възнаграждение.
    Принципно в България това е по-скоро изключение като практика между работодателите, но за нас е важно да няма разминаване в очакванията и всеки сам да реши струва ли си трудът по кандидатстването, или не.

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Все още нямаме, но сме в процес на създаване. Истината е, че с темповете на наемане на нови хора сегашният ни офис започна да отеснява  и това е най-голямата пречка. Веднага щом се преместим в Collider Activity Center, ще имаме целогодишна стажантска програма, която да включва ротация във възможно най-много отдели.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
    Най-голяма е конкуренция за търговски и административни позиции. За едно място се борят средно около 100-150 човека. За технически позиции напливът е по-малък, но и специалистите на пазара са по-малко.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Инженерни специалности, развойна дейност, архитекти. За съжаление последните години в България се дипломираха твърде много икономисти.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Възнаграждаваме резултати, не усилия. Ценим проактивността и дейността. Отговорни сме и в случай че направим грешка, поемаме последствията с вдигната глава, търсейки най-доброто решение. 

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    Искрени сме. Не даваме лъжливи обещания и не говорим с „големи” думи.  Наричаме нещата с истинските им имена, а не спазваме някакъв проформа етикет на стерилна комуникация. Даваме възможност на хората да научат колкото сами поискат и не ги поставяме в рамки.

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Walltopia/УОЛТОПИЯ ООД в Jobs.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 минути
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 59 минути
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 1 час
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 3 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 5 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 21 часа
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант