петък, 30 октомври 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12176 прочитания

    Основателят на Coursera за предстоящата революция в образованието

    Вижте какво сподели Андрю Нг в интервю за Еconomy.bg
    14 юни 2012, 16:13 a+ a- a

    Coursera е иновативен проект, който предлага безплатни онлайн курсове на изтъкнати професори от елитни американски университети като Станфорд, Принстън, Калифорнийския университет, Мичиганския университет и др. Зад интерактивната образователна платформа стоят двама преподаватели от Станфорд – Андрю Нг и Дафне Колер. Свързахме се с Андрю Нг, за да ни разкаже повече за амбициозната инициатива.

    Андрю Нг преподава компютърни науки в Станфордския университет. Той ръководи и Станфордската лаборатория по изкуствен интелект.
    През 2008 Андрю стартира инициативата SEE (Stanford Engineering Everywhere). Това е първият опит на Станфорд да предложи безплатно онлайн лекции от някои от най-популярните специалности в университета. Милиони хора са изтеглили и гледали видео лекциите.
    В Станфорд той стои и зад развитието на друг проект – OpenClassroom. Това е онлайн образователна платформа, която се счита за предшественик на Coursera.
    През есента на 2011 Андрю ръководи курса Machine Learning, който е първият масов онлайн курс в Станфорд. Над 100 000 студенти са се регистрирали за него.
    Нг е носител на множество престижни награди.

    Андрю Нг, съосновател на Coursera

    Каква е целта на Coursera?
    Целта на Coursera е да предложи качествено образование на милиони хора по света.

    От какво печелите вие, след като курсовете, които предлагате, са безплатни?
    В момента нашата основна цел е да осигурим възможности за обучение на възможно най-много хора, включително на тези, които никога преди не са имали достъп до такъв тип качествено образование, което Coursera предлага.
    Освен това ние съзираме значителни възможности за подобряване разбирането на стратегиите за ефективно преподаване и учене, които могат да променят драматично лицето на висшето образование.
    Генерирането на приходи в момента не е приоритет за нас. Въпреки това планираме в бъдеще евентуално да започнем да експериментираме с различни начини за финансиране на нашия бизнес, така че да можем и в бъдеще да предлагаме на всеки желаещ курсовете на Coursera.

    Сертификатите, които предлагате, алтернатива ли са на дипломите?
    Сертификатите за завършен курс не заместват университетските дипломи. Въпреки това ние считаме, че има смисъл да се дават сертификати на хора, завършили курсовете, защото това демонстрира някаква степен на усвояване на умения и знания по определен предмет.

    Колко студенти са се записали за курсовете?
    Броят на студентите варира според различните курсове, но за повечето от тях има записани десетки хиляди. Очакваме в най-популярните курсове да се включат над 100 хиляди студенти. Откакто стартирахме Coursera през април 2012, броят на студентите, регистрирали се за участие в курсовете, надхвърли 1 милион души.

    Онлайн курсовете ли са бъдещето на образованието?
    Считаме, че онлайн курсовете ще са част от бъдещето на образованието. Предстои обаче да видим как точно онлайн образованието ще се интегрира с традиционните модели на обучение. Определено обаче смятаме, че онлайн курсовете ще допринесат за разширяване на достъпа до висококачествено образование за хора от всяка точка на света.

    Заплашват ли онлайн курсовете на елитните университети по-малките учебни заведения?
    Ние не разглеждаме онлайн курсовете като заплаха за когото и да било, а по-скоро като плюс, от който може да се възползва всеки.
    Coursera прави достъпни лекциите на професори от някои от най-добрите университети в света за студенти и преподаватели от всяка точка на планетата. Това има потенциала да промени значително обучението в много образователни институции.
    Надяваме се повече училища да възприемат концепцията на онлайн обучението, за да максимизират ползата от времето, прекарано в и извън класната стая, като предоставят по-добри възможности за обучение на учениците и студентите.

    Много онлайн образователни платформи се провалиха в миналото. Как ще се предпазите от евентуален бъдещ неуспех на вашия проект?
    Нашата цел е да продължим да инвестираме в иновативни технологии, които да предложат наистина ценен ресурс за студентите, професорите и образователните институции. Ще продължим да работим и в бъдеще в тясно сътрудничество с нашите партньори от най-добрите университети в света, за да оптимизираме обучението чрез Coursera. Надяваме се да променим глобалния образователен подход.
    Висшето образование преживява драматични промени днес с напредъка на новите технологии и ние смятаме да продължим да залагаме на иновациите, за да можем и в бъдеще да оказваме значително въздействие върху глобалното образование.

    Как традиционните университети биха могли да интегрират новите технологии?
    Ние тепърва ще оценяваме потенциалните ползи за университетите от онлайн курсовете. Работим с партньорите ни от различни елитни университети да качват в Coursera лекциите, преподавани от професорите им.
    Един от начините, по който университети биха могли да интегрират онлайн курсовете, е да предложат т.нар. flipped classroom (изнесени класни стаи), при които студентите гледат лекциите си онлайн, вместо да стоят в залата и да слушат преподавателя. Така не се губи време за преподаване на материала, а студентите отиват подготвени в университета. Лекциите се използват за дискусии и за въпроси към преподавателите.
    Друг начин, по който традиционните университети могат да се възползват от технологиите, е като се допитат до студентите, участвали в курсовете, за да подобрят методите на обучение и за да идентифицират най-добрите практики.

    Интервю: Детелина Калфова

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    преди 5 часа
    Германия обяви цялата територия на България за рисков регион
    От 1 ноември ще има ограничителни мерки за пътуващите от страната ни граждани
    преди 6 часа
    ЕС отпуска €220 млн. за трансфер на пациенти с Covid-19
    Обстановката в Европа е много сериозна, трябва да действаме незабавно и в синхрон, заяви Урсула фон дер Лайен
    преди 6 часа
    В Бургас вече има детски научен и енергиен център „ПланeтУм“
    Той се намира в сградата на Морската гара и е част от обновената зона около пристанището на града
    преди 8 часа
    Над 18% ръст на френската икономика през 3-то тримесечие
    Френската централна банка очаква нов спад през последната четвърт на годината