петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2312 прочитания

    Проучване: 90% от шведските компании у нас ще разширят инвестициите си през следващите 3 години

    Недостигът на работна ръка е най-голямото предизвикателство за шведския бизнес
    06 март 2019, 15:18 a+ a- a

    Цветан Симеонов - Председател на Българската търговско промишлена палат

    България е атрактивен пазар за шведските компании, като близо 90% от тях планират допълнителни инвестиции у нас през следващите три години. Това сочи проучване сред шведския бизнес в България, представено от Българската търговско промишлена палата (БТПП), посолството на Швеция в България и Шведско-българската търговска камара.

    Осем от десет шведски фирми у нас планират инвестиции в персонала, две трети в информационни технологии и производствен и офис капацитет.

    По-голямата част от анкетираните фирми са оптимисти за сектора, в който оперитат, и планират растеж до 2020. Секторите телекомуникации, транспорт и строителство са най-малко уверени в потенциала за растеж у нас.

    Близо две трети (55%) от шведските фирми в България планират да увеличат служителите си през следващите три години, а 45% очакват да запазят персонала си. Компаниите от ИКТ и промишления сектори ще назначат най-много нови хора. 

    Като най-голямо предимство на България шведските фирми отчитат членството на страната ни в ЕС - за 87% от тях това е плюс. Ниският подоходен данък (80% от фирмите) и ниската цена на труда (54% от фирмите) са сред другите ни важни предимства, посочени от шведския бизнес.

    Сред топ предизвикателствата е недостигът на работна ръка (за 80% от фирмите), изострената конкуренция (73% от фирмите) и бюрокрацията (63% от фирмите).

    Ниската брутна месечна заплата в България "се счита за едно от най-важните предимства за бизнеса в страната. Въпреки това, недостигът на хора на пазара и високата икономическа активност може да повишат възнагражденията в средносрочен план, ако икономиката продължи да расте", се отбелязва в доклада.

    В проучването са участвали 32 шведски фирми в България, сред които H&M, АББ България, Imperia Online, SAAB, Oriflame, Scania.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 минути
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 16 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 16 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 17 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 24 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 1 ден
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава