събота, 21 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4253 прочитания

    Световната ритейл група Schwarz откри IT хъб в България

    Новото дружество обединява опериращите в България Kaufland Service и Lidl Digital
    04 декември 2020, 10:22 a+ a- a

    Михаил Петров, главен изпълнителен директор на Schwarz IT България

    Световната ритейл група Schwarz обяви, че открива първия си голям IT хъб в България. Технологичният център Schwarz IT България, заедно с останалите IT центровете на групата, ще обезпечава дейностите на Schwarz. Той ще обслужва и предоставя IT решения на четирите подразделения на ритейл групата – компанията за рециклиране Pre Zero, компанията за производство Schwarz Produktion и познатите и в България конкурентни търговски вериги Lidl и Kaufland.

    Как се стигна до откриването на Schwarz IT България и какви са плановете на компанията?

    „Schwarz IT България се създава от съществуващите структури Kaufland Service - 100% дъщерно дружество на Kaufland, в което към момента работят около 250 специалисти, и от Lidl Digital с 65 души екип, който е част от Lidl България“, обясни Михаил Петров, главен изпълнителен директор на  Schwarz IT България на виртуална пресконференция.  

    Сред целите за развитие на технологичния хъб е в следващите 3 години екипът от близо 320 души да се разшири с минимум още 100 работни места. Още в първите два-три месеца от създаването на Schwarz IT България в компанията работа са започнали 43 души, уточни Петров.

    Дружеството е първият голям технологичен хъб на световната ритейл група Schwarz, открит като част от глобална стратегия за обособяване на IT центрове в ключови точки по света. Основният фактор за избирането на България като локация за създаването му са отлично подготвените кадри в сектора, отбелязаха от мениджмънта на компанията.

    Защо Schwarz избра България за своята първа IT фирма извън Германия?

    „Горди сме, че група Schwarz избра пилотният IT хъб извън Германия да се реализира именно в България. Това е голяма атестация за страната ни като IT дестинация. Нашата основна цел ще бъде да предоставяме технологични услуги за групата Schwarz с висока добавена стойност. Две лични мисии, на които ще се посветя, са да стимулирам завръщането на българи IT специалисти в страната и да стимулирам развитието на жените в технологичните професии“, каза Михаил Петров.

    Само към момента на стартиране на компанията в страната са се завърнали дванадесет IT специалиста с доказани професионални компетентности. Близо 40% от всички над 300 служители са жени, представени и на висши ръководни позиции.

    Екипът е структуриран в 6 направления: IT разработки, развитие на онлайн бизнеса на Lidl по света, инфраструктура, поддръжка от второ и трето ниво, облачни услуги и Big data.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 24 часа
    Проучване: Първи признаци на консолидация на ритейл парковете у нас
    Споделените пространства се превръщат във все по-важен елемент от офис средата, отчитат от Cushman & Wakefield Forton
    преди 1 ден
    ЕК признава COVID-19 за професионално заболяване
    Вижте работници от кои сектори ще получават обезщетения
    преди 1 ден
    262 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 162 986
    преди 2 дни
    DHL Freight отваря нова логистична база в София
    Ще бъдат открити 100 нови работи места
    преди 2 дни
    Основаната от българин Leanplum е придобита от CleverTap
    Офисът в София става вторият най-голям развоен център в новата компания, броят на служителите в България ще се увеличи с 20% до края на годината.