събота, 20 юли 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1306 прочитания

    Проучване: 90% от шведските компании у нас ще разширят инвестициите си през следващите 3 години

    Недостигът на работна ръка е най-голямото предизвикателство за шведския бизнес
    06 март 2019, 15:18 a+ a- a

    Цветан Симеонов - Председател на Българската търговско промишлена палат

    България е атрактивен пазар за шведските компании, като близо 90% от тях планират допълнителни инвестиции у нас през следващите три години. Това сочи проучване сред шведския бизнес в България, представено от Българската търговско промишлена палата (БТПП), посолството на Швеция в България и Шведско-българската търговска камара.

    Осем от десет шведски фирми у нас планират инвестиции в персонала, две трети в информационни технологии и производствен и офис капацитет.

    По-голямата част от анкетираните фирми са оптимисти за сектора, в който оперитат, и планират растеж до 2020. Секторите телекомуникации, транспорт и строителство са най-малко уверени в потенциала за растеж у нас.

    Близо две трети (55%) от шведските фирми в България планират да увеличат служителите си през следващите три години, а 45% очакват да запазят персонала си. Компаниите от ИКТ и промишления сектори ще назначат най-много нови хора. 

    Като най-голямо предимство на България шведските фирми отчитат членството на страната ни в ЕС - за 87% от тях това е плюс. Ниският подоходен данък (80% от фирмите) и ниската цена на труда (54% от фирмите) са сред другите ни важни предимства, посочени от шведския бизнес.

    Сред топ предизвикателствата е недостигът на работна ръка (за 80% от фирмите), изострената конкуренция (73% от фирмите) и бюрокрацията (63% от фирмите).

    Ниската брутна месечна заплата в България "се счита за едно от най-важните предимства за бизнеса в страната. Въпреки това, недостигът на хора на пазара и високата икономическа активност може да повишат възнагражденията в средносрочен план, ако икономиката продължи да расте", се отбелязва в доклада.

    В проучването са участвали 32 шведски фирми в България, сред които H&M, АББ България, Imperia Online, SAAB, Oriflame, Scania.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Българка става главен говорител на ЕК
    Мина Андреева ще замести Маргаритис Схинас, който беше номиниран за еврокомисар
    преди 17 часа
    преди 21 часа
    ЕК глоби Qualcomm с 242 млн. евро
    От Брюксел смятат, че компанията е злоупотребила, за да подсигури доминиращата си позиция
    преди 22 часа
    Електрически велосипеди тръгват до Витоша
    Вижте локациите, от които могат да бъдат наети