вторник, 18 юни 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7871 прочитания

    Инвестицията в иновации е инвестиция в бъдещето

    Как икономическата криза се отрази на иновациите и какво може България да научи от иновационeн лидер като Германия, вижте какво сподели пред Economy.bg Тим Курт, мениджър „Иновации” в „Аурубис Груп”, най-големият производител на мед в Европа
    17 април 2013, 08:55 a+ a- a

    Тим Курт е вицепрезидент „Корпоративна логистика” в „Аурубис Груп”. От 2009 той поема и длъжността мениджър „Иновации” в металургичната компания.
    Курт е заемал ръководни длъжности в различни компании. Бил е директор „Логистика” в Numico Gruppe Opole (Полша), ръководител „Логистика” в Milupa. Преди това е работил за концерна Unilever.
    Тим Курт беше в София като лектор на конференцията „Германия - страна на иновациите”, организирана от Германо-Българската индустриално-търговска камара (ГБИТК).

    Защо инвестициите в иновации са важни и как кризата се отрази на иновационната активност?

    Г-н Курт, колко важни са иновациите за компания като Aurubis?
    Иновациите имат много важна роля за Aurubis. Ние прилагаме иновации във всички наши звена.

    Защо инвестициите в иновации са важни?
    Защото иновациите са важни за бъдещето. Така че инвестирайки в иновации, ние инвестираме в бъдещето си. А за Aurubis е много важно да инвестира в бъдещето си. Това означава, че в момента ние сме ангажирани с неща, които вероятно ще се случат след 10 или 15 години. Ето защо е важно да се инвестира днес в иновациите.

    Как икономическата криза се отрази на иновационната активност?
    За Aurubis е много важно да продължи с иновациите дори и във времена на криза, защото в противен случай няма излизане от там. Иновациите са много важни за Aurubis за намиране на различни начини за излизане от кризата. Ние дори изразходваме повече ресурси за иновации по време на криза, защото сме сигурни, че това е начин да се намерят нови възможности по-късно.

    Пречка или възможност за иновациите е кризата?
    Кризата наистина е възможност. Ние направихме преглед на нашите традиционни процеси и решихме да потърсим нови решения в различни сфери не само в техническата област, но и в търговската, финансовата. Така че ние се стремим да намираме нови идеи във всички сфери, в които компания като Aurubis е активна.

    Какво може България може да научи от иновационнен лидер като Германия?

    Скорошен доклад на Еврокомисията показа, че Германия е лидер в иновациите след Швеция в рамките на ЕС. Това ли е начинът за излизане от кризата?
    Това със сигурност е един начин за излизане от кризата. Това е като оркестър, в който всеки инструмент е много важен. В този смисъл иновациите са една важна част за излизане от кризата, но не единствената.

    Друго изследване показа, че германските компании са най-иновативни в ЕС. В същото време българските фирми са с най-ниска иновационна активност. Какво България може да научи от Германия в този смисъл?
    Това е вярно. Но в Aurubis, след сливането между „Кумерио” и NA, ние се фокусирахме върху това комуникациите между всички страни да вървят добре. Така че не мога да кажа, че Германия в рамките на Aurubis е по-иновативна от България. Това не е еднопосочен процес, ние се учим един от друг, но това не се отнася само за България, а за всички страни, в които работим.

    Иновациите са по-скоро въпрос на пари или на талант?
    Определено става дума за талант и за пари. Но е важно и да мотивираш хората, да ги окуражиш да идват с нови идеи. Това дори е по-важно. И това е начинът: да намериш правилните хора за работа, да се създадат работни групи и да се обсъдят целите, за да си успешен в бъдещето.

    Ще разшири ли производството си в България Aurubis?

    Главният изпълнителен директор на Aurubis Питър Вилбранд съобщи наскоро, че компанията ще увеличи капацитета си за преработка на концентрат в заводите си в Германия и България. Можете ли да кажете с колко ще бъде увеличено производството у нас?
    Както най-вероятно сте прочели таксите за преработка и рафиниране на меден концентрат се увеличиха, което е добре за металургична компания като нас. Но ние все още проучваме с колко точно можем да разширим производството в Германия и в България.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    ЕК отчете 425 пречки пред европейските фирми на световния пазар
    Протекционистичните мерки нанасят загуби в размер на милиарди евро годишно за европейските предприятия
    преди 15 часа
    България се присъедини към Центъра за киберотбрана на НАТО
    Организацията подкрепя държавите-членки и НАТО с експертиза в областта на киберотбраната в сферата на технологиите, стратегиите, операциите и правото
    преди 17 часа
    Кои са лидерите по инвации в ЕС?
    България продължава да е на дъното, показва ново проучване
    преди 18 часа
    До 2020 у нас ще заработи суперкомпютър
    Той ще бъде най-мощният в Източна Европа, сред първите 10 в Европа и топ 50 в света
    преди 20 часа
    "Есетере България" откри втора дестилерия в Добрич
    Фирмата откри над 50 нови работни места