неделя, 02 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    16987 прочитания

    Кои са най-големите български страници във Фейсбук?

    18 октомври 2012, 17:50 a+ a- a

    Най-голямата българска страница във Facebook е тази на Бербатов. Тя има над 1 млн. фенове, част от които обаче са чужденци. Сред челните позиции се нареждат още страниците „Bulgaria” (398 хил.) и „АЗ ОБИЧАМ ПРИЯТЕЛИТЕ СИ :) !!!” (369 хил.), сочат данни от Stranici.bg.

    Повече от половината страници в Топ100 (над 130 хил. фенове) са обвързани с някаква кауза, инициатива или житейска позиция, а мотивите за присъединяване към тях варират.

    „Присъединяването към дадена страница с обща тематика е мотивирано от основополагащите човешки потребности от принадлежност, общност, одобрение и уважение от страна на другите хора и също така от конкретни интереси на фейсбук потребителя в дадена област или към определена кауза”, обясни психологът д-р. Диана Бакалова от Институт за изследване на населението и човека към БАН.

    „От водещо значение обикновено са общите ценностни ориентации, възгледи и убеждения на личността, но немалко значение имат и ситуативните фактори, включително моментното емоционално състояние”, посочи специалистът. „Що се отнася до патриотизма, трябва да имаме предвид, че той е значим при каузи, в които акцентът е върху национални символи”, допълни д-р. Бакалова.

    Хората са склонни да стават почитатели на известни личности, като 15% от страниците в Топ100 са посветени на родните „звезди”. Сред страниците на известни личности попадат тази на актьора Краси Радков (над 300 хил), тази на Васил Левски ( над 285 хил.) и, разбира се, тази на лидера в класацията Димитър Бербатов (над 1 млн). Допреди месец футболистът имаше още една фейсбук страница със съдържание, администрирано изцяло на български език и с над 400 хил. фенове, но тя бе закрита.

    Практиката някои от известните личности да имат по повече от една голяма страница, като често това се дължи на разлика при изписването – на кирилица или на латиница, не е рядкост. В някои случаи може звездите дори да не подозират за съществуването на тези страници, коментират специалисти в бранша.

    Прави впечатление, че поп-фолк изпълнители имат големи фейсбук страници - Преслава (над 258 хил.), ДесиСлава (над 177 хил.), Галена (над 177 хил.). Според Любомир Аламанов, управляващ директор на една от водещите ПР агенции в България – APRA Porter Novelli, страниците на поп-фолк превиците се използват много успешно за промотиране на техните нови проекти и участия.

    При брандовете първа позиция заема Milka Bulgaria с почти 237 хил. фена, а след това се нарежда страницата на Зайо Байо (над 194 хил. фенове), Cars.bg (над 120 хил.), „Водка Финландия” (над 116 хил.) и Zagorka (над 105 хил.). Прави впечатление, че сред страниците на брандове доминират тези, които са провели някакъв вид промоционална кампания.

    При медиите най-голямата фейсбук страница е телевизия bTV (над 156 хил.), следвана от Cars.bg (над 120 хил.), Sportal.bg (над 110 хил.), The Voice Radio & TV Bulgaria (над 110 хил.) и Radio Fresh! (над 103 хил.).

    Вижте цялата класация на българските фейсбук страници в Stranici.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    Invest Sofia даде зелена карта на 2 компании
    Зелените карти дават възможност за бърза писта при административно обслужване на компаниите
    преди 2 дни
    Радев и Алиев обсъдиха българския бизнес да получават газ директно от Азербайджан
    България, Румъния, Унгария и Словакия предлагат да транзитират още азерски газ за Европа
    30 септември 2022, 11:04
    Google обещава да създаде 20 хил. работни места в Гърция
    Технологичният гигант ще създаде два центъра за върхови постижения в Солун и Патра
    30 септември 2022, 10:06
    ЕП ще обсъди отново влизането на България в Шенген
    Понастоящем всички държави членки на ЕС с изключение на България, Хърватия, Кипър, Ирландия и Румъния са част от Шенгенското пространство