петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9704 прочитания

    Atos Bulgaria Competency Center: Бизнесът ни нарасна, а с него и нуждата ни от още специалисти

    В момента активно търсим хора, имаме над 30 отворени позиции – Христо Христов, изпълнителен директор на компанията, пред Economy.bg
    01 юли 2020, 14:23 a+ a- a

    В края на 2017 френският технологичен гигант Atos откри Глобален ИТ център за компетенции в София, предоставящ ИТ решения и услуги за индустрията за производство и дистрибуция на бързооборотни стоки. В момента в него работят над 460 души, а проектите, които управляват, обхващат 28 държави. Само за изминалата година фирмата назначи 90 нови служители. Сред най-големите клиенти на компанията е "Кока-Кола Хеленик Ботлинг Къмпъни". Коронакризата не е спряла работата на компанията, като тя продължава да наема хора и в момента има над 30 отворени позиции, коментира пред Economy.bg Христо Христов, който от края на 2018 оглавява Atos Bulgaria Competency Center.

    Повече за това как Atos Bulgaria се справя с предизвикателствата на кризата, породена от коронавируса, и какви ще са последиците от нея в дългосрочен план – вижте какво сподели Христо Христов, изпълнителен директор на Atos Bulgaria Competency Center.

    Г-н Христов, как се отрази кризата с коронавируса на Atos България?
    Кризата не спря нашата работа, напротив – компанията е стабилна и продължаваме да работим по изпълнението на целите ни за тази година. Разбира се, ситуацията ни накара да променим доста от начина си на работа – вече работим изцяло онлайн, но пък това ни показа, че сме по-гъвкави от всякога.
    През 2019 година привлякохме няколко нови клиенти към своето портфолио и за нас тази година е изключително важна, защото имаме много нови проекти, по които да работим. Бизнесът ни нарасна, а с него и нуждата ни от още специалисти.

    Всички ли ваши служители преминаха към режим „home office“? Кои бяха най-големите предизвикателства в това отношение?
    Още при първите случаи на заразени в Европа въведохме спешни мерки, за да предпазим нашите служители. Разработихме доста стриктен план с всички възможни сценарии, като в най-ранните етапи всички служебни пътувания извън страната бяха отменени, а в офиса предоставихме средства за дезинфекция и т.н. Очаквахме, че е възможно да преминем в режим на дистанционна работа, но при нас това не е проблем, тъй като разполагаме с надеждна инфраструктура, която позволява да извършваме своите задачи и извън офиса. Home office-ът за нас не беше нещо ново, защото и преди предоставяхме опция за дистанционна работа на служителите си. След 13 март обаче всички преминахме към работа от вкъщи и така е до днес.

    Започнахте ли процес по завръщане в офиса? Как се случва това?
    Да, преди няколко седмици започнахме много плавен преход към завръщане в офиса. Постоянно следим обстановката в страната и спрямо нея променяме плана си за завръщане. Следваме всички предписания от властите и сме осигурили нужните предпазни средства за тези, които предпочитат да работят от офиса. За нас е важно служителите ни да се чувстват достатъчно защитени и връщането ни в офиса не е самоцел. Затова с много бавни темпове и в зависимост от препоръките на здравните власти се надяваме скоро отново да бъдем заедно в офиса.

    Колко служители имате в момента? Наложи ли се да освободите част от тях, или да намалите заплатите?
    В момента в компанията работят 460 души. При нас обемът на работа и проектите не са намалели, даже напротив – работим на пълни обороти, затова и не сме прибягвали до такива драстични мерки.
    Тук не мога да не спомена и отличието, което получихме наскоро – компанията ни спечели международната награда Great Place To Work, което е сигурен атестат, че нашите служители се чувстват добре на работното си място. Наградата се присъжда след обстойно онлайн вътрешно проучване сред всички служители на компанията. То се извършва от независимата международна организация Great Place to Work Institute. Един от най-високите резултати в проучването показва, че 80% от нашите служители се чувстват сигурни при нас и са горди от своята работа.

    Кога се очаква да възобновите подбора на персонал? От какви специалисти ще се нуждаете?
    При нас подборът не е спирал, като дори в момента активно търсим хора в най-различни области и имаме над 30 отворени позиции. Най-голяма е нуждата ни от SAP консултанти. Работата на SAP консултанта е специфична, но имаме много примери на хора със стабилен опит в други сфери извън SAP, които правят успешна кариера в консултантския бизнес. Ключът към успеха тук е да имаш голяма мотивация и желание за учене.
    В момента търсим още разработчици, продуктови мениджъри, както и специалисти с техническо образование, запознати с управлението на различни ERP/CRM системи.

    Имаше ли тази криза някакви положителни аспекти?
    За мен тази криза ни направи по-креативни и по-сплотени като екип. Въпреки че не бяхме заедно в офиса, екипът ни съумя да запази своя дух чрез редица инициативи, които организирахме онлайн. Курсове по готвене, салса уроци, куклен театър за децата на нашите служители, виртуални кафе срещи, уебинар с квалифициран психолог, който ни даде насоки как да бъдем по-ефективни, работейки от вкъщи, са само част от нещата, които направихме, за да може да не губим връзката помежду си.
    От бизнес гледна точка тествахме хипотезата за „виртуалния офис“ на практика и доказахме на своите клиенти, че дори и в тези нетипични условия можем да им предоставим качествените услуги, на които те разчитат. Гордея се с екипа ни, че дори и в тези трудни времена, дава 100% от себе си и затвърждава лидерската ни позиция на пазара на IT услуги.

    Какви ще са дългосрочните последици от този период на изцяло онлайн работа за ИТ сектора у нас?
    Очакваме бързо възстановяване на ИТ бизнеса, като се надяваме и този на нашите клиенти да се върне и да надмине предишните нива.

    Как ИТ секторът в България може да се възползва от предвиждания от някои експерти nearshoring? Ще станем ли свидетели на изнасяне на бизнес процеси от Китай и Индия към Европа?
    Този процес по nearshoring вече е в ход. Все повече клиенти имат планове като първа стъпка да диверсифицират доставчиците си на услуги и да могат да разчитат на партньори, доставящи както от offshore с по-атрактивни цени, така и от близки, сигурни дестинации. При нас в Atos в последните няколко месеца е ежедневие да водим разговори с клиенти от различни индустрии в тази посока.

    На какви предимства може да разчита България в това отношение?
    България е много атрактивна дестинация с членството си в Европейския съюз, доброто образование и качество на кадрите. Езиковото многообразие, което можем да предложим на нашите клиенти ни различава доста от типичните offshore дестинации, които предлагат предимно услуги на английски език. Стабилността на икономиката и достъпът до кадри на конкурентни цени ни поставя в много добра позиция за привличане на нови клиенти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 минути
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 16 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 16 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 18 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 19 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