Сред клиентите на Онтотекст са и BBC, Euromoney, Press Association и др.
Британската медия The Financial Times (FT), която е сред водещите бизнес издания в света, внедрява семантична технология на българската софтуерна фирма Онтотекст АД, част от Сирма Груп, съобщиха от компанията.
Медията използва за своята издателска платформа няколко технологии на Онтотекст: компоненти за анализ и автоматично тагиране на текст, семантичната база данни GraphDB и система за автоматично препоръчване на свързано съдържание, на базата на анализ както на смисъла на съдържанието, така и на поведението на конкретния посетител на уеб сайта.
Онтотекст е сред водещите в света разработчици на семантични технологии – иновативен софтуерен сегмент, който позволява на компютърните системи да разбират по-добре езика на хората. Това ги прави особено полезни в медийната сфера, в различни научни дейности и всеки друг сегмент, свързан с обработката на големи обеми от информация (фармацевтика, медицина, биология, BI, телекомуникации, набиране на персонал и др.).
Това е поредната водеща световна издателска група, която се доверява на българската фирма, след BBC, Press Association, Euromoney и др.
Неотдавна Джем Рейфилд, ръководител по архитектурни технологични решения във Financial Times направи презентация на тема „Семантични технологии за онлайн, електронни и печатни медии“, в рамките на която представи проекта, реализиран с участието на българската компания.