За първи път търсачката изпревари по рекламни приходи печатните медии в САЩ
Битката за реклама между традиционните и онлайн медиите навлезе в нова фаза. За първи път в историята Google изпревари по рекламни приходи печатните медии в САЩ. Това става ясно от изследване на германското издание Statista, работещо в сътрудничество с информационната агенция DowJones.
Данните за първото полугодие на 2012 сочат, че Google е заработила от реклама 20.8 милиарда долара. За сравнение през този период общите приходи от реклама на всички американски вестници и списания достигат 19.2 милиарда долара.
„Google е компания, основана преди 14 години, и прави повече пари от реклама от индустрия, която съществува от над 100 години”, отбелязват от Statista.
Все пак експертите на Statista подчертават, че сравнението може да не е съвсем коректно, тъй като Google, макар и американска компания, продава реклама по цял свят, което не е валидно за всички печатни издания в САЩ.