Българите, които ползват Интернет прекарват в мрежата по 16 часа средно седмично. Това показва европейското проучване за потреблението на медиите - Media Scope Europe 2012, което представи в София Алисън Фенна, вицепрезидент „Проучвания и маркетинг” на IAB Европа. Според резултатите, които тя представи европейците ползват мрежата доста по-малко.
Данните от Media Scope сочат, че южноевропейците прекарват средно по 13.8 часа на седмица в нета, 14 часа се застояват жителите на Западна Европа, а северните народи използавт Интернет средно 14.8 часа на седмица. Най-много време във виртуалното пространство прекарват жителите на Централна и Източна Европа – 16.1 часа. Българите водят класацията по този показател и Интернет вече е втората най–популярна медия след телевизията. Според проучването българите гледат телевизия средно 23.2 часа седмично, слушат радио 11.7 часа седмично, в четене на вестници минават средно 4.1 часа от седмицата, а на списанията - 3.7 часа.
Как се използвате различните медии от хората в Европа?
Проучването Media Scope Europe се провежда на всеки две години от 2003 насам. България участва за първи път в него. Изследването тази година включва 50 000 респонденти от 28 европейски страни. То се провежда под формата на анкета онлайн и като омибус изследване офлайн. В България в онлайн изследването са участвали 1000 души, а в офлайн варианта са взели участие 500 респонденти.
Брандовете в Интернет
Брандовете в Интернет
Изследването показва , че 47% от европейците са склонни да търсят информация за марките от мрежата. За България този процент отново е по-висок от средния за Европа. 55% от българите твърдят, че предпочитат да получават информация за брандовете в мрежата. „Това показва, че Интернет рекламата има голям потенциал”, казва Алисън Фенна. 46% от европейците казват, че често посещават сайтовете на предпочитаните от тях брандове. В България 41% от хората често влизат в уебстраниците на любимите си марки. „В районите, където брандовете се стремят да обвържат повече своите клиенти с марката в собствените си сайтове, този процент е по-висок. Докато в страни, където бранодвете като че ли не обръщат толкова внимание на това, процентът е по-нисък”, коментира Фенна.
И още един любопитен факт. 30% от хората в Европа предпочитат да купуват продукти на компаниите, които следват в социалните мрежи, показва Media Scope 2012. 46% от българите пък са споделили, че за тях е важно брандовете да комуникират чрез Интернет.
За едновременното ползване на няколко информационни канала
В две медии едновременно Основните резултати от прочуването показват, че все повече хора използват няколко канала на комуникация едновременно. Например 48% от европейците сърфират в Интернет, докато гледат телевизия. В България този процент е малко по-нисък – 38 на сто. „Все пак той се доближава до средния за Европа. Преди две години, когато отново имаше издание на прочуването, средният процент на хората в Европа, които са в Интернет, докато гледат телевизия, бе също 38%, така че България не изостава много”, коментира вицепрезидентът на IAB Европа Алисън Фенна. Според нея не може да се говори, че едни държави са изстинали спрямо други в потреблението на Интернет, защото този процес е много динамичен и се променя изключително бързо.
Всъщност европейците прекарват 2.8 часа от времето си седмично в едновременно сърфиране в мрежата и гледане на телевизия, докато българите доста повече - 3.5 часа седмично. 33% от анкетираните европейци споделят, че докато гледат телевизия, търсят в мрежата информация, свързана с канала или предаването, което се излъчва в този момент. За България процентът е същият.
Вижте какво казва пред Economy.bg председателят на IAB Европа Алисън Фенна за перспективите на локалните онлайн медии
Електронната търговия През последните 6 месец един Интернет потребител в България е направил средно 9.3 покупки на обща стойност 117 евро чрез онлайн магазини, показва още проучването.
През последния месец един интернет потребител у нас е направил средно 3 покупки на стойност общо 48 евро. За разлика от европейците в България най-рядко се купуват самолетни билети онлайн. Българите също така избягват да управляват финансите си чрез мрежата, сочи проучването. Интересен факт е обаче, че у нас 37% от хората споделят, че Интернет им помага да управляват здравето си.
България вече е сред държавите в ЕС с най-облекчени правила за задължителен финансов одит – Пламен Донев, член на УС на Института на дипломираните експерт-счетоводители в България