вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5012 прочитания

    Пет евро, моля!

    Как словашка фирма намери формула за оцеляване на медиите в кризата
    04 септември 2012, 17:42 a+ a- a

    Пет евро на месец! Толкова ще трябва да плащат поляците от този месец, за да четат в интернет определени статии от най-известния ежедневник в страната – „Газета виборча”, съобщава германското списание Spiegel.

    Срещу тази сума те ще получат достъп и до най-важното съдържание на над 40 сайта на седем медийни компании. Сред тях са интернет страниците на различни национални и регионални вестници, спортни и лайфстайл издания.

    Всички тези издания се обединяват, за да направят платен достъпът до най-доброто им онлайн съдържание. Така те се опитват да оцелеят на фона на спадащите приходи в печатните издания.

    Медиите в страната използват словашката платформа за общ абонамент Piano Media. Моделът вече се оказа успешен в Словакия и Словения.

    Piano Media използва модела на работа на кабелните оператори, но за онлайн медии. Потребителите плащат месечна сума за пакет от съдържание от различни медии, разказва и агенция „Фарнс прес”. Таксите от онлайн потребителите се разпределят сред издателите, а част от сумата отива за Piano Media.

    Сайтове ще продължат да предлагат и безплатно съдържание, но най-ценното съдържание ще е достъпно само за абонати. Тези, които не са платили, ще получават Paywall съобщение, което ги подканя да си платят, за да продължат.

    „Най-голямото предизвикателство беше да накараме хората, които са свикнали да получават безплатно всичко в интернет, сега да плащат за новинарското съдържание”, обяснява пред „Фарнс прес” създателят на Piano Media Томаш Бела.

    Той разказва, че в началото в Словакия всички го убеждавали, че медиите никога няма да се обединят зад общ модел. Концепцията обаче проработила и то не само там, но и в Словения, а от септември и в Полша. До края на година Piano Media планира да стъпи и в Западна Европа.

    Дали формулата на Бела ще се окаже разковничето за печатните медии, които са на ръба на оцеляването, предстои да видим. Засега компанията доказва, че може да се печели от платено онлайн съдържание, без да се губят потребители.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 2 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд
    преди 3 часа
    „Аурубис“ инвестира още 800 млн. лв. у нас
    Компанията ще разшири рафинерията си за катодна мед и ще изгради два нови фотоволтаични парка
    преди 4 часа
    Японската Nidec с втора инвестиция у нас
    Nidec Instruments откри научно-развоен изследователски център в София
    преди 4 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 66% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-февруари 2024 са от Италия, Нидерландия и Гърция
    преди 5 часа
    Във Варна бе открита училищна лаборатория за екология и зелена енергия
    Общо 55 училища в България се включват в съвместни лаборатории, в които ще се създават предложения за промени в различни области на образователния процес