сряда, 26 февруари 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    536 прочитания

    Как могат да се ограничат рисковете от изкуствения интелект?

    Евродепутатите обсъждат какви мерки да бъдат взети, за да се предпазят потребителите
    11 февруари 2020, 10:10 a+ a- a

    Изкуственият интелект има потнециала да трансформира напълно обществото. Преди дни комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите в ЕП подкрепи резолюция, която приканва Европейската комисия да обмисли какви мерки са нужни, за да се гарантират правата на потребителите. Депутатите искат от Комисията да:

    - осигури механизми за защита на потребителите от несправедливи или дискриминационни търговски практики и от рисковете, произтичащи от услуги, които използват изкуствен интелект;

    - гарантира по-голяма прозрачност на автоматизираните процеси;

    - направи нужното за използването само на висококачествени бази от данни, в които няма дискриминация.

    „Трябва да направим нужното за гарантирането на защитата и доверието на потребителите и за привеждането на правилата на ЕС за безопасността и отговорността на продуктите към изискванията на дигиталната епоха“, заяви председателят на парламентарната комисия по вътрешен пазар и защита на потребителите Петра де Сутер.

    Евродепутатите ще гласуват по резолюцията на пленарното си заседание. След това тя ще бъде изпратена на Комисията и на държавите членки в Съвета. Европейската комисия планира да представи своите планове за общ подход към изкуствения интелект на 19 февруари.

    Защо изкуственият интелект може да представлява заплаха
    Машинните алгоритми могат да обработват масиви от данни с точност и бързина, които са непосилни за хората. Това прави приложенията, използващи изкуствен интелект, все по-популярни в области като финансите, здравеопазването, образованието, правото и други.

    Ако обаче липсва човешки контрол при вземането на решения, лесно могат да възникнат проблеми. Машините се учат да разпознават модели в бази от данни. Ако в данните са заложени определени предразсъдъци, алгоритмите продължават да ги възпроизвеждат в бъдеще.

    Изкуственият интелект при вземането на решения
    Изкуственият интелект все повече се използва за създаването на автоматизирани системи за вземане на решения. В много случаи това има силно отражение върху хората, които влизат в контакт с тези системи ˗ например, при отпускане на кредити, при разглеждане на кандидатури за работа, при лечение или по правни въпроси. Автоматизираните системи могат да доведат до засилване и утвърждаване на социални разделения. Например, установени са случаи с някои алгоритми за наемане на работа, които дискриминират жените.

    Развитието на автоматизирани модели за вземане на решения повдига въпроси за това как да се спечели доверието на потребителите и да се гарантира, че техните интереси са взети предвид. Когато потребителите влизат в контакт с автоматизирани системи, те трябва да бъдат добре информирани как точно функционира алгоритъмът. 

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    преди 2 часа
    Големите летища в страната не отчитат спад на пътниците
    Обстановката е спокойна, предприети са допълнителни мерки, уточняват от аерогарите
    преди 3 часа
    Учен от Харвард: До 70% от хората по света ще бъдат заразени с коронавирус
    Най-вероятно заразата няма да бъде овлядана, прогнозира професорът по епидемиология Марк Липсич
    преди 3 часа
    България и Гърция задълбочават сътрудничеството си в сферите на транспорта, туризма и инвестициите
    София и Атина ще си партнират в привличането на инвестиции и реализация на нови инвестиционни проекти
    преди 4 часа
    Можем ли да получим парите си при отменени заради коронавируса пътувания?
    От КЗП разясняват при какви условия може да ни върнат парите