четвъртък, 03 декември 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5862 прочитания

    „Таксбек Груп“: Търсенето на таланти при нас не е спирало, набираме служители във Варна, Велико Търново и Шумен

    Не се наложи да освобождаваме хора, нито да намалим заплащането – Тери Клун, създател на финансово-технологичната група, пред Economy.bg
    01 юли 2020, 17:24 a+ a- a

    „Таксбек Груп“ (Taxback Group) е финансово-технологична група от осем компании и глобален лидер в сферата на възстановяването на данъци, паричните преводи и международния пейрол. Фирмата отваря първия си офис у нас, във Варна през 2001 и към днешна дата дава работа на 950 души в офисите си в морската столица, Велико Търново, Шумен и София. „Таксбек Груп“ има представителства в 42 страни по цял свят.

    Как пандемията, породена от Covid-19, се отрази на бизнесите на групата и екипа на компанията у нас, как кризата ще се отрази на софтуерния/фин-тех сектора в дългосрочен план, как България може да се възползва от nearshoring тенденцията, какви се предимствата и предизвикателствата на бизнес средата у нас – попитахме Тери Клун, създател и собственик на финансово-технологичната група.

     Г-н Клун, по какъв начин кризата с Covid-19 се отрази на бизнеса Ви в България?
    Коронавирусът не е имал директно влияние върху дейността ни. „Таксбек Груп“ предоставя разнообразни финансови услуги на глобални компании, които не са съсредоточени само в една индустрия или регион. Затова смело мога да заявя, че нито един от бизнесите ни не се е наложило да преустанови своята дейност. Дори и по време на пандемията ние продължихме да функционираме активно. Затова мога да благодаря главно на страхотния екип на компанията както в България, така и във всяка една точка по света. Всички те са хора, които са изключително опитни, способни и отдадени на това, което правят и вложиха много усилия да преминем през кризата без особени сътресения.

    Кои бяха основните предизвикателства пред „Таксбек Груп“ в България при адаптацията към новата ситуация?
    Коронавирусът изправи пред предизвикателство всеки един бизнес по света. Ситуацията щеше да бъде далеч по-предизвикателна и за нас самите, ако не бяхме успели да се адаптираме към нея толкова бързо. Всички близо 1000 служители от офисите ни във всички четири града в България преминаха към дистанционна работа само в рамките на една седмица. В момента всички наши екипи оперират успешно дистанционно и предполагам, че този модел на работа ще се задържи още известно време.
    Разбира се, имахме своите притеснения относно тази стъпка. Екипите ни обаче се адаптираха много бързо и доказаха, че могат да работят фокусирано и да бъдат дори още по-продуктивни от вкъщи. Успехът ни в този период на криза се дължи изцяло на бързата адаптация и това, че всеки един от служителите ни изигра адекватно и отговорно своята роля в работния процес.

    Служителите ви още ли работят от вкъщи? Планирате ли да наложите този модел на работа в бъдеще?
    Това, което осъзнахме през последните месеци е, че няма значение, дали ще работиш от офиса, или от дома си. По-важното е хората да имат възможността да свършат работата си спокойно и ефективно, независимо къде се намират. Затова смятам, че дистанционната работа е нещо, което ще бъде опция за нас и в бъдеще. Едва ли ще бъде удобно за всички, но за тези, за които е важно да имат тази възможност и за които няма проблем да изпълняват ежедневните си дейности и отдалечено, то смятам, че е важно да предоставим подобен избор. Самият аз си представям в част от времето си хората да работят от офиса, а в останалата да имат възможността да го правят от вкъщи.
    Дистанционната работа ще се отрази добре и на хората и на техния начин на живот. Да не пътуваш или да пътуваш по-малко, означава повече време със семейството и за нещата, които хората обичат да правят. Това са допълнителни придобивки, които трудно могат да се остойностят, но са наистина ценни и смятаме да подкрепим в бъдеще.

    Колко служители имате в България и в кои градове?
    Към днешна дата служителите ни в България са близо 1000. Работната ни сила е концентрирана основно във Варна, където 750 специалисти работят в сферата на софтуерното разработване и ИТ технологиите, обслужването на клиенти, маркетинга и човешките ресурси. Другият ни най-голям офис се намира във Велико Търново, където служителите ни са близо 150. Разполагаме и с два по-малки офиса в Шумен и София.

