четвъртък, 30 ноември 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6908 прочитания

    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?

    Историята на компанията научете от Томас Мец, управляващ директор на Бош Инженеринг Център София
    06 декември 2021, 09:58 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В новата рубрика на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира Бош Инженеринг Център в България, научете от Томас Мец, управляващ директор на компанията.

    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?
    Bosch присъства в България вече повече от 25 години в различни области на бизнеса, а Инженеринг центърът стартира през януари 2019. Още от самото начало разполагаме с великолепен екип от опитни хора. На втория ден ми се обадиха от топ мениджмънта в Германия: „Хей, имаме нов проект за голям германски производител на автомобили. Този проект трябва да се реализира след няколко седмици. Моля ти се, ела в Германия да го поемеш!“ Ето как още на втория ден имахме възможност да докажем, че разполагаме с прекрасен екип на Bosch тук, в България.
    Първата причина, поради която избрахме България, е, че Bosch търсеше софтуерни инженери, а България е известна със своите софтуерни инженери. Втората причина е, че вече имахме други Инженерни центрове в Унгария и в Румъния и вече разполагахме с добър опит в този регион. Ето защо дойдохме в България и засега не съжаляваме.
    Сътрудничим си с Bosch в глобален мащаб и с реномирани производители на автомобили като „Фолксваген“, „Мерцедес“, „БМВ“. Работим с почти всички големи световни марки.
    Още от самото начало решихме да се фокусираме върху три области: автоматизираното шофиране, решенията за свързаност и електрификацията на автомобила, защото те съвпадат с нашия профил на компетентност. Също така това са и общите тенденции в цялата автомобилна индустрия, така че ние сме сигурни, че ще реализираме ръст сега и за в бъдеще.

    Какви бяха първите трудности?
    Спомням си две трудности. Първата беше, че от решението да се открие Центърът до реализирането му разполагахме само с три месеца. Суперкратък срок да се намери локация, да се изгради инфраструктура, да се наеме персонал. И ние успяхме да се справим, тъй като имаме прекрасен лидерски екип – аз и двама колеги българи, които познават пазара много добре. Съчетахме моето корпоративно Bosch ноу-хау с тяхното локално ноу-хау и се справихме прекрасно.
    Ето и второто предизвикателство – Bosch и автомобилната индустрия могат от време на време да бъдат малко традиционалисти. Като „новаци в отбора“ трябваше да спечелим доверието на утвърдените играчи. Това ни отне известно време и трябваше да бъдем много търпеливи. През първата година трябваше да доказваме отново и отново на какво сме способни. А печелившата стратегия за това, от моята гледна точка беше, че ние знаехме колко сме добри, но разполагахме и с нужното търпение да изчакаме, докато и другите го разберат.

    С какви технологии работехте в началото?
    Технологиите тогава и сега са свързани с автоматизираното шофиране, свързаността и електрификацията на автомобила – т.е. всичко, което прави автомобила по-щадящ околната среда, по-безопасен, но и по-комфортен. Ние разработваме цялостен продукт – софтуер, хардуер, за в бъдеще и механиката – всичко ще идва от България. Добавихме и разработки, които касаят не само автомобилите, но и целия пазар на мобилността – например електрическите велосипеди. Ето защо ние наистина оформяме бъдещето на мобилността.

    Какви бяха първите служители?
    Инженерният център стартира с около 100 души през 2019. Най-доброто ни бе инженерният екип с голям опит, но разполагахме и с експертен мениджмънт, така че компанията ни работеше на пълни обороти още от първия ден. Някои от хората вече бяха работили заедно в други компании и се познаваха. Така че още от самото начало съществуваше не само експертиза, но и прекрасна култура на колаборация.

    Какво представлява компанията днес?
    Днес имаме над 450 служители. Продължаваме да се разрастваме. Първият ни офис се намира в Лабораторния комплекс на София Тех Парк, а неотдавна открихме втори офис в новопостроената Synergy Tower също в София Тех Парк. Персоналът ни расте, офис пространството също се увеличава, но и продуктовото ни портфолио се разширява все повече.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Роберт Бош в JOBS.bg тук

    Вижте още:

    Как стартира Visteon в България?

    Как стартира Acronis в България?

    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    България се представя на SLUSH 2023
    Страната ни е представена от 20 технологични стартъпа и министър Стойчева
    преди 12 часа
    Американската икономика с по-голям ръст през третото тримесечие
    Данните бяха ревизирани в положителна посока до 5,2% ръст на БВП
    преди 13 часа
    Законът за насърчаване на електромобилността ще бъде обявен за обществено обсъждане до края на годината
    Една от основните му цели е до 2026 г. у нас да има поне 30 000 електромобила и поне 10 000 зарядни точки
    преди 14 часа
    Българската Телелинк Инфра Сървисис ще участва в изграждането на широколентов достъп във Великобритания
    Компанията е част от „Проекта Гигабит“, който има за цел да достигне 85% интернет покритие в отдалечените райони на страната до края на 2025 г.
    преди 15 часа
    България се присъедини към Декларацията за тройно увеличаване дела на ядрената енергия
    Тя е в съответствие с енергийната политика България и действията на правителството за изграждане на блок 7 и 8 на АЕЦ „Козлодуй“