понеделник, 02 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6934 прочитания

    Лидери в криза: Уроците на Бистра Папазова, Cobuilder International

    CEO-та на водещи компании у нас споделят пред Economy.bg най-важните поуки, които са извлекли по време на пандемията
    31 май 2021, 09:39 a+ a- a

    Кризата с коронавируса изправи бизнес лидерите пред напълно нова ситуация. Наложи им се да навигират в среда с много въпросителни, да реагират бързо и да се адаптират към промените.

    Какви бяха най-важните лидерски уроци при овладяването на ковид кризата? Economy.bg попита CEO-та на водещи компании у нас.

    Представяме ви Бистра Папазова, изпълнителен директор на Cobuilder International:

    Коя беше най-голямата трудност за Вашия бизнес от началото на ковид кризата?
    Както за нас, така и за всички бизнеси най-голямото предизвикателство беше огромната несигурност и необходимостта от вземането на бързи решения. За нас основните приоритети бяха безопасността на нашия персонал, както и осигуряването на финансова стабилност. За наша радост, като международна софтуерна компания ние вече имахме солиден опит в това да работим дигитално. Затова и успяхме буквално за един ден да преминем към работа от вкъщи и да осигурим безопасност на колегите, без това да се отрази на нашата дейност и услуги. Макар продажбите ни да не пострадаха от ковид кризата, приходите ни сериозно намаляха заради резки промени на валутни курсове вследствие спада на цената на петрола. Трябваше да вземем някои тежки решения за намаляване на разходите с цел да осигурим стабилност на бизнеса и работните места. Очевидно това повиши допълнително нивото на емоционалния стрес за всички. Но бидейки напълно прозрачни относно ситуацията и рисковете за компанията, успяхме с общи усилия да се справим и една година по-късно сме в много по-добро положение с нови стратегически проекти и ръст на екипа.

    Какво бихте променили, ако бяхте изправени пред същата ситуация днес?
    Мисля, че научихме много от кризата най-вече в положителна насока. Бях впечатлена от борбения дух и мобилизацията в компанията; как мениджмънтът на всички нива се справи с предизвикателствата и запази хладнокръвие, фокусирайки се само върху това, което можем да решим и да променим; как целият персонал даде всичко от себе си, за да върши работата си отдалечено, без това да се отрази на качеството на нашите услуги към клиентите.
    По някакъв начин кризата много бързо изясни приоритетите ни. На първо място, постави силен фокус върху безопасността на нашите служители, които са най-ценният ни капитал. На второ място, ни накара да направим преглед на целия си бизнес, да „изчистим“ всичко излишно и да инвестираме в проектите, с които най-бързо и ефективно ще изпълним мисията си да направим строителната индустрия по-устойчива и ефективна. Един от тях, който започнахме в разгара на кризата, е стратегическото ни партньорство с IBM и RedHat за глобална платформа за строителството: OpenBuilt. На трето място, кризата ни накара да преосмислим много ограничения, които сами сме си поставяли, например че хората могат да работят ефективно предимно ако са в офис, че трябва да се срещнеш на живо с клиентите си, за да изградите взаимоотношения на доверие и т.н. Гледайки назад, вероятно има много неща, които бихме могли да направим още по-добре, но смятам, че като цяло избрахме правилния за нас подход.

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Лидери в криза: Уроците на Силвен Коло, Melexis България

    Лидери в криза: Уроците на Иван Михайлов, Visteon Electronics Bulgaria

    Лидери в криза: Уроците на Макс Баклаян, Tavex

    Лидери в криза: Уроците на Петър Павлов, T MARKET

    Лидери в криза: Уроците на Михай Болдижар, „Роберт Бош“

    Лидери в криза: Уроците на Румен Иванов, DHL Express България

    Лидери в криза: Уроците на Боян Иванов, StorPool Storage

    Лидери в криза: Уроците на Радослав Николов, SAP Labs България

    Лидери в криза: Уроците на д-р инж. Боряна Манолова, Siemens България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант
    преди 2 часа
    BILLA и EVN изграждат 25 зарядни станции за електромобили в България
    В следващите 18 месеца ще бъдат изградени 25 бързозарядни станции за електромобили в 9 града
    преди 2 часа
    преди 6 часа
    Бизнесът иска спешна оптимизация на процесите по наемане на служители от трети страни
    Недостигът на човешки ресурси в България е посочен от българските предприемачи на второ място сред проблемите, които изпитват
    преди 6 часа
    AMPECO привлече 26 млн. долара инвестиция
    Целта е растеж на продуктовите иновации и пазарното присъствие на компанията