вторник, 23 юли 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    734 прочитания

    Информиране за правото на жалба съгласно GDPR

    Вижте кои са най-честите пропуски от страна на администраторите на лични данни по наблюдения на КЗЛД
    03 декември 2018, 12:27 a+ a- a

    Комисията за защита на личните данни обръща внимание на администраторите, че при изпълнение на задължението им за предоставяне на прозрачна информация на субектите на данни по чл. 12-14 от Регламент (ЕС) 2016/679, следва да използват ясен език, а информацията да бъде поднесена вярно и разбираемо.

    Информирането на гражданите за тяхното право на жалба до КЗЛД (чл. 13, пар. 2, б. „г” и чл. 14, пар. 2, б „д” от Регламента) става по начин, който често въвежда в заблуждение субектите на данни относно обстоятелствата, при които администраторът обработва техни лични данни и правомощията на КЗЛД при упражняване на правата им в областта на защитата на личните данни, отбелязват от надзорния орган. Комисията напомня, че Регламентът изисква субектът на данни да бъде информиран единствено за правото му на жалба до съответния надзорен орган, без да задължава администраторите да предоставят и друга допълнителна информация относно Комисията. Въпреки това множество администратори, без да разясняват подробно целта на информацията по чл. 12-14 от Регламента и ролята на КЗЛД, публикуват информация за контакт с КЗЛД, по начин, който създава впечатление у субектите на данни, че това е информационен канал, чрез който те могат да влязат във взаимоотношения със самия администратор и да получат допълнителна информация за обработваните от него техни лични данни. При предоставяне на информация относно правото на жалба пред КЗЛД, контактите на КЗЛД не следва да бъдат ползвани и тълкувани като предназначени за други цели (напр. за предоставяне на информация за обстоятелствата по обработване на личните данни, за контакт с администратора, за взаимоотношенията между субекта на данни и администратора и др.).

    Следва да се има предвид, че правото на жалба пред КЗЛД може да бъде упражнено по писмен път – с писмо, по факс или по електронен път по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги. Предоставянето на информация за телефонен контакт с КЗЛД допълнително въвежда субектите на данни в заблуждение относно начина, по който могат да упражнят своите права.

    Едновременно с това, в КЗЛД постъпват сигнали от граждани, че множество администратори предоставят данни за контакт на КЗЛД (адрес, телефон и имейл), които не са актуални, респ. принадлежат на други институции. Посочваме, че публикуването от страна на администраторите на невярна и заблуждаваща информация е нарушение на задължението за прозрачна комуникация със субектите на данни по чл. 12-14 и е пречка за ефективното упражняване на техните права. КЗЛД моли всички администратори, които са публикували информация за контакти с институцията, да проверят тяхната актуалност в съответствие с информацията, предоставената в раздела „Контакти” на сайта на КЗЛД.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Комисията за защита на личните данни започна проверка в НАП
    Комисията трябва да излезе със становище до 16 август
    преди 14 часа
    „Агрополихим” ще инвестира 26 млн. лв. в завод край Девня
    Ще бъдат разкрити нови 12 работни места
    преди 14 часа
    Какви са правата ни, когато сме на път в ЕС?
    Какво трябва да знаем при отменени или закъснели полети, влакове и автобуси?
    преди 15 часа
    Фирма от Русе въведе 4-дневна работна седмица
    Все повече компании по света изпробват тази практика