петък, 24 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7681 прочитания

    88 000 младежи в София са с подходящи умения за аутсорсинг сектора

    Индустрията и броят на заетите в нея може да нарасне 4 пъти в рамките на 3-4 години, смятат от Българска аутсорсинг асоциация
    04 декември 2013, 10:51 a+ a- a

    Стефан Бумов, председател на БАА

    Половината от всички 341 000 души между 19 и 35 години в София, които имат средно и по-високо образование, владеят поне един език. Преобладаващо (около 70%) това е английски. 75 000 млади хора знаят два чужди езика, а 18 000 - повече от два.  Данните са от изследване, проведено от агенцията за пазарни проучвания Pragmatica, възложено й от Българска аутсорсинг асоциация (БАА).

    Въз основа на данните от проучването, Българска аутсорсинг асоциация счита, че около 88 000 младежи в София са с подходящи умения за работа в аутсорсинг индустрията и броят на заетите в нея може да нарасне 4 пъти в рамките на 3-4 години. В момента в аутсорсинг  индустрията в България са заети около 15 000 души.

    Според данните на изследването около 30 000 са образованите млади хора в София (между 19 и 35), които не работят. Други 57,5% имат работа, но тя не е по специалността, придобита по време на образованието им. 

    „Развитието на аутсорсинг индустрията е приоритетно за икономиката ни и
    сериозна алтернатива за намаляване на младежката безработица не само в София, но и в страната ни като цяло”, коментира Стефан Бумов, председател на БАА.

    От Асоциацията обявиха също, че предстои аналогични проучвания да бъдат
    направени в Пловдив и Велико Търново, за да се допълва информацията относно
    наличието на кадрови потенциал за аутсорсинг индустрията в страната ни.

    Високият процент на младежи, владеещи чужди езици, е един от основните фактори, които правят аутсорсинг индустрията в България изключително привлекателна за чуждестранни инвестиции в сектора. В тази връзка БАА ще предостави на държавата данните от изследването, така че заинтересованите институции да ги използват при маркетирането на страната пред евентуални инвеститори в чужбина.



    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 часа
    Eldrive започва да изгражда собствени зарядни паркове за електромобили
    Освен зарядните станции в парковете ще има кафенета и магазини
    преди 23 часа
    „Смарт Органик“ вече се търгува на основния базар на БФБ
    Тя е първата компания, преминала от малкия пазар beam на основния Standard на Борсата
    преди 1 ден
    JYSK открива още 2 нови магазина у нас
    От началото на 2024 до сега бяха открити обекти в Елин Пелин, Равда и Асеновград
    преди 1 ден
    Инфлацията във Великобритания с по-малък от очакваното спад
    През април показателят е с почти 1% по-нисък спрямо март
    преди 2 дни
    Пазарът на индустриални площи в София навлиза в нова фаза
    Пазарът на производствени и складови площи в София забавя темпото си в началото на годината, а наемните нива се стабилизират за първи път от края на 2021, сочи нов доклад на Cushman&Wakefield Forton