вторник, 16 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2618 прочитания

    За 10 години аутомотив компаниите и заетите в тях у нас са нараснали 10 пъти

    Ще се опитаме да станем водеща страна в региона по отношение на електрическите автомобили, автомобилния софтуер и автомобилната електроника, заяви Любомир Станиславов, изпълнителен директор на „Аутомотив Клъстер България"
    02 юни 2022, 15:22 a+ a- a

    За 10 години броят на работещите в автомобилната индустрия у нас се е увеличил от около 7 хил. до над 70 хил. Броят на компаниите се е увеличил 10 пъти от 30 до над 350. Оборотът на тези компании се е увеличил от половин милиард до 6.5 млрд. евро. Това заяви Любомир Станиславов, изпълнителен директор на „Аутомотив Клъстер България" по време на  международната конференция „Automotive and Mobility Forum - Southern and Eastern Europe 2022“ в София.На събитието присъстваха представители на редица компании от автомобилния сектор в България, както и международни гости от утвърдени глобални компании.

    По думите на Станиславов няма друг сектор с толкова динамично развитие в България. "Нямам съмнение, че още компании ще изберат да открият заводи за производство на автомобили у нас през следващите години".

    "Ще се опитаме да станем водеща страна в региона по отношение на новите технологии в автомобилната индустрия, а именно - електрическите автомобили, автомобилният софтуер и автомобилната електроника", допълни Станиславов.

    Иван Михайлов, председател на борда на "Аутомотив клъстер България" и управител на "Вистеон електроникс България" коментира, че България отдавна не е lowcost дестинация и трудът е евтин. "Не, напротив. Темповете доста бързо нарастват. Ние се доближаваме до нивата на заплащане в Централна Европа". Според него се намираме в доста динамична постпандемична ситуация, където пазарите на труда са отворени и специалистите могат да работят откъдето си искат. Затова по думите му е важно да се запази конкурентоспособността ни, защото "в региона ври и кипи". Михайлов отбеляза, че трябва да се работи много усилено по темата с човешкия фактор. "Ние нямаме толкова бързо влизане на нашия трудов пазар на нови специалисти, колкото ссе нуждаем. Само софтуерната индустрия, където съществена част е и  аутомотив се нуждае от 30 хил. специалиста. Ако ги имаме днес, те буквално ще бъдат наети във всички компании". Той подчерта отново нуждата от сини карти, но вече не само за високотехнологични специалисти, но и за хора в производството, защото там също има недостиг. 

    Управителят на Melexis България Силвен Коло отбеляза, че от 60 души през 2000 в момента в компанията у нас работят 650 специалиста, като екипът продължава да се разраства. "Активно работим по разработката на 15 вида чипа в момента в София. През 2021 сме доставили 900 млн. чипа глобално".

    По думите му, ако видите нова кола по улиците в България, има голяма вероятност, ако не и 100%-ва, че в нея има поне един чип, разработен или тестван в базата им в Горубляне. "Имаме 18 чипа на кола в момента", доави Коло.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ЕК пуска 35 500 безплатни билета за 18-годишните, за да обиколят Европа
    Кандидатстването започва днес и ще приключи на 30 април
    преди 5 часа
    В София ще се състои кръгла маса за електронната търговия в ЕС
    „Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“ ще се проведе на 29 април
    преди 6 часа
    Двуцифрен ръст в ползването на услугата Executive Search у нас през 2023 спрямо 2020 
    Транспорт и логистика е секторът с най-голям ръст в ползването на директното търсене за мениджърски позиции, според анализа на БЕСА
    преди 7 часа
    БАКБ придобива Токуда банк
    Очаква се регулаторно одобрение на сделката
    преди 10 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