сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2979 прочитания

    По време на пандемията „Алтерко“ успя да надмине всички заложени бизнес цели

    Димитър Димитров, CEO на „Алтерко“, разказва за листването на компанията на борсата във Франкфурт, развитието на бизнеса по време на пандемия, новостите в работата и бъдещето
    10 ноември 2021, 11:48 a+ a- a

    Димитър Димитров, CEO на „Алтерко“ и ръководител на R&D дивизията на компанията, е IT предприемач с над 25 години професионален опит в областта на технологиите и телекомуникациите. Иноватор е в сферата на Интернет на нещата и приложението им в системите за умен дом в България. Създава първата си компания за софтуерно разработване за 8 и 16-битови компютри малко преди да завърши гимназия. През 2001 г. основава TERACOMM, която впоследствие се превръща във водеща компания в разработването на мобилни решения, платформи и приложения. Стартира бизнес партньорствата си с мобилни оператори през 2002 г., създавайки компанията DVR. Започва издаването на технологичните вестници и списания PC Review, Computers and Peripherals и GSM Review. През 2014 г. основава „Алтерко“, която се превръща във водеща европейска IoT компания с основен фокус върху иновативните решения, улесняващи живота на съвременния човек. Със силно присъствие на европейския, американския и азиатския пазар, „Алтерко“ бързо се превръща в един от водещите световни производители с партньорска мрежа в над 100 страни.

    Economy.bg се свърза с г-н Димитров, за да разкаже повече за излизането на компанията на борсата във Франкфурт, как пандемията се отрази на бизнеса и какви са плановете за бъдещето. 

    Какво наложи излизането на „Алтерко“ на международна финансова борса?
    99% от бизнеса на „Алтерко“ се развива в международен план с дъщерни компании в САЩ и Азия, а отскоро и в Германия. С листинга на международната фондова борса „Алтерко“ се позиционира като международна компания. Вярваме, че изключително успешното представяне на компанията през последните години ще привлече сериозни международни инвеститори. Освен това ЕС все още е най-големият пазар за „Алтерко“. Сега даваме възможност и на по-малки инвеститори, които са запознати с продуктите ни, да инвестират.

    Защо се спряхте на борсата във Франкфурт, а не на тази в Лондон например?
    Както всички знаем, Великобритания вече е извън ЕС, а Германия все още е най-силният пазар за „Алтерко“. Беше логична стъпка да останем в рамките на Европейския съюз, за да привлечем инвеститори от всички страни членки, особено от Германия, където „Алтерко“ и технологичният ни бранд Shelly имат много клиенти и партньори.

    Как планирате да инвестирате средствата, събрани от търговията във Франкфурт?
    На този етап говорим за двоен листинг както на Софийската, така и на Франкфуртската фондова борса, което ще даде възможност на съществуващите акционери да търгуват там, където им е удобно. За момента няма да бъдат издавани нови фирмени акции. Това предстои да се реши в бъдеще и ще бъде въз основа на дългосрочната стратегия за развитие на компанията и изискванията за влагане на свеж капитал в растежа на бизнеса.

    Планирате ли разширяване на нови пазари за компанията?
    „Алтерко“ непрекъснато разширява обхвата си към нови пазари, като в момента имаме клиенти в над 100 страни по света. Винаги има възможност за подобряване на представянето на всички тези пазари. Една от причините за стартиране на нова компания в Германия, Allterco Europe, е да имаме по-фокусиран подход предимно към региона DACH*, но и към други страни от ЕС. Дейностите ни в САЩ водят до непрекъснато подобряване на представянето на компанията там, което, от своя страна, дава резултат в разширяване на обхвата към страните от Южна и Централна Америка.

    Планирате ли разширяване на екипа?
    Ние непрестанно разширяваме екипа си, защото хората са ключов фактор за успех във всички сегменти на дейността. С растежа на бизнеса и разширяването на продуктовото портфолио е от решаващо значение екипът да следва този растеж. Ние ще увеличим екипа не само за ежедневните операции, но ще развием допълнително и нашия опит във водещите мениджмънт позиции. С назначаването на опитен изпълнителен директор от Германия в новата компания Allterco Europe, последвано от някои други предстоящи назначения, ние се ангажираме да направим „Алтерко“ успешна международна компания.

    Как се развива бизнесът на компанията в сектора „Интернет на нещата“?
    IoT секторът е силно динамична индустрия, в която иновациите тласкат бизнеса в нови посоки. А „Алтерко“ винаги движи иновациите в сегмента, в който присъства. Доказахме това и с най-новите серии продукти на бранда Shelly, които наскоро пуснахме – Shelly Pro и Shelly Plus. Именно с тях раздвижихме границите на възможностите за интелигентен дом и ги отведохме до съвсем различно, ново ниво. Възможността за създаване на персонализирани скриптове директно към устройствата на Shelly, които клиентите контролират в домовете си, окончателно премахва ограниченията на въображението за това какво всъщност клиентите могат да направят с настройките и персонализацията на своя интелигентен дом.

    Как се отрази пандемията на Вашия бизнес?
    По време на пандемията „Алтерко“ успя да надмине всички свои заложени бизнес цели. Докато хората трябваше да останат вкъщи по време на тези трудни за всички времена, намирането на занимание под формата на работа по автоматизацията на дома беше нещо, което им помагаше да преодолеят по-лесно локдауна. Разбира се, подобно на други бизнеси и при нас имаше оперативни промени и напасване към „новата реалност“ – работа от вкъщи, онлайн срещи и ограничени пътувания. Но наравно с това успяхме да оптимизираме голяма част от процесите и работата на екипите.

    Кое бе най-голямото предизвикателство за компанията в последните 2 години?
    Както всички знаем, в света има огромен недостиг на чипове, което оказва силно влияние върху времето ни за предлагане на пазара за съществуващи продукти, както и за разработването на нови продукти. С темпа, с който „Алтерко“ нараства през последните години, нашите прогнози за производство непрекъснато се увеличават, така че наличността на чипове е от решаващо значение за поддържане на планирания растеж и за в бъдеще. Освен това едно от предизвикателствата ще бъде трансформирането на оперативния бизнес модел, за да се подкрепи растежът на бизнеса, но все пак, запазвайки манталитета на стартъп, който ни движи напред.

    Приложихте ли модела home office по време на пандемията и как смятате да бъде организирана работата на екипите Ви оттук насетне?
    Поддържаме гъвкав модел на работа, като Home office е част от работната среда. А когато сме в офиса, винаги се уверяваме, че спазваме високо ниво на хигиена и вземаме всички необходими мерки, за да осигурим безопасно работно място. Разбира се, има части от нашия бизнес, в които работата от вкъщи не е възможна. Например логистичният екип, който успя да изпълни всички свои задължения и бизнес изисквания, макар и поставени пред предизвикателни времена, а служителите останаха напълно здрави. Смятаме комбинацията от тези две неща за голямо постижение.

    Коя е най-голямата промяна, която пандемията внесе в компанията?
    Освен изключително бизнес представяне за „Алтерко“, пандемията ни донесе и възможност да излезем от зоната си на комфорт и ни помогна да осъзнаем, че определени задачи могат да бъдат изпълнени по различни начини. Това определено промени начина, по който работим. Опитваме се да подобрим още повече производителността, като използваме тези нови начини на работа.

    През 2016 оценихте ИТ пазара у нас като „много конкурентен“. Как се промени в тези години от Ваша гледна точка и какъв е той в момента?
    Не виждаме признаци на „охлаждане“ на IT пазара у нас. Търсенето на специалисти в тази сфера е изключително високо. Едно от най-важните предимства за хората, които решават да станат част от „Алтерко“, е възможността да работят в екип, който постоянно създава иновации, резултатът от които се отразява в целия свят. По този начин всеки може да види плодовете от труда си и да се гордее, че са създадени от него, в България. 

    Как очаквате да се развие бизнесът в следващата година с оглед новите възможности, но и продължаващата пандемия?
    Както видяхме до този момент, пандемиите не донесоха отрицателно бизнес представяне за „Алтерко“ и ще работим в посока това представяне да се подобри още повече. Ние сме решени да развиваме бизнеса си през следващите години, и то с двуцифрени темпове на растеж. Това ще направим чрез увеличаване на разпространението на „Алтерко“ на съществуващи и нови пазари, както и разширяване на продуктовото портфолио с иновативни продукти.

    *DACH регионът включва Германия, Австрия и Швейцария

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 53 минути
    EY и denkstatt се обединяват в една от най-големите консултантски компании в областта на ESG у нас
    denkstatt става част от мрежата на EY в Австрия, България, Румъния, Унгария и Словакия и ще бъде позната под марката EY denkstatt
    преди 2 часа
    Google отмени някои от изискванията си, касаещи служители на нейни доставчици
    Това може да помогне на технологичния гигант да избегне договаряне със синдикатите
    преди 18 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 19 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 20 часа
    преди 20 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие