Повече за процеса на подбор и как да се подготвим, за да се представим успешно, разказва Пламен Иванов, HR Business Partner Bulgaria, Sensata Technologies
Пламен Иванов, HR Business Partner Bulgaria, Sensata Technologies.
„Сенсата Технолоджис” е водещ производител и доставчик на високотемпературни сензори за автомобилната промишленост. Дружеството е част от международния холдинг Sensata Technologies – глобална производствено-технологична компания с предмет на дейност разработка, производство и продажба на сензори и системи за контрол.
Техническите решения, които фирмата предлага, намират широко приложение в автомобилната, самолетостроителната, корабостроителната, военната, тежкотоварната, ОВК, телекомуникационната индустрия и др.
Компанията разполага с производствени и бизнес центрове в 11 държави на 4 континента. България е най-голямата локация на „Сенсата” в Европа.
Г-н Иванов, какви хора най-често търсите, за какви позиции?
Позициите, които търсим, са различни, продиктувани от разнообразните бизнес функции, които компанията развива на местния пазар. Заедно с двете производства в Ботевград и Пловдив, „Сенсата“ също така има и център за споделени услуги и бизнес център, базирани в София. Въпреки това най-търсени остават инженерните позиции – инженери механичен дизайн, процесни инженери, инженери качество и подобни позиции, свързани с производството.
Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
Подходът към кандидатите и тяхната оценка са разнообразни и са съобразени с позицията, за която кандидатстват. За някои позиции, свързани с финанси или специфични инженерни позиции, използваме технически тестове, съпътстващи класическото събеседване с кандидата.
Често на кандидатите се поставят казуси от реалната работна обстановка (обикновено за позициите, които са свързани с развойна дейност), за да се оцени подходът, който те имат за решаване на проблеми.
Име: „Сенсата Технолоджис България“ ЕООД (Sensata Technologies Bulgaria EOOD)
Основен продукт: високотемпературни сензори
Създадена: Компания „Сенсата Технолоджис България“ със седалище в София, позната под името „Сензор - Найт Индастриъл“ до март 2015, е създадена през 2005 година. Фирмата предлага високотемпературни сензори.
Основна дейност: „Сенсата Технолоджис“ ЕООД е водещ производител и доставчик на високотемпературни сензори за автомобилната промишленост. Дружеството е част от международния холдинг Sensata Technologies – глобална производствено-технологична компания с предмет на дейност разработка, производство и продажба на сензори и системи за контрол. Техническите решения, които фирмата предлага, намират широко приложение в автомобилната, самолетостроителната, корабостроителната, военната, тежкотоварната, ОВК, телекомуникационната индустрия и др.
Клиенти и продукция: Средното количество произведени продукти за година е над 20 000, а на доставените – над един милиард бройки под търговските марки Sensor-Nite®, Sensata®, Klixon®, Airpax®, Dimenstions™ и Qinex™.
Производствени и бизнес центрове: Компанията разполага с производствени и бизнес центрове в 11 държави на 4 континента. В България централата на фирмата е в гр. София, а в офисите, локализирани в София и Ботевград, Sensata проектира и произвежда електронни и електро-механични сензорни системи с висока добавена стойност, познати под името Sensor-Nite®.
Адрес на централата в България: София, бул. „Искърско шосе“ No 7, сграда 15, офис 3
Не на последно място, както във всяка международна компания, се оценява и нивото на владеене на чужд език (в случая английски език). Често самите срещи се провеждат на английски.
Как протича типично процесът по подбор - колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят? Колко време продължава процесът по подбор?
Типичният процес по подбор протича на няколко етапа/срещи. Първата среща обикновено е с колега от звено „Подбор“, следват срещи с директен ръководител за търсената позиция и/или хора, с които търсената позиция взаимодейства, както и мениджъри на близки по отговорности отдели/звена. Всички тези срещи всъщност са от взаимна полза, защото кандидатът се среща с представителна извадка хора от компанията и придобива впечатления както за позицията, така и за корпоративната култура, ценностите и хората, които работят там. От друга страна, колкото повече хора от компанията преценят кандидата като подходящ, толкова по голям е шансът да се превърне в успешен служител.
В допълнение, „Сенсата“ се опитва да бъде максимално отворена към кандидатите, ето защо и част от срещите преминават в представяне на производство, лаборатория, с други думи, потенциалното работно място.
Макар да се опитваме да затваряме позициите бързо, водещо при нас е да намерим правилния човек за правилното място, затова понякога времето, необходимо за това, е между 3-6 седмици.
Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю?
Готовността да положат екстра усилие, за да постигнат резултат, както и желание за развитие и самоусъвършенстване.
Какво би ви направило добро впечатление?
Мотивацията за дадената позиция, умението да изразят себе си, както и фактът, че са се подготвили за интервюто.
Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
Липсата на каквито и да било въпроси от страна на кандидата. Това ни кара да си мислим, че той не приема насериозно компанията, предлаганата позиция, събеседването и дори собственото си развитие, показва липса на уважение.
На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
Обсъждането на възнаграждението е част от интервюто. Обикновено това се случва в края на интервюто, когато и двете страни имат изградени впечатления един за друг. Обикновено очакваме хората да дефинират своите очаквания, вкарвайки ги в някакви граници.
Според мен всеки професионалист би трябвало да може да направи реална оценка на своите умения и възможности. Това кандидатът да постави реалистична цена на собственият си труд, говори за неговия професионализъм, за това, че той е наясно със своето ниво на развитие, наясно с пазара на труда и не на последно място, че е достигнал ниво на зрялост, което е ценно за „Сенсата“.
Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
Да, имаме развита стажантска програма, която обикновено стартира в началото на лятото, когато студентите приключват със своите изпити. Тя е с продължителност от един до три месеца, в зависимост от възможностите и желанията на студентите кандидати.
През последната година, заедно с бързите темпове на развитие на компанията в България, стажантските програми също се развиха и някои от отделите ни предлагат такива през цялата година.
За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко човека типично се конкурират за едно място?
Обикновено позициите, за които конкуренцията е най-сериозна, са свързани с най-развитите бизнес сектори в страната. Обикновено това са финанси, обслужване на клиенти, логистика.
За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
Най-предизвикателни са позициите, свързани със специфични технически знания и умения, като инженери дизайн или процесни инженери, проектни инженери - хората, които са отговорни за разработване и развитие на нашите продукти.
Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
Това, с което се гордеем най-много е, че „Сенсата“ не просто произвежда продукти, ние създаваме технически решения за нашите клиенти, които са критични за крайния продукт, в който се влагат.
С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
Работата в производствена среда, реалният продукт, който създаваш и може да докоснеш, високите технологии, бързото развитие на „Сенсата“ в страната, както и професионалните предизвикателства, които срещаш, и уроците, които научаваш в една изключително взискателна индустрия като автомобилостроенето.
Видео за компанията като работодател вижте в профила на SENSATA TECHNOLOGIES BULGARIA Ltd. в Jobs.bg тук