събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6255 прочитания

    Кой губи и кой печели от мобилната революция?

    Големите компании все още трудно капитализират растящия интерес на потребителите към мобилните платформи, отбелязва Reuters
    19 октомври 2012, 16:30 a+ a- a

    Бъдещето може и да е в мобилните технологии, но повечето компании все още не са намерили най-ефективния начин да печелят от преминаването на потребителите към мобилните устройства, коментира агенция Reuters.

    Доказателство за тази тенденция са разочароващите финансови резултати на някои от топ компаниите в Силициевата долина като Intel, Microsoft и Google.

    „Компаниите осъзнават, че не е лесно да се намери работеща формула за мобилната сфера” , отбеляза анализаторът Каролина Миланези, цитирана от Reuters.

    Най-голям шок за инвеститорите поднесе Google. Компанията загуби близо 20% от пазарната си стойност, след като обяви сериозно отслабване на основния й бизнес – интернет рекламата.

    „Средната цена на клик отчита спад за четвърто поредно тримесечие след осем последователни тримесечия на ръст преди това”, подчерта експертът Колин Джилис. Според него слабите резултати се дължат именно на трудното адаптиране към бързото преминаване на потребителите към мобилните платформи.

    Подобни проблеми имат и компаниите, които зависят от пазара на компютри като Intel и Microsoft. Компютърният гигант от Редмънт обяви свиване с 22% на печалбата за третото тримесечие. Производителят на чипове пък обяви, че очаква слабо четвърто тримесечие.

    Мобилната адаптация се оказа проблем и за компаниите в Китай, отбелязва Reuters. Интернет компаниите в страната, която е най-големият интернет пазар по брой потребители в света, също изпитват трудности в монетаризирането на нарастващия брой абонати, които ползват интернет през мобилните си устройства.

    Акциите на китайската търсачка Baidu се сринаха, след като Credit Suisse понижи рейтинга й заради неясните планове за печалба от мобилна реклама.

    Най-добре се представят компаниите, които са стъпили стабилно на мобилния пазар. Затова инвеститорите очакват Amazon и Apple да обявят добри финансови резултати.

    Освен трудния преход към мобилната сфера предизвикателство за компаниите се оказват и влошаващите се макроикономически условия, посочва Reuters.

    Ще успеят ли досегашните технологични лидери да задържат топ позициите си при тези условия, предстои да видим.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 24 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 2 дни
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 2 дни
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 2 дни
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство