сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2965 прочитания

    SAP: България е стратегически пазар за нас

    Растем постоянно и имаме много отворени позиции в страната – Жозефин Гала, управляващ директор на SAP в Югоизточна Европа, пред Economy.bg
    17 ноември 2022, 11:07 a+ a- a

     

    Какви са плановете на германския софтуерен гигант SAP за дъщерното дружество в България, предстои ли разкриване на нови работни места и как компанията си сътрудничи с български стартъпи – тези и други въпроси коментирахме с Жозефин Гала, управляващ директор на SAP в Югоизточна Европа, и Упен Барве, Chief Fusionist, VP на Future Hub в SAP.

    Те бяха в България за участие във форума SAP Winning Tomorrow Bulgaria 2022, който се проведе преди дни.

    Световният софтуерен лидер SAP присъства на българския пазар вече повече от 22 години. През декември 1999 SAP регистрира дъщерното си дружество SAP България, а развойният център – SAP Labs Bulgaria, стартира през 2000.

    Жозефин, планира ли SAP да увеличи инвестициите си в България и да открие нови работни места?
    Вече имаме доста отворени позиции. Ще се радваме много, ако успеем да ги запълним. Така че Югоизточна Европа е важен пазар и регион за SAP. България определено е стратегически пазар за нас. С назначаването на новия управляващ директор се надяваме да променим лицето на SAP България. Надяваме се да променим динамиката. И да, растем постоянно. Малко сме ограничени от броя на талантите, които можем да привлечем. Растежът ни всъщност се забавя малко от липсата на талант и не защото България го няма, а защото българският талант напуска, за да работи в чужбина. Така че трябва да работим всички заедно, за да направим оставането в България още по-привлекателно и младите да не заминават за Великобритания, Германия, САЩ, а да разберат, че България е бъдещият технологичен център.

    Какво правите, за да може повече хора да останат тук и да ги привлечете да работят при вас?
    ЖГ: Едно от нещата, които мисля, че ще изпратят силно послание, е, че ако погледнете Здравко (бел. ред.: От 1 август Здравко Пешаков пое управлението върху дейността на SAP в България), следователно е възможно да направите кариера тук, в България. Той е един от най-младите ни лидери в целия регион. Мисля, че е важно да покажем на младите: „Хей, тук не са само тези по-зрели корпоративни лидери, които обикновено виждате на високи позиции. Ако сте млад, динамичен, нестандартно мислещ човек, имате шанс. Това е номер едно фактор. Номер две е, че се ангажираме с университетите или каним хора като Упен, за да накараме хората да разберат, че SAP не е просто софтуер за финанси, не е скучна ИТ работа. Опитваме се да направим пазара по-интересен и да ентусиазираме и младите хора.

    УБ: Освен това работим със стартъпи. Имаме огромна програма SAP.IO, където помагаме на тези стартиращи фирми да скалират, давайки им достъп до нашите клиенти. Това е, с което стартъпите имат проблеми. Така че те могат да се присъединят към нас в кохортата и да изграждат технологии заедно с нас, получавайки достъп до нашите клиенти, което е успех за тях. Работим с около 450 стартъпа на година в целия свят.

    Работите ли и със стартъпи от България?
    УБ: Да, работим. Ние проактивно инвестираме в различни типове основатели. Защо финансирането винаги трябва да е само за бели мъже на Запад в Калифорния? Изравняваме условията за всички. Затова проактивно работим с различни основатели на фирми.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на SAP Labs Bulgaria Ltd. в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 19 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 20 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 20 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 22 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 23 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 2 дни
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант