Последният брой на Financial Times Deutschland излиза на 7 декември
Кризата на германския медиен пазар се задълбочава. В рамките на по-малко от месец два от най-известните германски вестника обявиха, че спират да излизат.
Поредната жертва на кризата във вестникарската индустрия стана бизнес ежедневникът Financial Times Deutschland (FTD). Последният брой на изданието излиза на 7 декември. Спира и онлайн версията на вестника. Издателството Gruner + Jahr преговаря за продажбата му.
„Вестниците са под натиск, особено в бизнес сегмента. От появата си на пазара през 2000 Financial Times Deutschland е на загуба. Затова не виждаме начин да продължим да го издаваме”, коментира Юлия Йекел от Gruner + Jahr.
FTD e основан като смесено дружество между Gruner + Jahr и Pearson, който е издателят на британския Financial Times. През 2008 Pearson продава своя дял на германския си партньор.
В средата на ноември и влиятелният ежедневник Frankfurter Rundschau обяви банкрут. Няколко седмици по-рано информационната агенция DAPD предприе подобна стъпка.
Германия е най-големият пазар за печатни медии в Европа. Досега той устоаваше на технологичните, културни и демографски сили, които разтърсиха вестникарския бизнес в други развити държави. Изглежда обаче това се променя, коментира агенция Reuters.
Данните сочат, че приходите от реклама в местната преса са спаднали с 6% до над 4 милиарда евро през 10-те месеца на 2012 в сравнение с година по-рано.