Вижте кои принципи стоят в основата на компаниите с дълголетна история
Какво трябва да направиш, за да може компанията ти да оцелее на пазара поне 100 години? Отговор на този необичаен въпрос се опитва да намери бизнес стратегът Мартин Рийвс от авторитетната американска консултантска компания Boston Consulting Group.
Във видео в популярната платформа TED той обяснява, че средният живот на американските публични компании е 30 години. Вероятността бизнесът ви да фалира или да бъде придобит в първите пет години от създаването му е 32%. Това означава, че шансът компанията ви да не оцелее повече от 5 години е доста голям.
В търсене на формула за дълголетие за бизнеса стратегът се обръща към природата, която е надживяла всички компании. Решението Рийвс открива в имунната система на човека. Принципите, на които е основана тя, могат да послужат за осигуряване на дълголетие на всеки бизнес. Такъв принцип например е адаптивността. Друг много важен принцип е разнообразието.
Много от принципите на работа на имунната система на човека могат да бъдат наблюдавани и при функционирането на някои от най-старите фирми в света като японската Kongo Gumi, която прекрати дейността си след повече от 1400 години живот. Рийвс дама примери и с Fujifilm и Toyota.
Вижте повече: