четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    28282 прочитания

    1500 човека ще наеме „Сенсата” в новия си завод в Пловдив през следващите 2 години

    Научете повече за дейността на „Сенсата” в Ботевград, Пловдив и София и какви са плановете и за развитие у нас от Петър Василев - HR Director Global Operations на компанията
    16 април 2015, 10:40 a+ a- a

    Американската компания „Сенсата” присъства в България от август 2011, когато придоби дружеството „Сензор-Найт Индастриъл”.

    България е най-голямата локация на „Сенсата” в Европа. Към момента има 1 800 служители, базирани в България. Основната част от тях работят в Ботевград, където компанията има производствена база. Преди около 2 години беше открит инженерен център за развойна дейност и високотехнологични тестове, както и център за връзка с клиентите в София.

    В края на миналата година стана ясно, че компанията ще строи втори завод в България, в икономическа зона на Пловдив.

    Повече за дейността на „Сенсата” в Ботевград, Пловдив и София и какви са плановете й за България, разговаряхме с Петър Василев - HR Director Global Operations на компанията.
     

    Г-н Василев, откога „Сенсата” присъства в България? Към момента колко служители имате тук и какъв тип специалисти са те основно?

    „Сенсата” присъства в България от август 2011, когато придоби дружеството „Сензор-Найт Индастриъл” от предишния му собственик. Към момента компанията има 1800 служители, базирани в България. Основната част от тях са базирани в производството ни в Ботевград, но в последните 2 години в София развихме голям инженерен център за развойна дейност и високотехнологични тестове, както и център за връзка с автомобилните ни клиенти, който обслужва всички локации на „Сенсата” по света.

    Освен България, къде още имате присъствие и колко са служителите на компанията по света?
    Към момента за корпорацията работят около 17 000 човека, но очакваме тази бройка да се увеличава заради стратегията ни за увеличаване на пазарния дял в сегментите, в които сме лидери в света, чрез придобиване на нови компании и генеричен растеж, който идва от пазарите, на които оперираме. 
    Най-големият ни център за развитие на бизнеса е в Атълборо, Масачузетс, САЩ, имаме подобен и в Алмело, Холандия; Шанхай, Китай, както и в Япония. Големите ни като брой персонал локации са основно в Мексико, Китай, Малайзия, а от отскоро имаме и други заводи в Европа – в Полша, Северна Ирландия и Франция, които дойдоха като част от придобити компании през 2014.

    Строите втори завод в България. Бихте ли разказали малко повече за дейността на компанията тук – каква е основната дейност на завода в Ботевград и каква ще е в Пловдив? 
    Заводът ни в Ботевград произвежда специални високотемпературни сензори, които се вграждат след горивната камера на автомобила и са критични за ефективното използване на горивото от двигателя на автомобила. Тези сензори имат и съществена функция по отношение на намаляване на нивата на CO2, изхвърляни в атмосферата.
    В Пловдив ще произвеждаме друг тип продукти, които компанията разработва – отново високотехнологични сензори, но по-скоро работещи за измерването на налягане и други елементи от средата. Отново основен потребител е автомобилната индустрия, но ще доставяме и на наши клиенти в самолетостроенето и индустрията.

    Свързани новини

    Защо решихте да разширите производството си в България? Преди да вземете решението за завода в Пловдив, кои бяха другите локации, които са били опция, и с какво Пловдив надделя в избора?
    Компанията постоянно оценява световните пазари, на които оперира, и спрямо това опредeля стратегията си за растеж в различни региони по света. В момента България е най-голямата локация на „Сенсата” в Европа и беше логично да търсим разширение на бизнеса ни тук. Страната има централна локация в Източна Европа и конкурентна структура на разходите. 
    Преди да се спрем на Пловдив като място за новия ни завод, проведохме сериозен анализ на пазара и с помощта на вътрешни ресурси и консултанти се спряхме на тази алтернатива измежду няколко в България.

    Колко човека ще наемете в новия завод и какви специалисти ще търсите предимно?Проектът ни в Пловдив ще се развива в няколко фази. Ако всичко върви по план, очакваме да наемем около 1500 човек в следващите 2 години.

    Не смятате ли, че ограниченият пазар на труда в България ще е пречка за реализирането на тези планове? Още повече, че около Пловдив са ситуирани много производствени предприятия и конкуренцията за специалисти със сходни умения и опит е голяма. 
    Със сигурност пазарът на труда в България има някои ограничения. Имайки предвид размера на страната и демографията й, пазарът на труда може да е доста конкурентен по отношение на квалифицирани служители. От друга страна обаче ние сме компания, която дългосрочно инвестира в развитието на нашите инженерни таланти и специалисти, като им помага да развият своята квалификация в технологиите и всяка сфера на бизнеса. Заради глобалния характер на бизнеса ни нашите служители имат възможност за международна кариера в компания, която е позната като световен лидер.
    Аз вярвам, че конкуренцията и това, че в района на Пловдив има значителна концентрация на мултинационален индустриален бизнес, всъщност е нещо много хубаво, защото помага на целия бизнес климат и дава възможност на служителите да се развият в големи корпорации и да изберат компанията, която им дава най-добрата за тях перспектива за развитие.

    На какъв етап е проектът, какви специалисти наемате в момента и кога се очаква да започне реално производство?
    В момента наемаме квалифициран екип от инженери и мениджмънт, които имат уменията да стартират и развият производството ни в Пловдив. Тези служители се обучават в момента в другите заводи и офиси на „Сенсата” в Азия и Америка. На следващите етапи ще започнем наемането на техници и производствен персонал, като ще продължим да разширяваме и инженерния си екип, и подкрепящите функции.

    Каква е инвестицията в завода? 
    Първоначалната ни прогноза е за инвестиция в размер на около 40 млн. евро.

    Какви са плановете ви за завода в Ботевград?
    Очакваме, че заводът ни в Ботевград ще продължи да расте, защото нуждите на автомобилния пазар от високотемпературни сензори се повишават заради повишените изисквания за ефективност на автомобилите и регулациите по отношение на изхвърляните вредности в околната среда.

    Планирате ли инвестиции и разширяване на производството и в другите локации по света, на които присъствате?
    Да, инвестираме и в други от производствените ни локации по света, както и в развойната ни дейност и инженеринг, насочени към развитието на нови продукти.

    Доколко България е ключова локация за вашия бизнес? Кои са основните предимства на страната ни и най-големите предизвикателства, които срещате тук?
    България е ключова за компанията по отношение на присъствието ни в Европа. Относно предимствата, смятам, че България притежава уникална комбинация от географско местоположение, икономическа и геополитическа стабилност, както и добър профил на работната ръка. Предизвикателство може да се окаже намирането на големи групи висококвалифицирани специалисти в различни области, които да владеят отлично английски език, както и някои от типичните бариери за бизнеса у нас.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 3 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 4 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 4 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки
    преди 5 часа
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 5 часа