    Наложи ли се да освободите служители, да намалите заплати или да замразите работни позиции?
    Едно от нещата, с които сме най-горди, е, че през последните няколко месеца не усетихме сериозни сътресения по отношение на бизнесите ни. В тази връзка служителите ни също бяха минимално засегнати. Бързата адаптация и наличието на дългосрочни проекти за различните бизнеси ни позволи да пренасочим служители с намален обем на работа към звена, в които имаше недостиг на работна сила. По този начин не се наложи да освобождаваме хора, нито да намалим заплащането.
    Противно на кризата в много сектори ние работим по стабилни и дългосрочни проекти и нуждата от специалисти, особено в сферата на технологиите, се засилва от ден на ден.

    Кога очаквате да започнете да набирате персонал отново? В кои градове?
    С въвеждането на извънредното положение в страната и необходимостта от бърза реакция по организацията към дистанционна работа, процесите по набиране на персонал бяха паузирани буквално само за седмица. В този ред на мисли не бих казал, че търсенето на таланти при нас въобще е спирало.
    И този процес, както всички останали в компанията, бе бързо адаптиран към настоящата ситуация и в момента всички интервюта и тестове с кандидатите ни се провеждат онлайн. В момента набираме служители във Варна, Велико Търново и Шумен.

    Служители с какви умения търсите да наемете?
    За последните 19 години, в които оперираме в България, работата, която вършим също много се промени. В началото дейностите ни бяха основно административни. През годините позициите ни претърпяха промяна. В момента по-голямата част от служителите ни са експертно ориентирани – имаме специалисти със задълбочени познания по международен пейрол, парични преводи, данъци и т.н. От друга страна, ролята на технологиите в дейността ни е по-голяма от всякога до момента. ИТ екипът ни в България наброява близо 150 души.
    Предвид преминаването от административни дейности към такива, базирани на експертни познания и използването на технологии, то профилът на хората, които търсим, също се промени. Това, което най-много ме радва, е, че хора, стартирали на административни позиции при нас, през годините са преминали през допълнителна квалификация и в момента заемат високи и изискващи специфични умения и познания роли. Всички ръководители на звена са обучени и развити в рамките на компанията. В тази връзка всеки млад и дори недотам опитен човек може да стартира работа при нас и да се развие професионално, стига да притежава необходимите мотивация и постоянство.
    Ако все пак трябва да обобщя, в „Таксбек Груп“ възможност за кариерно развитие може да намерите в сферата на финансите, обслужването на клиенти, маркетинга, човешките ресурси, информационните технологии, включително и софтуерното разработване и тестване.

    Смятате ли, че пандемията с Covid-19 ще накара западните компании да диверсифицират веригите си за доставки и да пренасочат дейността си от Азия към Източна Европа? Как България може да спечели от подобна тенденция ?
    Правителството ви взе всички необходими мерки за ограничаване на заразата. Нивата на заболеваемост тук са едни от най-ниските в Европа и за пореден път успяхте да докажете, че страната ви е безопасно място за правене на бизнес. В тази връзка смятам, че България ще продължи да бъде притегателно място за развитие на бизнес и може да спечели от подобно развитие на събитията.

    Ако трябва да сравните България с другите държави, в които оперирате, бихте ли споделили какви са позитивите и какви са предизвикателствата, които срещате, развивайки бизнес тук?
    Винаги съм казвал, че страната ви е страхотно място за бизнес. България е една от държавите с най-бърз интернет в света и това е нещо, което смело твърдя, правейки сравнение с всички места, до които се налага да пътувам. Смятам, че страната ви е наистина напредничава по отношение на технологиите и предпоставките за развитие на бизнеса. През последните 19 години, в които развиваме дейността си тук, наблюдавам осезаемо подобрение на начина, по който се случват нещата и това трябва да ви носи увереност. Разбира се, не всичко е идеално, както и във всяка една държава по света, но местната икономика и районът се движат в положителна насока и се надявам тази тенденция да се запази и в бъдеще. Освен това наистина намирам хората тук за умни. Хората, които сме наели, както и тези, които ръководят екипите ни тук, притежават голям набор от умения – инженерни, езикови и свързани с обслужването на клиенти. Това ни помага да развиваме бизнеса си от гледна точка както на технологии, така и на обслужване на клиенти.
    Да, в страната ви има глад за кадри и това е едно от предизвикателствата, които срещаме тук, защото и ние искаме да откриваме и работим с най-добрите специалисти. Щастлив съм да кажа обаче, че имаме страхотен екип, на който се крепи бизнесът ни. През годините успяхме да развием и добри отношения с университетите във Варна и Велико Търново и да откриваме талантите преди всички останали.

