Липсата на информираност е сред основните предизвикателства пред бизнеса, смята главният изпълнителен директор на компанията
Правилният баланс между интересите на компаниите и организациите и на потребителите ще бъде ключът за изграждането на доверие между тях и за правилното въвеждане на новите правила за защита на личните данни. Това заяви главният изпълнителен директор на Теленор България, Оле Бьорн Шулстъд по време на конференцията GDPR Sofia, която се проведе в рамките на българското председателство на Съвета на ЕС, съобщават от телекома.
„Употребата на лични данни и базираните на тях бизнес модели, на иновативни и смарт-технологии се увеличава експоненциално, не само в мобилните комуникации, а и в много други индустрии. Това изисква обновяването на правилата за събиране и съхранение на тези данни и за да се гарантира запазването на фундаменталните права на потребителите“, заяви Шулстъд.
„Тези нови правила, включително Общите правила за защита на личните данни (GDPR), както и бъдещата европейска регулация за неприкосновеност на личните данни (ePrivacy), могат да създадат нови възможности за иновации и за развитие на дигиталната икономика, както за бизнеса, така и за отделните граждани“, допълни той и подчерта ключовата роля на България в общия европейската дигитален пазар.
Шулстъд, потвърди колко значимо е тясното сътрудничество между регулаторните органи и компаниите при въвеждането на новите европейски правила. Според него, бизнесът очаква въвеждането на GDPR, както и на бъдещата европейска регулация в областта на ePrivacy, да създадат рамка, която ще позволи на компаниите да продължат да инвестират в дигитални проекти.
Той посочи и основните предизвикателства, свързани с въвеждането на новите правила за защита на личните данни на потребителите. Сред тях са липсата на информираност по темата, както и нуждата от образователни инициативи насочени към широката публика.