събота, 12 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4493 прочитания

    Българите прекарват най-много часове в Интернет

    Вижте резултатите от проучването Media Scope Europe 2012 представени от Алисън Фенна - вицепрезидент „Проучвания и маркетинг” на IAB Европа
    19 юни 2012, 17:30 a+ a- a

    Българите, които ползват Интернет прекарват в мрежата по 16 часа средно седмично. Това показва европейското проучване за потреблението на медиите - Media Scope Europe 2012, което представи в София Алисън Фенна, вицепрезидент Проучвания и маркетинг” на IAB Европа. Според резултатите, които тя представи европейците ползват мрежата доста по-малко.

    Данните от Media Scope сочат, че южноевропейците прекарват средно по 13.8 часа на седмица в нета, 14 часа се застояват жителите на Западна Европа, а северните народи използавт Интернет средно 14.8 часа на седмица. Най-много време във виртуалното пространство прекарват жителите на Централна и Източна Европа – 16.1 часа. Българите водят класацията по този показател и Интернет вече е втората най–популярна медия след телевизията. Според проучването българите гледат телевизия средно 23.2 часа седмично, слушат радио 11.7 часа седмично, в четене на вестници минават средно 4.1 часа от седмицата, а на списанията  - 3.7 часа.

    Как се използвате различните медии от хората в Европа?

    Проучването Media Scope Europe се провежда на всеки две години от 2003 насам. България участва за първи път в него. Изследването тази година включва 50 000 респонденти от 28 европейски страни. То се провежда под формата на анкета онлайн и като омибус изследване офлайн. В България в онлайн изследването са участвали 1000 души, а в офлайн варианта са взели участие 500 респонденти.

    Брандовете в Интернет


    Брандовете в Интернет

    Изследването показва , че 47% от европейците са склонни да търсят  информация за марките от мрежата. За България този процент отново е по-висок от средния за Европа. 55% от българите твърдят, че предпочитат да получават информация  за брандовете в мрежата. „Това показва, че Интернет рекламата има голям потенциал”, казва Алисън Фенна. 46% от европейците казват, че често посещават сайтовете на предпочитаните от тях брандове. В България 41% от хората често влизат в уебстраниците на любимите си марки. „В районите, където брандовете се стремят да обвържат повече своите клиенти с марката в собствените си сайтове, този процент е по-висок. Докато в страни, където бранодвете като че ли не обръщат толкова внимание на това, процентът е по-нисък”, коментира Фенна.

    И още един любопитен факт. 30% от хората в Европа предпочитат да купуват продукти на компаниите, които следват в социалните мрежи, показва Media Scope 2012. 46% от българите пък са споделили, че за тях е важно брандовете да комуникират чрез Интернет. 

    За едновременното ползване на няколко информационни канала

    В две медии едновременно
    Основните резултати от прочуването показват, че все повече хора използват няколко канала на комуникация едновременно. Например 48% от европейците сърфират в Интернет, докато гледат телевизия. В България този процент е малко по-нисък – 38 на сто. „Все пак той се доближава до средния за Европа. Преди две години, когато отново имаше издание на прочуването, средният процент на хората в Европа, които са в Интернет, докато гледат телевизия, бе също 38%, така че България не изостава много”, коментира вицепрезидентът на IAB Европа Алисън Фенна. Според нея не може да се говори, че едни държави са изстинали спрямо други в потреблението на Интернет, защото този процес е много динамичен и се променя изключително бързо. 

    Всъщност европейците прекарват 2.8 часа от времето си седмично в едновременно сърфиране в мрежата и гледане на телевизия, докато българите доста повече - 3.5 часа седмично. 33% от анкетираните европейци споделят, че докато гледат телевизия, търсят в мрежата информация, свързана с канала или предаването, което се излъчва в този момент. За България процентът е същият.

    Вижте какво казва пред Economy.bg председателят на IAB Европа Алисън Фенна за перспективите на локалните онлайн медии

    Електронната търговия
    През последните 6 месец един Интернет потребител в България е направил средно 9.3 покупки на обща стойност 117 евро чрез онлайн магазини, показва още проучването.

    През последния месец един интернет потребител у нас е направил средно 3 покупки на стойност общо 48 евро. За разлика от европейците в България най-рядко се купуват самолетни билети онлайн. Българите също така избягват да управляват финансите си чрез мрежата, сочи проучването. Интересен факт е обаче, че у нас 37% от хората споделят, че Интернет им помага да управляват здравето си.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    „Смарт Солар Технолоджис“ инвестира 240 млн. лв. в Стара Загора
    Новият завод на компанията ще създаде над 800 нови работни места
    преди 11 часа
    ЕЦБ ще намали лихвените проценти с по 0,25% през октомври и ноември
    Това показва проучване на „Ройтерс“ сред икономисти
    преди 13 часа
    Над 110 млн. са регистрираните електронни прегледи за по-малко от 2 години
    Общият брой на издадените електронни рецепти надхвърли 63 млн.
    преди 13 часа
    Франция разкри строг бюджет
    Страната се опитва да се справи с повишаващия се дълг и дефицит чрез орязване на разходите и по-високи данъци
    преди 14 часа
    AMD обяви нови AI чипове
    Според компанията AI пазарът ще нарасне до $500 млрд. в следващите 4 години
    преди 14 часа
    Заводът за лагери в Сопот се разраства с инвестиция за над 14 млн. лв.
    СКФ Бeрингс България получи сертификат за инвестиция клас A