    Скорошно проучване на EY и Brookings Institution показва ускоряване на плановете за автоматизацията в бизнеса, особено предвид това, че хората остават по домовете си заради пандемията. Каква е ситуацията при вас? Планирате ли автоматизация на процесите и намаляване на персонала?
    Не мисля, че това е нещо, от което умните хора трябва да се тревожат. В самото начало нашият бизнес се основаваше предимно на ръчна и административна работа. От тогава насам автоматизацията на процесите е нещо, което ни съпътства постоянно. Бизнесите ни обаче също се разраснаха, а с това и броят на хората, които наемаме. Дейностите, които извършваме, вече не са административни, а са много повече базирани на технологиите. За хората това означава по-интересна и предизвикателна работа, която дава много повече стойност. Затова смятам, че за тези, които имат желание да придобиват нови умения, автоматизацията не би трябвало да е нещо, за което да се притесняват.
    Тенденциите за увеличаване на автоматизацията са факт и ние сме отличен пример за влиянието на тази тенденция върху услугите, които предлагаме. Наистина бих искал да видя екипа ни да придобива всички нови знания, свързани с тези процеси и да може успешно да се справя с работата, базирана на технологиите.
    Пак ще повторя, компанията ни не е фокусирана само върху един клиент или регион. Услугите ни са глобални, имаме клиенти във всяка една държава по света и наистина разчитаме на технологиите, за да можем да предоставим качествен продукт, който да бъде задвижван от най-добрите хора.

    Как според Вас кризата ще се отрази на софтуерния/финтех сектора в дългосрочен план?
    Финансовият и финансово-технологичният сектор, в които ние оперираме, ще се променят дори още повече в посока предоставяне на услуги и решения, които са технологично базирани. В нишите, в които развиваме дейност, компанията ни заема водещи позиции именно благодарение на това, че следваме тази тенденция. Например колегите от TransferMate използват само най-новите технологии за извършване на парични преводи за компании. Другият бизнес в групата ни – Immedis, осъществява международен пейрол за Uber и Харвардския университет. Taxback International се грижат за възстановяването на данъци на IBM и Google. Benamic, компанията, която се занимава с организиране на търговски промоции, предоставя технологично базирани маркетингови решения за Canon. И всичко това ние правим от офисите ни във Варна и Велико Търново. Всички тези услуги изискват използването на софтуер, но в същото време това трябва да бъде съчетано с отлично клиентско обслужване. Успешното използване на технологиите, съчетано с доброто обслужване на клиентите ни, ще стои в основата на успеха и в бъдеще.

    За пътя на Тери Клун от студент, стартирал бизнеса си от кухненската маса у дома в Ирландия, до мултимилионер, ръководещ финансово-технологична група с представителства в почти целия свят, ще разберете във втора част на интервюто ни с г-н Клун тук.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    БНБ ще удължи разсрочването на кредитите до 31 март 2021
    Това става, след като Европейският банков орган (ЕБО) позволи на банките ново разсрочване на кредитите за клиенти, пострадали от втората вълна на пандемията от COVID-19
    преди 15 часа
    Великобритания започна приемането на молби за виза
    Страната е готова да приложи новата си емиграционна система след края на преходния период по Брекзит
    преди 16 часа
    България ще получи 11,44 млрд. евро от еврофондовете до 2027
    Европейското съфинансиране за най-бедните региони да остане 85%, се договориха Европейският парламент и Съветът на ЕС
    преди 16 часа
    Канада обяви плановете си за въвеждане на „дигитален данък“
    Страната иска да таксува допълнително компании като Facebook и Google
    преди 17 часа
    преди 18 часа
    Парламентът прие на първо четене закона за индустриалните паркове
    Законопроектът дели индустриалните паркове по два критерия