сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    26377 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Мария Аврамова, „ЗД Евроинс“

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    06 март 2017, 10:03 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Мария Аврамова, ръководител „Човешки ресурси“ на „ЗД Евроинс“:   

    „По принцип не подготвям предварително стандартни въпроси по сценарий за кандидатите. Винаги се старая да ги предразположа и достатъчно дълго да водя разговор – не по-малко от 1 час, а често пъти - час и половина, за да има време за това. На по-стандартните въпроси много от тях знаят кой е „правилният отговор” и цитират него, дори и да не го споделят искрено. Затова често ги провокирам, с някаква хипотетична ситуация.

    Разговорът протича различно, според индивидуалното представяне, поведение и впечатление, което създава кандидатът. Стремя се, най-напред да дам възможност повече той да говори за себе си и да добия първи впечатления за това как умее да се презентира, на кое акцентира, изпада ли в дребни детайли и битовизми; дали телеграфно маркира само длъжности и работодатели или съвсем премерено и аналитично разказва и за функциите, трудностите и успехите, изразявайки  се ясно и уверено.

    Задавам и няколко допълващи въпроса, докато излага експозето си, с цел да разбера:

    - доколко ще ме убеди в своята компетентност и кои са основните му умения и силни страни;

    - с какво най-много би искал да се занимава;

    - къде и защо се е чувствал най-добре;

    - кое счита за  по-значимо свое постижение.

    Така проличава способността за самооценка, стремеж към промени и нови предизвикателства, индивидуалното разбиране и усещане за успех – дали издигане в кариерата или придобиване на нови умения; личен принос за нов проект и удовлетвореност на отсрещна страна, или похвали и материални придобивки.

    Може би един от най-важните въпроси според мен е следният:

    Какво би могло да Ви зареди с енергия и вдъхновение в живота и в работата и защо евентуално бихте сменили работодателя си? 

    По този начин разбирам кои са водещите приоритети и житейските му ценности, кое би го мотивирало, за да работи с жар и ентусиазъм и обратно, какво го демотивира така, че да го накара да потърси другаде изява. Преценявам дали очерталите се негови житейски принципи и философия съответстват на фирмената ни политика, етика и култура. 

    Целта на интервюто е не само да се запозная с професионалните умения, необходими за конкретната позиция, но и да добия представа за цялостната човешка същност на кандидата, за неговите вълнения и очаквания, за неговата осъзнатост за собствените му възможности и желания.”  

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 14 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 14 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 16 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 18 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант