понеделник, 22 април 2019  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1176 прочитания

    Проучване: 90% от шведските компании у нас ще разширят инвестициите си през следващите 3 години

    Недостигът на работна ръка е най-голямото предизвикателство за шведския бизнес
    06 март 2019, 15:18 a+ a- a

    Цветан Симеонов - Председател на Българската търговско промишлена палат

    България е атрактивен пазар за шведските компании, като близо 90% от тях планират допълнителни инвестиции у нас през следващите три години. Това сочи проучване сред шведския бизнес в България, представено от Българската търговско промишлена палата (БТПП), посолството на Швеция в България и Шведско-българската търговска камара.

    Осем от десет шведски фирми у нас планират инвестиции в персонала, две трети в информационни технологии и производствен и офис капацитет.

    По-голямата част от анкетираните фирми са оптимисти за сектора, в който оперитат, и планират растеж до 2020. Секторите телекомуникации, транспорт и строителство са най-малко уверени в потенциала за растеж у нас.

    Близо две трети (55%) от шведските фирми в България планират да увеличат служителите си през следващите три години, а 45% очакват да запазят персонала си. Компаниите от ИКТ и промишления сектори ще назначат най-много нови хора. 

    Като най-голямо предимство на България шведските фирми отчитат членството на страната ни в ЕС - за 87% от тях това е плюс. Ниският подоходен данък (80% от фирмите) и ниската цена на труда (54% от фирмите) са сред другите ни важни предимства, посочени от шведския бизнес.

    Сред топ предизвикателствата е недостигът на работна ръка (за 80% от фирмите), изострената конкуренция (73% от фирмите) и бюрокрацията (63% от фирмите).

    Ниската брутна месечна заплата в България "се счита за едно от най-важните предимства за бизнеса в страната. Въпреки това, недостигът на хора на пазара и високата икономическа активност може да повишат възнагражденията в средносрочен план, ако икономиката продължи да расте", се отбелязва в доклада.

    В проучването са участвали 32 шведски фирми в България, сред които H&M, АББ България, Imperia Online, SAAB, Oriflame, Scania.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Colliers: Може да се очаква недостиг на студентски жилища
    Инвеститорският апетит в ЦИЕ към сегмента се увеличава, показва доклад на компанията
    преди 6 часа
    преди 10 часа
    МВнР в контакт с 18 българи в Шри Ланка
    Загиналите при атентатите са над 290, а над 500 са ранените
    преди 10 часа
    България спечели делото срещу фонда на Оман за КТБ
    Държавният фонд претендираше за обезщетение в размер на 80 милиона евро