четвъртък, 27 януари 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1619 прочитания

    Подписаха допълнителното споразумение за концесията на летище София

    Плащането на годишни концесионни такси се отлага
    09 април 2021, 13:53 a+ a- a

    Министърът на транспорта Росен Желязков подписа допълнителното споразумение за концесията на летище София. Така въпреки критиките отлагането на концесионните плащания за летище София с 10 години вече е официално.

    "С Допълнителното споразумение към Концесионния договор се потвърждава ангажимента на концесионера за заплащане на първоначалното концесионно възнаграждение в размер на 660 млн. лева с ДДС към държавния бюджет в рамките на този месец", посочи Желязков при неговото подписване.

    Отлагането на плащането на годишни концесионни възнаграждения не лишава българската държава от тях и те продължават да се дължат от концесионера. При преодоляване на последиците от пандемията, плащането на отложените годишни концесионни възнаграждения може да бъде възстановено преди изтичане на срока на отлагане, посочват от Министерство на транспорта.

    С допълнителното споразумение се увеличава размерът на инвестициите в летище София за срока на концесията от 608 млн. евро на 624 млн. евро.

    „Целта и предназначението на допълнителното споразумение е да бъде възстановен икономическият баланс на концесията, нарушен поради пандемията от COVID-19. Този баланс е равновесието между ползите за страните и отчитането на поетите от тях рискове“, коментира Желязков.

    Министърът определи като съществен елемент от него, поетият безусловен ангажимент на страните по договора, да упражняват мониторинг върху нивата на въздушния трафик и приходите поне веднъж годишно.

    Европейската комисия извърши проверка на концесионния договор и на неговото планирано изменение. Проверката приключи с резултат, че не е налице държавна помощ и че изменението на Концесионния договор не съставлява държавна помощ и е в съответствие с променената в резултат на COVID-19 икономическа ситуация, посочват още от ведомството.

    Към момента летище София е сред малкото летища на Балканите, които все още се управляват от държавен оператор, което го лишава от възможности за развитие и инвестиции в сравнение с останалите летища в региона. Дори и летищата в Румъния търсят възможности за разширяване чрез привличане на международен оператор, включително летищата в Албания (Тирана и Вльора) са в процедура за концесиониране.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Над 160 електронни услуги са достъпни в обновения портал на НАП
    Приходната агенцията е лидер сред е-администрациите
    преди 15 часа
    PwC: Здравните и кибер рисковете са сред основните притеснения на бизнес лидерите по света
    3/4 от изпълнителните директори очакват по-стабилна глобална икономика през 2022, показва глобално проучване на консултанската компания
    преди 16 часа
    Онлайн продажбите и интернет потреблението у нас отчитат стабилен ръст през 2021 г.
    Секторът има потенциал за нов растеж, тъй като все още едва 52% от фирмите в България имат уебсайт, а 11,8% продават онлайн
    преди 17 часа
    Нови противоепидемични мерки в София
    Те влизат в сила от 27 януари
    преди 17 часа