Компанията даде достъп на рекламодателите си до 300,000 мобилни приложения и над 350 млн. мобилни устройства през платформата AdMob
Google обяви, че компаниите ползващи рекламната й система AdWords, които по последни данни надхвърлят 1 млн., вече могат да рекламират на над 350 млн. мобилни устройства през платформата за мобилна реклама AdMob, която компанията добави към активите си преди 2 години, съобщи AdWeek.
Рекламодателите ще могат да планират кампании, избирайки от над 300,000 мобилни приложения включени в AdMob през системата AdWords, като ще могат да закупуват мобилната реклама в пакет с уеб реклама или поотделно. По този начин пазарите на уеб и мобилна реклама се обединяват в един масивен пазар, достигайки до по-голям брой потребители, коментира Business Insider. В същото време по-малките рекламодатели ще могат да изпробват възможностите на мобилната реклама много по-лесно.
Новата система ще позволява да се таргетират потребители по дадено приложение или категория приложения, както и по конкретни мобилни устройства (например Samsung Galaxy S II) или по конкретен производител (например Apple). Рекламните кампании ще могат да се таргетират и за дадена мобилна операционна система, доставчик на мобилната услуга или по това дали устройството е включено към Wi-Fi.
“Това е последната глава от нашите постоянни усилия не само да обединим инструментите на AdMob и Google, но и да мобилизираме всички наши рекламни продукти и услуги,” каза Джонатан Алфернес, директор „Продуктов мениджмънт мобилна реклама” в Google, през блога на компанията.
Ходът на Google може да спомогне да се намали разликата между растящото потребление на медийно съдържание през мобилни устройства и несъответстващо малките приходи от мобилна реклама, смята Forbes.
Facebook също решително засили присъствието си в мобилната сфера, като улесни достъпа на рекламодателите си до мобилна и уеб реклама през една и съща система. Компанията също позволи на рекламодателите си да публикуват т.нар. „спонсорирани истории”, водещ рекламен продукт, в новинарския фийд на мобилните потребители на мрежата.