Компаниите от цяла Европа, включително и в България, вече могат да издават виртуални и физически карти Visa с Payhawk
Българският стартъп Payhawk обяви, че започва издаване на дебитни карти Visa от ново поколение за среден и голям бизнес в 13 европейски страни, сред които България, Обединеното кралство, Германия и Испания. Компанията ще си партнира с Visa и германския доставчик на платежни услуги Wirecard.
Payhawk е една от шестте финтех компании, част от първата кохорта на Програмата за иновации на Visa в България.
Благодарение на това, че работи направо с пазарните валутни курсове на Visa, Payhawk предлага на българските компании 0,00% такса за конвертиране на валута при плащане с карти Visa на разходи в чуждестранна валута, което е без аналог в България, отбелязват от компанията.
Payhawk предлага на малкия и средния бизнес платформа за автоматизирано управление на разходите на всеки служител или екип и е един от успешните примери за развитието на стартъп компания, част от Програмата за иновации на Visa в България. Няколко месеца след основаването си през 2018 г., Payhawk стана част от първата кохорта на Програмата за иновации Visa в България, реализирана в сътрудничество с Eleven Ventures. След по-малко от две години, с помощта на програмата, компанията успява да създаде продукт, да валидира конкретния тип клиенти за които е насочен, да набере капитал от над 3,5 милиона евро, да привлече клиенти от 15 европейски държави, да отвори офис в Берлин и сега да започне да предлага карти Visa.
„За да разработим нашия продукт, Payhawk работи в тясно сътрудничество с Visa от 2019 г. Visa е идеалният стратегически партньор за разширяването на нашия бизнес модел в цяла Европа. Тясното ни сътрудничество съвсем от рано ни даде възможност да се учим от пазара, докато развиваме основния си продукт. Постоянната обратна връзка, която получаваме от финансови мениджъри от малкия и средния бизнес, ни показва значителното време отделено за обработка на картови извлечения, проследяване на разходи, сортиране на хартиен архив, ръчно въвеждане на данни и прилагане на разходни политики и бюджети. Имаме удоволствието да предоставим цялостно, ефективно решение за управление на корпоративни разходи, позволяващо прилагане на разходни политики и бюджети директно върху картите. Екипите на Visa в Лондон ни помогнаха да разгърнем нашия бизнес модел в 13 европейски държави. В началото на 2020 приехме поканата на Visa да открием немския си офис в споделено работно пространство Spielfeld в Берлин, където можем да продължим да развиваме продукта си, като в същото време бъдем близо до екипа на Visa за иновации в Европа“, сподели Христо Борисов, съосновател и главен изпълнителен директор на Payhawk.
„Във Visa вярваме, че сътрудничеството е ключът към иновациите и затова през 2018 г. дадохме началото на Програмата за иновации Visa в България, за да си сътрудничим с финтех компании и да дадем възможност на иновациите да процъфтяват, така че в крайна сметка клиентите и потребителите да изберат „победителите“. Payhawk е една от финтех компаниите, част от първата кохорта на тази изключителна Програма, която ни позволява да свържем българските финтех компании с международните партньори на Visa. Сега виждаме, че това се случва и се гордеем, че в рамките на една година Payhawk е в състояние да предостави решения и да допринесе за формирането на бъдещето на разплащанията и търговията за един от най-важните сегменти на икономиката в Европа - малките и средните предприятия“, каза Севдалина Василева, генерален мениджър на Visa за България, Гърция и Кипър.
Компаниите от цяла Европа вече могат да издават виртуални и физически карти Visa с Payhawk, които след това могат да се използват за плащане навсякъде, където се приема Visa, в магазина и онлайн, както и за теглене на пари в брой от банкомати. Картата Visa на Payhawk е достъпна за всички клиенти на Payhawk от май 2020 г. Payhawk също така спазва местните данъчни разпоредби във Великобритания, Германия и Испания, като елиминира необходимостта компаниите на тези пазари да съхраняват хартиени копия от своите касови бележки и фактури.