сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3260 прочитания

    Основаната от българин Leanplum е придобита от CleverTap

    Офисът в София става вторият най-голям развоен център в новата компания, броят на служителите в България ще се увеличи с 20% до края на годината.
    19 май 2022, 15:52 a+ a- a

    Компанията от Силициевата долина с български корени Leanplum става част от глобалния лидер в областта на облачните маркетингови решения за ангажираност на клиенти CleverTap. Lеаnрlum e бързоразвиваща се технологична компания и лидер в мобилния маркетинг, ocнoвaнa пpeз 2012 в Caн Фpaнциcĸo oт бългapинa Moмчил Kюpĸчиeв. С инвестиции в размер на 125 млн. долара и офиси в София, Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Амстердам и Сингапур, Leanplum трансформира мобилната ангажираност на потребители от цял свят и ускорява продуктови иновации в области като големи данни или т.нар. Big Data, автоматизация между различните канали и персонализация.

    Подписаните окончателни споразумения за пълно придобиване от страна на CleverTap са за неразкрита към момента сума. Очаква се сделката да бъде финализирана през второто тримесечие на 2022.

    Обединението ще създаде една глобална компания с развойни центрове с над 600 служители и технологични екипи, ориентирани към клиентите, в Северна Америка, Европа, Латинска Америка, Индия, Югоизточна Азия и Близкия изток. Двете организации ще комбинират продуктовите си пакети и така списъкът им с клиенти ще надхвърли 1200 в над 100 страни по света. Сливането ще увеличи с близо 35% приходите на CleverTap. А плановете на компанията са да увеличи годишните си повтарящи се приходи до 100 милиона долара до края на 2022 и да нарасне 10 пъти в следващите пет години. Мобилните приложения, които ползват технологиите на CleverTap и Leanplum в момента, са инсталирани на над 3 милиарда смарт телефони, или един от всеки два на планетата.

    Сделката е ключова за технологичната екосистема у нас, а плановете на CleverTap са софийският офис да бъде един от основните развойни центрове на компанията заедно с екипите в Мумбай. Предвижда се увеличение на броя служители в България, които в момента са 65, като се очаква те да нараснат с 20% до края на годината.

    Интересен факт за Leanplum е, че всеки пети от екипа се е върнал у нас от чужбина, именно за да стане част от компанията. CleverTap ще продължи тази мисия, като създава работни места за инженери на световно ниво в София и привлича таланти от целия регион.

    Заедно CleverTap и Leanplum ще работят с брандове в дигиталните бизнеси, за да им помогнат да увеличават ангажираността и себестойността на клиентите си, като направят всяко потребителско изживяване индивидуално, уместно и в правилния контекст в реално време. Все повече фирми дигитализират своя бизнес и пред тях стои предизвикателството да обслужват своите потребители максимално бързо, точно и в предпочитания от тях канал. CleverTap и Leanplum ще внесат хиперперсонализация в реално време, A/B тестване и ще скалират своите продуктови линии за анализи, сегментиране и маркетингово ангажиране в множество платформи. В резултат на това екипите, които работят по маркетинга и увеличаването на продажбите в световен мащаб, вече ще могат да използват една единствена облачна платформа, за да ангажират и задържат потребителите от край до край. Това ще им позволи да скъсят комуникацията си с потребителите и да увеличат стойността на всеки потребител.

    „Виждаме ускорено развитие и промяна в сектора на маркетинговите технологии. Потребителите днес изискват да бъдат приемани като личности и това принуди марките да променят начина, по който общуват с тях. И CleverTap, и Leanplum са изградени специфично за мулти-канален свят, ориентиран към мобилни устройства. Придобиването съчетава платформи и екипи, за да предостави най-добрите инструменти за анализ на поведението, сегментиране и ангажираност, които ще позволят на дигиталните марки да изградят ценни и дългосрочни отношения със своите потребители. Нашата комбинирана сила ще промени изцяло „играта“ в сегмента за ангажиране на потребителите и осигуряване на приходи и ще бъде с огромна стойност за нашите клиенти. Много съм развълнуван да приветствам Leanplum в семейството на CleverTap“, казва Сунил Томас , съосновател и изпълнителен председател на CleverTap.

    „Когато стартирахме Leanplum, нашата визия беше да посрещнем нуждите на клиентите в реално време в света на най-новите технологии. Успяхме в това, но тъй като пазарът узря, за да отговорим напълно на нарастващите изисквания, поставени пред марките днес, трябваше да въведем най-добрите инструменти за анализ, сегментиране и ангажиране, за да помогнем на нашите клиенти да изградят ценни дългосрочни взаимоотношения със своите потребители. Ето защо обединяването на усилията с CleverTap има най-голям смисъл и се радвам, че ще предоставим комбинирани и цялостни възможности на клиентите на Leanplum по целия свят”, коментира Момчил Кюркчиев, съосновател и главен продуктов директор на Leanplum.

    „Очаквам с нетърпение общото ни пътуване с Leanplum. Това обединение бележи много важен момент в сектора на маркетинговите технологии. То свързва множеството MarTech инструменти, от една страна, и платформи за данни за клиенти, от друга, и ще отговори на нарастващите нужди на потребителите на дигиталните бизнеси по много по-ефективен начин. Нашата визия под наслов „по-добри заедно“ е за интегриране на нашите кумулативни силни страни около хората, процесите и технологиите, за да затвърдим позицията ни на глобален лидер в пространството за ангажиране на потребителите. Обединяването на усилия ни позволява да внесем усъвършенствани продукти и технологични възможности, тъй като марките се стремят да правят сегментиране на живо, да предвиждат намерения и действия на потребителите, да автоматизират и разгръщат кампании в реално време за възможно най-високи резултати, всичко това - от едно табло за управление“, допълва Сидхарт Малик, главен изпълнителен директор на CleverTap.

    Leanplum има над 100 служители в офиси в София, Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Амстердам и Сингапур. В София е разположен основният технологичен хъб на Leanplum, изграден от инженери и продуктови специалисти. Екипът в България решава продуктови проблеми с рядко срещани за страната мащаби — стотици милиони потребители, генериращи петабайти от данни. Всекидневно Leanplum обслужва над 200 дигитални марки и улавя над 25 милиарда мобилни действия и позволява на световни брандове като TED, Tesco и IMVU да създават дългосрочни, пълноценни взаимоотношения със своите клиенти чрез персонализирани кампании в реално време.

    CleverTap обслужва над 1000 дигитални марки в 100 държави по света, а технологията й се докосва до над 3 милиарда устройства. Клиентите по целия свят - над 10 000 приложения, сред които Vodafone Idea, SonyLIV, Daimler, Gojek, Carousell и Premier League, се доверяват на CleverTap за постигане на целите си за ангажираност, увеличавайки дългосрочните си приходи. Подкрепена от водещи фирми за рисков капитал, включително Sequoia India, Tiger Global Management и Accel, компанията е със седалище в Маунтин Вю, Калифорния, с офиси в Мумбай, Сингапур и Дубай. Има над 450 служители в 11 страни, а продуктовият и инженерен хъб се намира в Мумбай.

    Какво ще се промени за Leanplum и как се стигна до сделката - очаквайте интервю в Economy.bg с Момчил Кюркчиев, съосновател и главен продуктов директор на Leanplum!

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 17 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 18 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 20 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 21 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 2 дни
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант