вторник, 23 юли 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1972 прочитания

    Оскар Фаринети: Цял живот копирам и това ме прави успешен

    Вижте какво сподели за маркетинговия си подход основателят на Eataly по време на ФАРА‘19
    12 юни 2019, 14:41 a+ a- a

    Оскар Фаринети е роден през 1954. През 1967г. баща му отваря малък супермаркет, наречен UniEuro. Няколко години по-късно Оскар активно се включва в бизнеса. През 2003 го продава  на Dixon Retail за 230 милиона, за да се фокусира в новото си начинание – Eataly.

    Eataly е най-големият италиански пазар в света, състоящ се от редица ресторанти, щандове за храна и напитки, пекарна, супермаркети и кулинарно училище. Целта на Оскар е да предостави висококачествени италиански продукти на добри цени и в среда, където хората могат да пазаруват, да опитват и да се учат. В момента, Eataly контролира над 35 търговски пространства в много държави, сред които САЩ, Япония, Обединените арабски емирства, Италия, Турция, Бразилия, Германия, Франция. Някои от обектите са с площ от близо 5 хил. кв. м. 

    Оскар Фаринети бе един от лекторите на XX фестивал на Българската асоциация на комуникационните агенции – ФАРА 2019, провел се в Пловдив между 6 и 8 юни тази година.

    По време на своята презентация италианецът поднесе с чувство за хумор някои свои впечатления от света на маркетинга и насоки за успешно развитие в бизнеса.

    По негови думи Eataly към момента обхваща 42 търговски обекта, но той не мисли за тях като за верига. „Не мисля, че бъдещето принадлежи на веригите. Тези 42 братски обекта имат еднакво име и един баща – мен, няколко общи ценности, но различен характер – точно като братята“, коментира той.

    Вижте какво сподели за маркетинговия си подход основателят на Eataly по време на ФАРА‘19.

    В голяма степен италианецът отдава успешното развитие на компанията на разбирането си за маркетинг. „Маркетингът е създаден от кокошките. Кокошката снася яйца и кудкудяка. Фермерът чува и знае, че може да вземе прясно яйце. Важно е не само да се „снесе яйцето“, но и да се разкаже за това. Пуйката например е глупава. Защото снася голямо яйце, но не съобщава за това.  Пуйката не прилага маркетинг“, шегува се Фаринети. Като свои конкуренти той отчита не другите компании, предлагащи храна, а бизнеси в сферата на модата и развлеченията. „В Италия харчим 25% от доходите си за храна и 75% за други продукти. Искам да убедя клиентите си да дават повече за храна, защото ако не го направя, ще продавам само на богатите. Искам да убедя повече хора, че храната е най-важният продукт и тогава  е естествено те да си мислят, че е съвсем нормално да харчат повече за храна“, разказа той. „Качеството не е толкова скъпо. Искам клиентите ми да мислят това, защото ако не мислят така, няма да купуват“, подчерта основателят на Eataly.

    Според него основни ценности в маркетинга на третото хилядолетие ще са истината и уважението, а колкото по-просто е едно решение - толкова по-добре. „Ако искате клиентите да четат вашите табелки, трябва да пишете с черен шрифт върху бял фон. В много магазини виждам фантастични табели – черни, червени, със златен надпис. Човек ги вижда и си казва: „О, фантастична табелка“, но не я чете“, коментира Фаринети.

    „Трябва да бъдете любопитни. Да имате нюх. Да бъдете смирени, да осъзнавате, че съществуват други хора, които са по-талантливи от вас. Да предпочитате съмненията. Не бъдете сигурни във всичко. Това е ужасно. Всичко това е необходимо, за да можете да копирате“, сподели италианецът.  

    „Цял живот копирам и това ме прави успешен. Всеки ден срещам хора, които са по-талантливи от мен, и копирам. Всички големи изобретения в историята на човечеството са копирани. За да „изобретят“ огъня,  древните хора са копирали вулканите. За да изобретят колелото, са копирали търкалящите се камъни. За автомобила са копирали от своя кон. Копирайте. Който не копира, не създава нищо“, подчерта Фаринети.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Комисията за защита на личните данни започна проверка в НАП
    Комисията трябва да излезе със становище до 16 август
    преди 14 часа
    „Агрополихим” ще инвестира 26 млн. лв. в завод край Девня
    Ще бъдат разкрити нови 12 работни места
    преди 14 часа
    Какви са правата ни, когато сме на път в ЕС?
    Какво трябва да знаем при отменени или закъснели полети, влакове и автобуси?
    преди 15 часа
    Фирма от Русе въведе 4-дневна работна седмица
    Все повече компании по света изпробват тази практика