сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3864 прочитания

    Прочетох го....на телефона

    Младите американци все повече се информират чрез мобилните устройства и социалните мрежи за сметка на телевизията, сочи изследване на Pew Research Center
    02 октомври 2012, 16:10 a+ a- a

    Новите медии все повече изместват традиционните в САЩ. Това показва изследване на Pew Research Center, което проследява потреблението на новини в страната в периода 1991-2012.

    И ако за никой вече не е изненада, че онлайн медиите са по-предпочитани от печатните, то оказва се, че дигиталните медии все повече изяждат от дела и на телевизията.

    Младите все по-често заменят телевизионния екран с този на компютъра или смартфона, става ясно от проучването, цитирано от британския вестник Guardian.

    И макар телевизията все още да е основният източник на информация в САЩ, то аудиторията й все повече застарява, твърдят авторите на изследването.

    „Едва една трета (34%) от американците под 30 години са се информирали от телевизията. За сравнение през 2006 близо половината от младежите (49%) са разчитали на този източник на информация”, твърди проучването.

    Прави впечатление, че процентът на младите американци, които научават новините от телевизията е почти толкова голям, колкото и този на младежите, информиращи се чрез социалните мрежи (33%).

    Едва 13 на сто са чели вестник, независимо дали на хартия или в интернет, става ясно от изследването.

    Данните показват също, че близо 40% от всички американци са се информирали от Интернет или чрез мобилното си устройство, независимо дали телефон или таблет. През 2010 онлайн са се информирали 34% от американците (не се включени данните за потребителите на новини чрез мобилни устройства).

    Ако към онлайн източниците на информация се прибавят и социалните мрежи като Twitter и Facebook, то тогава делът на разчитащите на дигиталните медии (50%) се доближава почти до този на информиращите се от телевизията (55%).

    Експертите от Pew формулират две основни тенденции по отношение на онлайн новините – бумът при мобилното потребление на новини и все по-растящото информиране през социалните мрежи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 12 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 13 часа
    преди 13 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 16 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 16 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд