вторник, 09 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1854 прочитания

    Подписаха допълнителното споразумение за концесията на летище София

    Плащането на годишни концесионни такси се отлага
    09 април 2021, 13:53 a+ a- a

    Министърът на транспорта Росен Желязков подписа допълнителното споразумение за концесията на летище София. Така въпреки критиките отлагането на концесионните плащания за летище София с 10 години вече е официално.

    "С Допълнителното споразумение към Концесионния договор се потвърждава ангажимента на концесионера за заплащане на първоначалното концесионно възнаграждение в размер на 660 млн. лева с ДДС към държавния бюджет в рамките на този месец", посочи Желязков при неговото подписване.

    Отлагането на плащането на годишни концесионни възнаграждения не лишава българската държава от тях и те продължават да се дължат от концесионера. При преодоляване на последиците от пандемията, плащането на отложените годишни концесионни възнаграждения може да бъде възстановено преди изтичане на срока на отлагане, посочват от Министерство на транспорта.

    С допълнителното споразумение се увеличава размерът на инвестициите в летище София за срока на концесията от 608 млн. евро на 624 млн. евро.

    „Целта и предназначението на допълнителното споразумение е да бъде възстановен икономическият баланс на концесията, нарушен поради пандемията от COVID-19. Този баланс е равновесието между ползите за страните и отчитането на поетите от тях рискове“, коментира Желязков.

    Министърът определи като съществен елемент от него, поетият безусловен ангажимент на страните по договора, да упражняват мониторинг върху нивата на въздушния трафик и приходите поне веднъж годишно.

    Европейската комисия извърши проверка на концесионния договор и на неговото планирано изменение. Проверката приключи с резултат, че не е налице държавна помощ и че изменението на Концесионния договор не съставлява държавна помощ и е в съответствие с променената в резултат на COVID-19 икономическа ситуация, посочват още от ведомството.

    Към момента летище София е сред малкото летища на Балканите, които все още се управляват от държавен оператор, което го лишава от възможности за развитие и инвестиции в сравнение с останалите летища в региона. Дори и летищата в Румъния търсят възможности за разширяване чрез привличане на международен оператор, включително летищата в Албания (Тирана и Вльора) са в процедура за концесиониране.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Присъединяването към Шенген и ОИСР сред основните приоритети на МВнР
    Основна задача е и организацията на изборите в чужбина, посочи служебният външен министър Николай Милков
    преди 10 часа
    Българската Dronamics започва карго полети в ЕС тази година
    Безпилотните самолети ще стартират в Малта и Италия, а догодина и у нас
    преди 11 часа
    Още 2 български университета влизат в европейски консорциуми
    Така университетите в България пълноправни партньори в европейски консорциуми стават общо 7
    преди 11 часа
    Lidl разширява складовата си база в Равно поле
    Изградени са 45 нови рампи, базата вече може да обслужва по 225 камиона дневно
    преди 11 часа
    Утре трябва да обяват кога приключва строителството на газовата връзка с Гърция
    От изпълнителите на проекта е поискано да бъдат изключително бързи, но без да нарушават качеството, съобщи служебният регионален министър