Герамнска аутомотив компания до няколко месеца стартира проект в България, ИТ центърът на FlixBus в София ще разшири екипа си с още около 200 души, съобщи министърът на икономиката
сн: МИИ
Стартират инвестиционни проекти в областта на производството на автомобилни компоненти и в областта на информационните и комуникационните технологии, които след успешно реализиране, ще създадат близо 3500 нови работни места в България. Това стана ясно след срещи на министъра на икономиката и индустрията Никола Стоянов с компании от Бавария.
Компания в областта на автомобилостроенето до няколко месеца стартира своя проект в България. Това бе потвърдено по време на срещата им със Стоянов в тяхната централа. Те произвеждат компоненти и работят с някои от най-големите автомобилни производители в света.
Стоянов акцентира, че през последното десетилетие автомобилният сектор се развива бързо в България и редица чуждестранни компании инвестират в него. Към момента близо 70 хил. души са заети в тази индустрия, а общо 270 компании работят в сектора у нас. „Можете да разчитате на пълна подкрепа от държавата през целия период на планиране и реализиране на вашата инвестиция“, подчерта Стоянов, който отправи покана разговорите да продължат в нашата страна.
Стоянов бе гост и в централата на един от най-големите автобусни превозвачи в Европа – „FlixBus“. През 2021 баварската компания избра България за разкриването на своя „Knowledge Hub Sofia“ – експертен център на компанията с дейности от ИТ и дигитализация до маркетинг и счетоводство. „Изключително сме доволни от инвестицията си в България и от таланта на българските ИТ специалисти. Именно кадрите в страната ви бяха сред водещите причини да ви изберем“, подчертаха от ръководството на „FlixBus“. Предвижда се Центърът да наеме 250 висококвалифицирани специалисти, като към момента са назначени около 60.
„България полага целенасочени усилия за привличането именно на инвестиции като вашата, които дават добавена стойност и са двигател за повишаване на конкурентостта и доходите на хората“, подчерта Стоянов. Той посочи още, че се радва, че в конкуренция с 6 други държави, баварската компания е избрала страната ни и допълни, че във всеки момент вратата му е отворена за обсъждане на текущи проблеми или планове за ново разширяване у нас.
Възможностите за инвестиции в България бяха представени на среща на Никола Стоянов и с Фондацията на фамилния бизнес в Германия. Страната ни е все по-атрактивна локация за инвестиции, стана ясно по време на срещата. Множество германски компании поради предизвикателствата от войната и ковид-пандемията търсят по-близка локация на техните производства до основните им пазари в Европа. Същевременно редица фирми от Германия вече са избрали страната ни и споделят положителен опит. Сред тях са FESTO, Würth, Ottobock SE, Liebherr и др. „България работи последователно, за да отговори на вашия интерес, но страната ни днес търси инвеститори, които не просто разкриват нови места, но които ще са двигател на растеж за следващите години“, каза Стоянов и подчерта, че приоритет за правителството е вдигането на доходите на хората, в това число чрез привличане на работодатели, които ще предлагат конкурентно възнаграждение. Според него стимули от държавата вече не трябва да се дават за брой работни места, а за качеството им.
Стоянов представи и българските индустриални зони като локации с добавена стойност за нови инвестиции. Той акцентира и на подготвяните промени в инвестиционния процес в България, в това число и с нов Закон за инвестициите. „Всеки стратегически инвеститор у нас ще получи пълното съдействие на институциите, за да премине през всички административни процедури максимално бързо“, категоричен бе Стоянов.
Фондацията на фамилния бизнес обхваща над 500 семейни компании със среден оборот 1.6 млрд. евро на година и среден брой на заетите 7 000 работника за всяка компания. Повечето от тези дружества са разположени в Северен Рейн-Вестфалия, следвани от Баден-Вюртемберг и Бавария. Повече от половината от големите семейни предприятия се намират в производствения сектор.