Младите американци все повече се информират чрез мобилните устройства и социалните мрежи за сметка на телевизията, сочи изследване на Pew Research Center
Новите медии все повече изместват традиционните в САЩ. Това показва изследване на Pew Research Center, което проследява потреблението на новини в страната в периода 1991-2012.
И ако за никой вече не е изненада, че онлайн медиите са по-предпочитани от печатните, то оказва се, че дигиталните медии все повече изяждат от дела и на телевизията.
Младите все по-често заменят телевизионния екран с този на компютъра или смартфона, става ясно от проучването, цитирано от британския вестник Guardian.
И макар телевизията все още да е основният източник на информация в САЩ, то аудиторията й все повече застарява, твърдят авторите на изследването.
„Едва една трета (34%) от американците под 30 години са се информирали от телевизията. За сравнение през 2006 близо половината от младежите (49%) са разчитали на този източник на информация”, твърди проучването.
Прави впечатление, че процентът на младите американци, които научават новините от телевизията е почти толкова голям, колкото и този на младежите, информиращи се чрез социалните мрежи (33%).
Едва 13 на сто са чели вестник, независимо дали на хартия или в интернет, става ясно от изследването.
Данните показват също, че близо 40% от всички американци са се информирали от Интернет или чрез мобилното си устройство, независимо дали телефон или таблет. През 2010 онлайн са се информирали 34% от американците (не се включени данните за потребителите на новини чрез мобилни устройства).
Ако към онлайн източниците на информация се прибавят и социалните мрежи като Twitter и Facebook, то тогава делът на разчитащите на дигиталните медии (50%) се доближава почти до този на информиращите се от телевизията (55%).
Експертите от Pew формулират две основни тенденции по отношение на онлайн новините – бумът при мобилното потребление на новини и все по-растящото информиране през социалните мрежи.