петък, 29 май 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4466 прочитания

    AIG Bulgaria: Планираме да разширим екипа си в София

    Автоматизацията няма да елиминира нуждата от хора в аутсорсинга и той не бива да бъде зачеркван – Теодор Атанасов, управител на Експертния център на AIG у нас, пред Economy.bg
    06 февруари 2020, 13:55 a+ a- a

    В края на миналата година Теодор Атанасов стана първият българин, оглавил единствения европейски Експертен център на глобалната застрахователна компания AIG, който се намира в София. Той пое поста управител от американката Кристина Лукас, която ръководеше екипа в продължение на две години. В момента в Експертния център на AIG в столицата работят близо 500 служители, които обслужват клиентите на компанията в повече от 11 европейски страни.

    Какви са плановете на AIG за центъра в София, в какви направления работи той, предстои ли разрастване и какво е бъдещето на аутсорсинга в ерата на автоматизацията – тези въпроси коментирахме с Теодор Атанасов, управител на Експертния център.

    Как се изгражда 100-годишен бизнес?

    Теодор, през 2019 AIG стана на 100 години. Как една компания успява да се адаптира към промените във времето, така че да остане адекватна толкова години? Коя e рецептата за изграждането на устойчив бизнес?
    Да, наистина през 2019 AIG отбеляза своята 100-годишнина. Това са 100 години, изпълнени с история. Рецептата за устойчив бизнес според мен се гради върху доверието в продуктите, които компанията предоставя. AIG е основана през 1919 като малка застрахователна компания в Шанхай. За 100 години тя се е превърнала в глобален застрахователен лидер. Да продължаваш да бъдеш адекватен се дължи и на възможността да можеш да предлагаш продукти и услуги, които са в крак с времето и отговарят на нуждите на потребителите, както и да внедряваш технологии, които улесняват клиентите.

    Кои са преимуществата и недостатъците на работата в установена компания с един век история?
    Стоте години са много голямо предимство, но са и тежък товар. Да работиш в компания със 100-годишна история носи със себе си един безценен опит, който е придобит през всички тези години. Това помага на всички служители на компанията да обслужват по най-добрия начин своите клиенти и да взимат правилните бизнес решения. Защото за тези 100 години AIG се е изправила пред почти всичко, пред което може да се изправи една застрахователна компания – всякакъв вид събития в цял свят.
    Голямото предимство на 100-годишната компания е, че тя е разпознаваема. Има изградено име, а това е много важно за застрахователна фирма. Застраховането се изгражда на доверие. Това носи стабилност и усещане за устойчивост.
    Предизвикателствата са, че една компания със 100-годишна история понякога не е толкова гъвкава, колкото една новосъздадена. Процесите и правилата не могат да бъдат моделирани бързо. Може да бъде по-тромава. Може да изглежда и по-консервативна.

    В какви направления работи центърът на AIG у нас и кои са основните му клиенти?

    Миналата година Вие станахте първият българин, оглавил единствения европейски Експертен център на AIG. Какъв сигнал беше за Вас и за България това назначение?
    Лично за мен това е едно много голямо признание. Този експертен център в България през миналата година навърши 5 години. И аз съм първият българин, който има честта да го оглави. Това обаче е признание не само за мен, а и за хората тук, в България. Ясен сигнал е и за огромния човешки потенциал, с който разполагаме.

    Кои са основните бизнес направления, в които работи центърът у нас?
    Експертният център в България работи в няколко основни направления. Едното от тях е администрирането на застрахователни полици. Другото е ликвидацията на щети. Също обслужване на полици за мултинационални компании, както и предоставяне на услуги по застраховки за пътуване в чужбина.

    Кои са основните ви клиенти?
    Основните ни клиенти са всички западноевропейски страни, в които AIG има представителство.

    Обслужване на колко и какви езици поддържате?
    Работим с над 7 езика, които нашият многонационален екип владее на много високо ниво. Казвам международен екип, защото имаме много голям брой чуждестранни служители, които са избрали да живеят и работят в България.

    От кои страни са те?
    Предимно са от Италия, Холандия, като обслужваме 11 държави в Европа.

    Колко служители има центърът на AIG в София и планира ли се разраставне?

    Колко голям е екипът на компанията у нас и планирате ли разширяване?
    Към настоящия момент имаме близо 500 служители в България. Моделът на центровете за услуги налага непрекъснато да се търсят възможности за преместването на работни позиции. Така че имаме такива планове, но не мога да споделя конкретни цифри.

    Като брой хора десетки или стотици планирате да наемете?
    Иска ми се да са стотици. Разглеждаме такава възможност в рамките на 2020.

    Тази година планирате да наемете десетки нови служители?
    Да.

    Какъв тип специалисти търсите – с какви умения и езици?
    Същите езици, които споменах.

    Трябва ли съответният кандидат да има образование в застраховането?
    То би помогнало, но не е задължително. Имаме доста подробно обучение, което предоставяме на всички новопостъпили служители. Стремим се непрекъснато да надграждаме и да помагаме на нашите служители да станат експерти в застраховането.
    Подходящите кандидати за нас са хора, които умеят да работят с клиенти, владеят добре поне един чужд език и могат да се впишат по най-добрия начин в една многонационална компания като AIG.

    Планирате ли откриване на офиси в други градове?
    На този етап не планираме отваряне на центрове в други градове.

    С други думи успявате да намерите нужните ви служители на пазара в София?
    Към момента бих казал, че успяваме, но забелязваме, че става все по-трудно да бъдат намерени квалифицирани кадри.

    Какво е бъдещето на аутсорсинга в България в ерата на автоматизацията?

    Как виждате бъдещето на аутсорсинга в ерата на автоматизацията? И планирате ли да автоматизирате някакви процеси тук?
    Да, планираме автоматизация на процеси. Вече има някои автоматизации, които са разработени вътрешно тук при нас.
    Не мисля, че автоматизацията директно застрашава аутсорсинга. За да бъде реализирана една автоматизация, тя изисква хора, които да познават процеса, подлежащ на автоматизация, и които да поддържат автоматизацията.
    Не мисля, че ще бъде елиминирана изцяло нуждата от хора. По-скоро ще се променят уменията и знанията, които ще бъдат търсени в аутсорсинга, за да могат хората да бъдат адекватни в ерата на автоматизацията. Става дума за умения в дигиталната сфера. Хора, които могат да преработват процеси, да въвеждат практики от Lean и Six Sigma успешно в дадени процеси.

    Какъв е потенциалът и предизвикателствата на аутсорсинг сектора в България? Много експерти твърдят, че страната не може да разчита в дългосрочен план на аутсорсинга, а по-скоро трябва да се фокусира върху разработването на продукти.
    Ако погледнем цифрите, факт е, че през последната година аутсорсингът е донесъл над 5% от БВП на България. Това е една сериозна цифра. Не мисля, че аутсорсингът просто трябва да бъде зачеркнат и да се каже, че в дългосрочен план не трябва да се разчита на него. Аутсорсингът има нужда от кадри. И това е едно от големите предизвикателства пред аутсорсинг общността в България.

    Така изглежда ситуацията в близките години. Как ще се промени положението в дългосрочен план?
    В дългосрочен план ще се променят изискванията на компаниите по отношение на услугите, които се предлагат. И от процеси, които не изискват конкретни знания и умения, а просто владеене на един чужд език, смятам, че ще се отиде в посока да бъдат търсени хора, които могат да подпомогнат автоматизацията, които са експерти в преработването на даден процес, така че той да работи най-добре за една компания и нейните клиенти.

    Това изисква да има съответните подготвени кадри. Работите ли в тази посока?
    Ние като AIG България имаме изцяло вътрешна програма по насърчаване на придобиването на умения в дигиталната сфера. Голям брой наши служители изявяват желание да се включат в нея, защото това е бъдещето. Работим активно и като член на Българската аутсорсинг асоциация, която си партнира с няколко висши учебни заведения по различни програми в областта на аутсорсинга.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    преди 1 час
    Италия ще признава изтекли български лични документи
    28 държави са потвърдили, че в условията на пандемията ще признават и пропускат българи с изтекли лични документи
    преди 3 часа
    Boeing съкращава близо 7000 души
    Компанията планира да се раздели с 10% от 160-те си хиляди служители
    преди 4 часа
    Над 40 млн. американци останаха без работа
    Един на всеки 4-ма е подал заявление за обезщетение при безработица
    преди 5 часа
    Щабът е препоръчал отпадане на 14-дневната карантина за граждани на ЕС, Сърбия и Северна Македония
    Очаква се в средата на юни да се възстанови изцяло свободното движение в ЕС
    преди 5 часа
    8 са новите случаи на Covid-19 в България
    Общият брой потвърдени случаи е 2485
    преди 5 часа
    Renault съкращава 15 000 работни места по света
    Компанията стартира план за икономии в размер на 2 млрд. евро за 3 години