„Програматик - това е възможността да купим всякакъв вид реклама от едно място, от един интерфейс“, обобщи Христо Николински, управител на „Етаргет България“ по време на конференцията Markethinx 2019.
За различните приложения на програматик рекламата вижте какво разказа Христо Николински, управител на „Етаргет България“
По негови думи само допреди 5 години маркетинг специалистите е трябвало да работят с множество интерфейси, за да публикуват реклами в различни платформи.
Към днешна дата цялата онлайн дигитална комуникация е взаимосвързана и позволява да се прави това от една точка.
„Купуването на реклама все повече започва да се автоматзиира“, подчерта Николински. Той цитира данни, според които средно 65% от компаниите в Европа вече използват някакъв вид програматик реклама. „Една част правят това самостоятелно, а други съвместно с рекламна агенция“, посочи управителят на „Етаргет България“.
Като пример за използването на програматик реклама той даде кампания за сладоледи „Изида“. Кампанията е изцяло за мобилни устройства и е базирана на специален алгоритъм, който следи външната температура. Когато тя е по-висока, потребителите получават напомняне, че е време за сладолед. А след това чрез геотаргетиране потребителите получават местоположението на трите най-близки хладилника с марката и карта как да стигнат до тях.
Продажбите на компанията производител са нараснали с 27% вследствие на кампанията, информира Николински.
ИТ пазарът в момента е по-раздвижен, има доста повече кандидати, но борбата за най-висококвалифицираните остава ожесточена - Христо Борисов, съосновател и изп. директор на първия български еднорог, пред Economy.bg
За използването на изкуствен интелект при подбор на таланти, кредитиране и ценообразуване, вижте какво споделя адв. Миткова - старши мениджър в Адвокатско дружество „Делойт Лигъл“